Τα (δικαιολογημένα) παράπονα Ελλήνων κινηματογραφιστών για το Φεστιβάλ της Δράμας

Τα (δικαιολογημένα) παράπονα Ελλήνων κινηματογραφιστών για το Φεστιβάλ της Δράμας Facebook Twitter
2

Το κείμενό τους:

Προς όλους τους ενδιαφερομένους

 

Εμείς, οι υπογράφοντες κινηματογραφιστές, οι οποίοι έχουμε διαγωνιστεί και –αρκετοί από εμάς– βραβευτεί στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, θεωρούμε ότι τώρα, μετά τη λήξη της φετινής διοργάνωσης, είναι η κατάλληλη στιγμή να ανακοινώσουμε ξεκάθαρα τις θέσεις και τις κοινές μας δράσεις απέναντι στη δομή και τη λειτουργία του Φεστιβάλ.

1. Οι συνθήκες προβολής των ταινιών μας είναι ακατάλληλες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, απαράδεκτες. Οι ηχητικές εγκαταστάσεις του Φεστιβάλ χρήζουν άμεσης αντικατάστασης, συχνά δε και η εικόνα που προβάλλεται παρουσιάζει ποικίλα προβλήματα. Επιπλέον, η αίθουσα, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητάς της, αποκλείει τόσο την τοπική κοινωνία, ακυρώνοντας έτσι τον αρχικό λόγο διοργάνωσης του Φεστιβάλ σε μια ακριτική πόλη, όσο και, σε αρκετές περιπτώσεις, τους ίδιους τους συντελεστές των προβαλλόμενων ταινιών.

Ως εκ τούτου, ζητάμε τον άμεσο εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τού Φεστιβάλ, τον ουσιαστικό τεχνικό έλεγχο των ταινιών πριν από την πρώτη τους προβολή, και τη δημιουργία μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα μιας νέας, μεγαλύτερης και σύγχρονων προδιαγραφών κινηματογραφικής αίθουσας.

2. Στο φετινό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, ο υπέρογκος αριθμός των διαγωνιζόμενων ταινιών, σε συνδυασμό με τον κακό προγραμματισμό, έβλαψε τελικά τη θέαση των ταινιών. Ζητάμε ένα πιο «σφιχτό» Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα με σαφή διεθνή προσανατολισμό και όχι ένα πανόραμα ελληνικών ταινιών υπερμέγεθες και ασυνάρτητο. Ζητάμε, επίσης, ένα αναβαθμισμένο Διεθνές Τμήμα, καθώς και αξιοκρατική επιλογή των ελληνικών ταινιών που συμμετέχουν σ' αυτό, με βάση σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια επιλογής που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις του κινηματογράφου.

3. Τα παραπάνω κριτήρια, όμως, είναι απευθείας συνδεδεμένα και με τη σύνθεση των κριτικών επιτροπών. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο μέσος όρος ηλικίας των μελών της κριτικής επιτροπής του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος είναι πάνω από τα εξήντα, ενώ, φέτος, άγγιξε τα εξήντα τέσσερα χρόνια. Χωρίς να επιθυμούμε να επιβάλλουμε τον αποκλεισμό οποιουδήποτε, εξαιτίας της ηλικίας του, δεν μπορούμε, ωστόσο, παρά να επισημάνουμε την απουσία νεότερων κινηματογραφιστών από τις επιτροπές, αλλά και από την διοίκηση του φεστιβάλ.

Ταυτόχρονα, παρατηρείται πως το έργο και η εμβέλεια αρκετών από τους συμμετέχοντες στις επιτροπές, είναι δυσανάλογα ελλιπή ως προς τις απαιτήσεις της κινηματογραφικής τέχνης. Ακόμη, τα τελευταία δέκα χρόνια, η αναλογία γυναικών-ανδρών στις κριτικές επιτροπές ήταν μία στους δέκα. Ζητάμε τη ριζική ανανέωση των κριτικών επιτροπών με τη συμμετοχή νεότερων και διεθνώς βραβευμένων, ενεργών ελλήνων κινηματογραφιστών μικρού και μεγάλου μήκους, και όχι τη μειοψηφική τους αντιπροσώπευση ως άλλοθι σε μια αναχρονιστική επιτροπή.

4. Τη φετινή –καθ' όλα θετική– πρόσκληση ελλήνων δημοσιογράφων από τον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο, που συνέβαλε στην κριτική θεώρηση και την προώθηση των ταινιών, ζητάμε όχι μόνο να διατηρηθεί, αλλά και να ενισχυθεί με την πρόσκληση ξένων προγραμματιστών των μεγάλων Φεστιβάλ και αντιπροσώπων ξένων τηλεοπτικών δικτύων, καθώς και με τη δημιουργία μιας Αγοράς (Market), στα πρότυπα των ευρωπαϊκών φεστιβάλ, με άμεση ευεργετική συνέπεια τις πρώτες επαφές για τη συμμετοχή των ταινιών στα διεθνή φεστιβάλ και την πώλησή τους σε τηλεοπτικά κανάλια του εξωτερικού.

Στο δε ενδεχόμενο αντεπιχείρημα ότι «οι καιροί είναι δύσκολοι», απαντάμε ότι εμείς, οι κινηματογραφιστές, μπορούμε να κάνουμε και χωρίς την παρουσία τόσων παραγόντων από σωματεία, φορείς και άλλους άσχετους χώρους που δεν μας έχουν προσφέρει καμία ουσιαστική υποστήριξη.

5. Τέλος, το Φεστιβάλ Δράμας χρωστάει τα χρηματικά έπαθλα των βραβευμένων απ' αυτό σκηνοθετών από το 2009. Ζητάμε μια σαφή δημόσια απάντηση και δέσμευση για το πότε και με ποιον τρόπο θα δοθούν τα βραβεία στους δικαιούχους τους. Τα βραβεία για εμάς αποτελούν τρόπο χρηματοδότησης των νέων ταινιών μας, κάλυψη των αμοιβών και των χρεών των προηγουμένων, αλλά και μια έμπρακτη ενίσχυση των προσπαθειών μας.

Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και σε άλλα ζητήματα, αλλά κρίναμε αυτά τα πέντε σημεία ως μια πρώτη κοινή πλατφόρμα στην οποία συμφωνήσαμε ομόφωνα να κινηθούμε. Δηλώνουμε εξαρχής ότι δεν θα επαναπαυθούμε σε δεσμεύσεις και υποσχέσεις που έχουμε ξανακούσει από τη Διεύθυνση του Φεστιβάλ και δεν έχουν ποτέ εκπληρωθεί.

Αρνούμαστε να παραμένουμε απαθείς απέναντι σε ένα φεστιβάλ που έχει δημιουργηθεί για τους δημιουργούς και παραμένει μακροχρόνια ασυνεπές απέναντί τους. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι ήρθε η ώρα να αναλάβουμε συγκεκριμένη δράση, και με το παρόν κείμενο κοινοποιούμε την απόφασή μας να μη συμμετάσχουμε με νέες μας ταινίες στο/α επόμενο/α Φεστιβάλ Δράμας, μέχρι να επιλυθούν στην πράξη τα συγκεκριμένα ζητήματα που θέσαμε.

Αποφασίσαμε να θέσουμε αυτά τα αιτήματά μας μετά τη λήξη της φετινής διοργάνωσης και όχι πριν, γιατί δεν αποβλέπουμε σε μια αιφνιδιαστική, εκβιαστική κίνηση με σκοπό το σαμποτάζ του Φεστιβάλ, αλλά στην ανανέωσή του. Προτείνουμε αλλαγές στη φιλοσοφία, το ύφος και το χαρακτήρα του. Μέχρι την επόμενη διοργάνωση, μεσολαβεί ένας ολόκληρος χρόνος για αξιολόγηση και έμπρακτες αλλαγές από τη Διεύθυνση του Φεστιβάλ. Αν, όμως, η τωρινή και σχεδόν «ισόβια» Διεύθυνση δεν επιθυμεί ή αδυνατεί να τις πραγματοποιήσει, τότε ευθέως θέτουμε το ζήτημα της ριζικής αλλαγής της, βάσει των κανόνων αξιοκρατίας και ανανέωσης, χωρίς να θιγούν οι θέσεις των εργαζομένων.

  

Σκοπός μας είναι ένα δυναμικό και εξωστρεφές φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, που να σέβεται τους δημιουργούς και να συνδιαλέγεται ισότιμα με τη διεθνή κινηματογραφική κοινότητα. Οτιδήποτε συμβεί προς αυτή την κατεύθυνση, θα μας βρει συμμάχους του. Οτιδήποτε παραμείνει στην ίδια λογική των προηγούμενων χρόνων, μας βρίσκει ήδη απέναντί του.

Τα (δικαιολογημένα) παράπονα Ελλήνων κινηματογραφιστών για το Φεστιβάλ της Δράμας Facebook Twitter

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕΣ

Άρης Αθανασόπουλος-ηχολήπτης, Κινάν Ακάουι-μοντέρ, Αλέξης Αλεξίου-σκηνοθέτης, Βάσια
Αναγνωστοπούλου-δ/ντρια φωτογραφίας, Δημήτρης Αποστόλου-σκηνοθέτης, Νίκος Βαβούρης-
μοντέρ, Πηνελόπη Βαλτή-art director, Χάρης Βαφειάδης-σκηνοθέτης, Γιάννης Βεσλεμές-σκηνοθέτης, Πάνος Βουτσαράς-μοντέρ, Κωνσταντίνα Βούλγαρη-σκηνοθέτις, Αλέξανδρος
Βούλγαρης-σκηνοθέτης, Γιάννης Γαιτανίδης-σκηνοθέτης, Κώστας Γιαλουρίδης-σκηνοθέτης, Κώστας Γούναρης-σκηνοθέτης, Τζώρτζης Γρηγοράκης-σκηνοθέτης, Έλενα Δημητρακοπούλου-
σκηνοθέτις, Ρηνιώ Δραγασάκη-σκηνοθέτις, Μαρία Δρανδάκη-παραγωγός, Βάσια Εξάρχου-
art director, Σοφία Εξάρχου-σκηνοθέτις, Διονύσης Ευθυμιόπουλος- δ/ντής φωτογραφίας,
Νεριτάν Ζιντζιρία-σκηνοθέτης, Βανέσσα Ζουγανέλη-σκηνοθέτις, Δημήτρης Ζάχος-σκηνοθέτης,
Γιώργος Ζώης-σκηνοθέτης, Δημήτρης Κανελλόπουλος-σκηνοθέτης, Χρήστος Καρτέρης-σκηνοθέτης, Θωμάς Κιάος-σκηνοθέτης, Βασίλης Κλωτσοτήρας-δ/ντής φωτογραφίας,
Φοίβος Κοντογιάννης-σκηνοθέτης, Σίμος Κορεξενίδης-σκηνοθέτης, Στέλιος Κραουνάκης-
σκηνοθέτης, Νίκος Κυρίτσης-σκηνοθέτης, Μαρία Λάφη-σκηνοθέτις, Νίκος Labot-σκηνοθέτης,
Έφη Λατσούδη-σκηνοθέτις, Αρασέλη Λαιμού-σκηνοθέτις, Αριστοτέλης Μαραγκός -σκηνοθέτης, Βαρδής Μαρινάκης-σκηνοθέτης, Δώρα Μασκλαβάνου-σκηνοθέτις, Χρήστος Μασσαλάς-σκηνοθέτης, Θοδωρής Μιχόπουλος- δ/ντής φωτογραφίας, Δημήτρης Μπαβέλλας-σκηνοθέτης,
Βαγγέλης Μπακόπουλος-μοντέρ, Κλαούντιο Μπολιβάρ-δ/ντής φωτογραφίας, Γιάννης Μπουγιούκας-σκηνοθέτης, Γιώργος Μπουγιούκος-σκηνοθέτης, Δήμητρα Νικολοπούλου-σκηνοθέτις, Δημήτρης Παπαναστασίου-σκηνοθέτης, Γιώργος Παπανδρικόπουλος-δ/ντής φωτογραφίας,Μαριτίνα Πάσσαρη-σκηνοθέτις, Στέργιος Πάσχος-σκηνοθέτης, Σίσσυ
Πετροπούλου-make-up, Ιωάννα Πογιαντζή-μοντέζ, Σταύρος Ράπτης-σκηνοθέτης, Γρηγόρης
Ρέντης-σκηνοθέτης, Ανδρέας Σιαδήμας-σκηνοθέτης, Χάρης Σταθόπουλος-σκηνοθέτης,
Δημήτρης Στρατάκης-σκηνοθέτης, Γαβριήλ Τζάφκας-σκηνοθέτης, Δημήτρης Τόλιος-μοντέρ,
Μαγιού Τρικεριώτη-art director, Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος-σκηνοθέτης, Άγγελος Φραντζής-σκηνοθέτης, Γιάννης Φώτου-δ/ντής φωτογραφίας, Ιωάννης Χαλκιαδάκης-μοντέρ, Στρατής
Χατζηελενούδας-σκηνοθέτης, Αλέξανδρος Χαντζής-σκηνοθέτης, Ελίνα Ψύκου-σκηνοθέτις

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Χωρίς να έχω ασχοληθεί πολύ,είναι τουλάχιστον ντροπιαστική αυτή η τεράστια διαφορά ανάμεσα στην αναλογία γυναικών-αντρών στις κριτικές επιτροπές.
Δικαιολογημενα, ομως σε ενα κρατος που δε εχει να καλυψει ουτε τα βασικα (νοσοκομεια, σχολεια, ασφαλεια κλπ) πως ακριβως μπορουν να εκπληρωθουν - τουλαχιστον για τα αιτηματα που απαιτουν οικονομικη ενισχυση?