ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας. Φωτο: Courtesy of Amazon
0

Εκεί που όλοι νόμιζαν πως η Κιάρα Φεράνι, η πιο σημαντική «επηρεάστρια» μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, ένα πρώην μοντέλο που είναι πλέον μοντέλο επιχειρηματικότητας άξιο μελέτης στο Χάρβαρντ, σχεδιάστρια και αφοσιωμένη αφηγήτρια της ζωής της, τα έχει πει και δείξει όλα, προσθέτει ένα ακόμη αξεσουάρ στα χιλιάδες posts της στο Ιnstagram, το ντοκιμαντέρ «Unposted», με την υπόσχεση να αποκαλύψει κάτι πιο μύχιο, πέρα από τη φωτογένεια και το γούστο της.

Το jet-setting οδοιπορικό που υπογράφει η Ελίζα Αμορούζο και προβλήθηκε από το Amazon Prime, έχοντας κάνει πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, καταγράφει τη λαμπερή καθημερινότητα μιας νέας businesswoman, ξεκινώντας από την επίσκεψή της σε ένα φημισμένο tattoo parlour στο Λος Άντζελες, όπου παίρνει βαθιά ανάσα για να τρυπήσει τη θηλή της ‒ θα μπορούσε, φανταζόμαστε, να το αποφύγει, αλλά πρέπει να κάνει και αυτήν τη θυσία...

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Η όμορφη πρώην σπουδάστρια Νομικής από την Κρεμόνα της Ιταλίας, που είχε τη φαεινή ιδέα να ξεκινήσει το blog Blonde Salad και να το μετατρέψει σε έναν κολοσσό εκατομμυρίων με γραμμή μόδας και συνεργασίες εξαιρετικά επικερδείς, δεν αποφεύγει να δημοσιοποιεί οτιδήποτε αφορά την προσωπική της ζωή, από τη μόδα που επιλέγει να λανσάρει ως τον πλουμιστό γάμο της (ο σύζυγος, ο ράπερ Φεντερίκο Λουτσία, της έκανε live πρόταση σε συναυλία του και παντρεύτηκαν στο υπέροχο Noto της Σικελίας) και τον μικρό Λεόνε, τον δίχρονο γιο της.

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Το Blond Salad έχει προ πολλού σταματήσει να είναι απλώς μια πλατφόρμα για ψώνια και λειτουργεί ως ολοκληρωμένη πρόταση για έναν τρόπο ζωής που εγκρίνει και εφαρμόζει η Φεράνι. «Όταν οι ακόλουθοί μου με σκέφτονται, χαμογελούν» λέει η 33χρονη κόρη ενός οδοντίατρου και της Μαρίνα ντι Γκουάρντο, συγγραφέα νουάρ και αισθηματικών διηγημάτων, και έχει δίκιο.

Το fashion crowd, συνηθισμένο σε νεόκοπες ντίβες και κακομαθημένες καλλονές, έχει μόνο καλά λόγια για τους τρόπους μιας επαγγελματία που συμπεριφέρεται πάντα βελούδινα και καλοπροαίρετα. Ακόμη και η Πάρις Χίλτον, με την οποία συνευρίσκεται στην έπαυλή της στο Λος Άντζελες, κολλάει προς στιγμήν συμπάθεια δίπλα της, έστω κι αν το παράπονό της για τα μοχθηρά media που τη σπίλωσαν στην αρχή της σαρωτικά ρηχής καριέρας της πέφτει στο κενό.


Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ ‒ η Κιμ Καρντάσιαν φαίνεται να κατάλαβε τη δύναμη της επαγγελματικής προοπτικής σε κενό αέρος, αλλά κράτησε το νήμα του δικού της αφηγήματος σε μια αυτοβιογραφία σε συνέχειες και πολλαπλά φορμάτ.

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ. Φωτο: Courtesy of Amazon

Η Αμορούζο πλαισιώνει τη σημερινή εικόνα της Ιταλίδας με τους 17 εκατομμύρια ακολούθους με βίντεο και φωτογραφίες από την παιδική και εφηβική της ηλικία. Το ήσυχο κοριτσάκι δεν έχασε την αθωότητά του, την ίδια στιγμή που υποψιαζόμαστε πως η γεννημένη στα πούπουλα Πάρις δεν την είχε ούτε ως βρέφος. Μόνο οι δυναστείες των Χαντίντ και των Τζένερ μπορούν να συναγωνιστούν τη δημοτικότητα της Ευρωπαίας Φεράνι και το «Unposted» καταφέρνει να πείσει και τον πιο αμύητο στην αρένα των selfies και των καλλωπιστικών φίλτρων πως η Κιάρα βγαίνει πιο αυθόρμητη, ανθρώπινη, αληθινή και προσηλωμένη. Σχεδόν το απολαμβάνει.

Το «Unposted» εκτυλίσσεται σαν εγωκεντρικό reality, μαρτυρία μιας γνήσιας εκπροσώπου της γενιάς των millennials. Ο έρωτας και η αρμονική σχέση της με τον Φεντερίκο και το πρόβλημα κατά την εγκυμοσύνη αφορούν μόνο τους fans, μερικοί από τους οποίους κλαίνε από συγκίνηση όταν τη συναντούν. Για εμάς, το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο αντίκτυπος του φαινομένου σε έναν χώρο που ανέκαθεν προσέλκυε τα φώτα, από τη φύση του.

Τα super models από τις δεκαετίες του '80 και του '90 εκμεταλλεύτηκαν τη φήμη τους ανάλογα με τον χαρακτήρα και το μυαλό τους. Χωρίς τα social, δεν μπορούσαν παρά να περιμένουν να τελειώσουν τα παχυλά μεροκάματα από τις φωτογραφίσεις και τις πασαρέλες και να στραφούν αλλού ή να αποσυρθούν αξιοπρεπώς. Κάποιες έγιναν ηθοποιοί ή τραγουδίστριες και σύζυγοι (Κάρλα Μπρούνι), ή και επιχειρηματίες, προσπαθώντας να κρατήσουν με κάθε τρόπο την υπενθύμιση του προσώπου τους ‒ η Φάμκε Γιάνσεν είναι ένα παράδειγμα θλιβερής παραμόρφωσης.

Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας και δίνει την ψευδαίσθηση πως τη μοιράζεται, γιατί τη χωράει σε μια προσβάσιμη, ορατή ζωή. Ταυτόχρονα, είναι η ζωντανή απόδειξη πως, με μέθοδο και τύχη, οι influencers υπάρχουν και δεν είναι όλοι κατασκεύασμα των διαφημιστών ή αποκύημα της φαντασίας τους. Η αγορά μετρά τη δύναμή τους και τους υπολογίζει στα έξοδα προώθησης.

Αν το «Unposted» θέτει ένα παράδειγμα ή καταλήγει έμμεσα σε κάποια διαπίστωση, είναι πως όσο λιγότερα έχει να κρύψει ένα αυτο-δημόσιο πρόσωπο, από ρηχότητα ή υπολογισμό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το συμφέρον του. Αν αυτά είναι όλα όσα έχει να επιδείξει η καθόλα αξιαγάπητη Κιάρα Φεράνι, τότε δεν υπερβαίνει τα ποσταρίσματά της.

 

Το τρέιλερ του Unposted

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

Μόδα & Στυλ / Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

H Paris Hilton υπήρξε η αυθεντική influencer και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα social media και τώρα, στα 38 της, επιστρέφει με ένα δικό της ντοκιμαντέρ για να μας αποκαλύψει, όπως λέει στους Los Angeles Times, την αλήθεια για τον εαυτό της αλλά και για το περιβόητο εκείνο sex tape.
Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Οθόνες / Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Αυτήν την εβδομάδα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του HBO η ταινία “Natalie Wood: What Remains Behind” που επιχειρεί να εστιάσει στην ζωή και στην κληρονομιά της πρόωρα χαμένης σταρ, δεν γινόταν όμως να μην ασχοληθεί και με τις μυστηριώδεις συνθήκες του τραγικού θανάτου της.
«Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Δ.Πολιτάκης / «Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Το ντοκιμαντέρ “My Darling Vivian” προσγειώθηκε στην πλατφόρμα Amazon Prime μαζί με τις υπόλοιπες ταινίες του φετινού φεστιβάλ “South by Southwest” (SXSW 2020) που κάνουν αυτές τις μέρες ψηφιακή πρεμιέρα και είναι ελεύθερες για το κοινό μέχρι τις 6 Μαΐου.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ
Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Διεθνή / Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Οι πιο δυσοίωνοι αναλυτές πάντως νιώθουν την ανάγκη να υπενθυμίσουν πόσο σκληρά έχει αντιμετωπίσει ο «θεσμός» τα μέλη του, πρώην και νυν, που επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν την σχέση τους με τη βρετανική μοναρχία χωρίς την έγκρισή της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ