Μετά τον πρωτοφανή βανδαλισμό έργου του Banksy, oι λάτρεις της τέχνης και όσοι παρακολούθησαν την υπόθεση είναι διχασμένοι για το αν ο οίκος δημοπρασιών γνώριζε τι θα συνέβαινε και ποια ήταν η συμμετοχή του.

 

Οι πρώτοι ψίθυροι για «κόλπο» εμφανίστηκαν αμέσως μετά, αλλά σήμερα οι θεωρίες πληθαίνουν. Το ίδιο ισχύει όμως και για όσους πιστεύουν πως ο Banksy τους ξεγέλασε όλους.

 

«Νομίζω ότι ο Sotheby's ήταν στο κόλπο», δήλωσε στον Guardian, η Stephanie Fielding, διευθύντρια μάρκετινγκ η οποία τονίζει πως στην εποχή της ασφάλειας, ο οίκος θα πρέπει να γνώριζε τι είχε μέσα ο πίνακας. Η Fielding αναφέρεται φυσικά στον μηχανισμό που ήταν κρυμμένος στην κορνίζα ο οποίος ενεργοποιήθηκε και έκανε λωρίδες το έργο.

 

 

Άλλοι ήταν πιο διστακτικοί... «Δεν νομίζω ότι ο Sotheby's γνώριζε», δήλωσε ο Matteo Perazzo, Ιταλός ερασιτέχνης φωτογράφος. «Ο Banksy είναι αντίθετος στο ίδρυμα, οπότε θα ήταν περίεργο να είχε συνωμοτήσει μαζί του».

 

 

Η Sotheby's τόνισε ότι δεν είχε καμία προηγούμενη γνώση αυτού του γεγονότος, αλλά πολλοί αμφισβητούν την αθωότητά του.

 

Ένας εκπρόσωπος του οίκου είπε: «Όταν ζητήσαμε από το στούντιο του καλλιτέχνη να αφαιρέσει το έργο από την κορνίζα κατά τη διαδικασία της καταγραφής, ο Banksy δήλωσε ρητά να μην το κάνουμε. Είπε πως ήταν κολλημένο, ήταν αναπόσπαστο μέρος του έργου και πως κάτι τέτοιο θα έβλαπτε τον πίνακα και θα επηρέαζε αρνητικά την καλλιτεχνική του αξία».

 

Ένας εκπρόσωπος εκ μέρους του Banksy δήλωσε: «Μπορώ κατηγορηματικά να σας πω ότι δεν υπήρξε συμπαιγνία μεταξύ του καλλιτέχνη και του οίκου δημοπρασιών σε οποιαδήποτε μορφή».

 

Oι Νew York Times πάντως είχαν τονίσει πως οποιοσδήποτε έλεγξε το προς πλειστηριασμό έργο, θα έπρεπε να έχει παρατηρήσει τον ειδικό μηχανισμό στο πίσω μέρος της κορνίζας.

 

Το δημοσίευμα τόνισε και την ασυνήθιστη θέση του έργου κατά τη διάρκεια του πλειστηριασμού, που ήταν κρεμασμένο σε τοίχο αντί για το παραδοσιακό τρίποδο που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των δημοπρασιών.

 

Το πιθανότερο είναι πάντως πως ακόμη και ο οίκος γνώριζε, αυτή η συνεργασία είναι κάτι που μάλλον θα παραμείνει ένα μυστήριο της Τέχνης.