Your Hand In Mine - Vintage Ρομαντισμός

Your Hand In Mine - Vintage Ρομαντισμός Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Καρδαράς.
0
Επιμένετε και στον δεύτερο δίσκο σας στην ορχηστρική μουσική. Πιστεύετε αυτό που λένε μερικοί, ότι εκεί κρύβεται η πραγματικά «μεγάλη» μουσική;

Ναι, ως τώρα μάς βγαίνει περισσότερο το ορχηστρικό. Δεν είναι τόσο το ότι στη «μεγάλη» μουσική περιττεύει ο λόγος και στη «μικρή» απαιτείται. Ίσως, αν είχαμε καλύτερες φωνές, να στηριζόμασταν περισσότερο εκεί και να μη μαθαίναμε ποτέ τόσα όργανα! Παρ’ όλα αυτά, είμαστε της άποψης ότι, ενώ μια καταπληκτική σύνθεση δεν μπορεί ποτέ να χαντακωθεί από έναν άστοχο στίχο ή μια λάθος ερμηνεία, ένας καταπληκτικός στίχος δύσκολα μπορεί να σώσει μια κακή σύνθεση.

Έχετε δηλώσει ότι αγαπάτε τους πλανόδιους μουσικούς; Τι σας γοητεύει σε αυτούς;

Από μικρούς μάς κυριεύει μια ανεξήγητη χαρά κάθε φορά που συναντάμε πλανόδιους ή μουσικούς του δρόμου. Μια πηγαία συμπάθεια σε συνδυασμό με έντονο ενδιαφέρον ν’ αποκωδικοποιήσουμε τις ιστορίες που κουβαλούν, διότι συνήθως είναι απρόσμενα ενδιαφέρουσες. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα καλοκαίρι στην Κρήτη το ‘96, στα 13 μου, με πόση αποβλάκωση χάζευα δύο Νοτιοαφρικανούς εικοσάρηδες να παίζουν Smashing Pumpkins για να βγάλουν χρήματα και να γυρίσουν την Ευρώπη με τις κιθάρες τους. Ή τον περίφημο Πέρση που, εδώ και χρόνια, μαγεύει τους περαστικούς παππούδες μπροστά απ’ το ΙΚΑ στην Αριστοτέλους με το σαντούρι του. Ο συγκεκριμένος, κατόπιν συζήτησης, αποδείχτηκε βραβευμένος σολίστ και μεγάλος δάσκαλος, που ήρθε στην Ελλάδα για μια καλύτερη τύχη. Καιρό έχουμε να τον δούμε.

Επίσης, χρησιμοποιείτε κάποια περίεργα μουσικά όργανα. Ποια είναι αυτά; Τα κατασκευάζετε μόνοι σας;

Φλερτάραμε ένα διάστημα με την οργανοποιία ,αλλά λόγω επαγγελματικών συγκυριών και έλλειψης χρόνου δεν φτιάξαμε ποτέ ένα όργανο απ’ το μηδέν. Αυτό που μας αρέσει είναι να τροποποιούμε όργανα, αντικείμενα και παιχνίδια, ώστε να πάρουμε καινούργιες ιδέες. Χαρακτηριστικά παράδειγματα, ο προγραμματισμός διάτρητων καρτών για μουσικά κουτιά, η κιθάρα με το μισό καπάκι ανεμιστήρα που βγάζει έναν ενδιαφέροντα industrial ήχο ιδωμένη ως κρουστό ή το πιο πρόσφατο απόκτημα, η βιολοτρομπέτα.

Έχετε πάρει το όνομά σας από ένα κομμάτι των Explosions In The Sky, ωστόσο η δική σας μουσική δεν ρέπει προς το post rock. Πώς συνδυάζετε αυτές τις επιρροές με άλλες στο αποτέλεσμα που ακούμε τελικά στον δίσκο; Ώς επί το πλείστον, προσπαθούμε να μη συνδυάζουμε συνειδητά τις επιρροές μας. Ποτέ δεν είπαμε, δηλαδή, «τώρα θα κάνουμε ένα κομμάτι σε στυλ τάδε». Η διαδικασία ξεκινά, αφήνοντας τον εαυτό σου στο ίδιο το όργανο που καταπιάνεσαι. Αναμφίβολα αυτό θα σου δείξει τον σωστό δρόμο.

Από σένα εξαρτάται αν έχεις την ωριμότητα και την υπομονή να τον ακολουθήσεις. Το post rock είναι μια μάλλον παλιά ιστορία, που ήταν όμως κρίσιμης σημασίας. Τώρα, απλως μάς έμεινε το όνομα!

Πώς φαντάζεστε ότι θα ήταν η ιδανική συναυλία, όπου θα παίζατε το υλικό σας όπως ακριβώς το έχετε οραματιστεί;

Δεν σου κρύβουμε πως η ιδέα της συνεργασίας με Συμφωνική Ορχήστρα υπήρξε παλιότερα «every night dream» για μας. Ποτέ δεν κολλήσαμε σ’ αυτό, όμως. Ιδανική συναυλία για μας θα ήταν, καταρχάς, αυτή που δεν θα γινόταν ούτε ένα λάθος, ηχοληπτικό ή εκτελεστικό, αυτή που ο κόσμος θα καταλάβαινε τη διαφορά, αυτή που ο χώρος θα είχε μια ιστορία, αντικειμενική ή απολύτως προσωπική.

Το «Every night dreams» γράφτηκε ως σάουντρακ για την ταινία του Mikio Naruse. Ποια ταινία υποθετικά θα έντυνε το νέο σας άλμπουμ «Garden Novels» και γιατί;

Η ταινία αυτή δεν έχει ακόμη γυριστεί, όμως μια προσπάθεια για το σενάριό της θα ήταν τα εννιά μίνι διηγήματα-αποσπάσματα που γράψαμε και που συνοδεύουν τον δίσκο. Το φανταζόμαστε ως εννιά παράλληλες ιστορίες, εννιά μικρού μήκους αν θες, εκτυλισσόμενες σε διαφορετικές ίσως εποχές, με κοινό παρονομαστή τον κήπο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ