9 μεγάλες πρεμιέρες

9 μεγάλες πρεμιέρες Facebook Twitter
0
CONTAGION

Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ εξετάζει με τη συνήθη του μαεστρία τις συναισθηματικές επιπτώσεις μιας ραγδαία εξελισσόμενης μολυσματικής ασθένειας σε μια σειρά από ανθρώπους που ενώνονται μέσα από ένα καλοραμμένο σενάριο. Το στυλ θυμίζει Traffic, χωρίς τις έντονες χρηματικές αντιθέσεις και τις αιχμηρές ερμηνείες - άλλωστε, το θέαμα είναι σαφώς ψυχρότερο. Σκηνή ανθολογίας το brain flap της Γκουίνεθ Πάλτροου, η οποία εμφανίζεται για λίγα λεπτά. Bγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.

ΑΛΠΕΙΣ

Οι Άλπεις είναι κάτι αναντικατάστατο, ένας κωδικός για να μην αναγνωρίζονται τα μέλη μιας ομάδας που αντικαθιστά νεκρούς για τους φίλους και συγγενείς που δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να δουν το πένθος τους. Αντίθετα απ’ τον αεροστεγή Κυνόδοντα, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου κυριαρχείται απ’ την ανάγκη παρέμβασης μιας παράδοξης οικογένειας σ’ έναν κύκλο ανθρώπων, με απρόβλεπτα αποτελέσματα, συνεχώς με μεγαλύτερη καλλιτεχνική τόλμη. Όπως και στον Κυνόδοντα, η Αγγελική Παπούλια είναι εκείνη που ξεστρατίζει απ’ τον καθορισμένο ρόλο που της αποδίδεται κι επαναστατεί συναισθηματικά, μην αντέχοντας να υπακούσει στα όρια ενός τεχνητού παιχνιδιού. Το σενάριο του Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας και το σινεμά του υποψήφιου για Όσκαρ δημιουργού εδραιώνεται και διευρύνεται με πιο σκοτεινό χιούμορ, διατηρώντας τα ευδιάκριτα χαρακτηριστικά του. Bγαίνει στις αίθουσες στις 28/10.

LA PIEL QUE HABITO

Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κατασκευάζει ένα θρίλερ για τον πόνο, τη σεξουαλικότητα, τα φύλα, τις εμμονές και την εκδίκηση. Στον ρόλο του πλαστικού χειρουργού ο Αντόνιο Μπαντέρας, που επιστρέφει στον θίασο των εκλεκτών του Ισπανού σκηνοθέτη και κρατάει όμηρο μια γυναίκα, της οποίας το δέρμα (και όχι μόνο) έχει αναπλάσει με ξεχωριστή φροντίδα. Έχουν μια άρρωστη σχέση, αλλά μόνο στο φινάλε θ’ αποκαλυφθεί τι έχει πραγματικά συμβεί. Η ταινία, δε, βασίζεται σε πρωτότυπο σενάριο του Αλμοδόβαρ και προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών. Το ότι δεν πήρε βραβείο οφείλεται προφανώς στο γεγονός πως ο Αλμοδόβαρ δεν το έχει ανάγκη. Βγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.

ΑΙ ΕΙΔΟΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ

Ο τίτλος παραπέμπει στην ημερομηνία που ο Βρούτος, ο Κάσιος και τ’ άλλα τα παιδιά, για χάρη της δημοκρατίας, σκότωσαν τον Ιούλιο Καίσαρα στη Σύγκλητο. Στην ταινία ίσων αποστάσεων που σκηνοθέτησε ο Τζορτζ Κλούνι, ο Καίσαρας είναι ο ίδιος, ένας χαρισματικός αλλά αμαρτωλός υποψήφιος για το χρίσμα των Δημοκρατικών, και ο Ράιαν Γκόσλινγκ το δεξί του χέρι στην καμπάνια, ο οποίος χάνει τη θέση του από εσωτερική σπόντα κι αναγκάζεται να εκδικηθεί, χρησιμοποιώντας προς όφελός του ένα κρίσιμο σκάνδαλο. Με αυτή την πολιτική κι ανθρώπινη ταινία του, ο Κλούνι απηχεί το γκρέμισμα της αισιοδοξίας στη μετά-Ομπάμα εποχή, αναπαράγοντας με δεξιοτεχνία και τέλεια αίσθηση ρυθμού και δομής το κλασικό θέμα της υποχώρησης του ιδεαλισμού μπροστά στην κυνική επιβίωση. Bγαίνει στις αίθουσες στις 13/10.

THE HELP

Τα βάσανα μιας Αφροαμερικανής οικιακής βοηθού που μεγαλώνει τα παιδιά «λευκών» οικογενειών. Το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα της Κάθριν Στόκετ, με γυναικείο καστ γεμάτο ταλέντα, μεταφέρεται στο σινεμά απ’ τον άγνωστο Τέιτ Τέιλορ κι αναφέρεται στην ταραγμένη περίοδο της διεκδίκησης πολιτικών δικαιωμάτων απ’ τους μαύρους στην Αμερική των ‘60s, ποντάροντας στη συγκίνηση. Όταν η Μέριλ Στριπ κέρδιζε βραβεία για την Αμφιβολία, δεν παρέλειπε να εξάρει την ιδιοφυή ερμηνεία της Βαϊόλα Ντέιβις, προτρέποντας τα στούντιο να της δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήρθε η ώρα της κι εδώ και μερικές εβδομάδες η ερμηνεία της, μαζί με της Οκτάβια Σπένσερ, συζητιέται έντονα για τα επερχόμενα Όσκαρ. Βγαίνει στις αίθουσες στις 20/10.

ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Ο Γούντι Άλεν ταξιδεύει στο Παρίσι και στον χρόνο και μεταφέρει έναν επίδοξο συγγραφέα με μέτριο ταλέντο στην εποχή των λογοτεχνικών ηρώων του. Η Γερτρούδη Στάιν, ο Σκοτ με τη Ζέλντα Φιτζέραλντ, ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, αλλά και ο Νταλί κι ο Κόουλ Πόρτερ συνθέτουν ένα ονειρικό σκηνικό, απ’ το οποίο ο πρωταγωνιστής όχι μόνο δεν επιθυμεί ν’ αποδράσει ( όπως στο Πορφυρό Ρόδο του Καΐρου) αλλά ερωτεύεται και καλείται ν’ αποφασίσει αν θα πρέπει ν' ακολουθήσει τη γυναίκα/φάντασμα σε ένα ακόμη πιο μακρινό παρελθόν. Μια γοητευτική διαδρομή στις παγίδες της νοσταλγίας, με την Πόλη του Φωτός φωτογραφημένη σαν αμερικανική καρτ- ποστάλ και τη διακοσμητική παρουσία της κυρίας Μπρούνι-Σαρκοζί. Bγαίνει στις αίθουσες στις 6/10.

ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ

Η Σιμίν και ο Ναντέρ. Αυτή θέλει να πάρει την κόρη τους και να φύγουν στο εξωτερικό σε αναζήτηση καλύτερων ευκαιριών. Εκείνος επιμένει να ζήσει στο Ιράν, για να φροντίσει τον πατέρα του που πάσχει από γεροντική άνοια. Διαφωνούν και πάνε για διαζύγιο. Ο Ναντέρ επιμένει στον δρόμο της αλήθειας, αλλά αναγκάζεται από τις περιστάσεις να πει ψέματα, και μάλιστα προσπαθεί να πείσει την κόρη του να τον στηρίξει, ενώ αλλιώς την έχει μάθει. Η αλληγορία είναι παρούσα και ζωηρή και ο σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί, δημιουργός της υπέροχης Έλι, κρατάει ασίγαστη την πλοκή και τον διάλογο, σε μια απ’ τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, τιμημένη με τη Χρυσή Άρκτο στο πρόσφατο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Βγαίνει στις αίθουσες στις 29/9

ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ, ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ

Το σίκουελ της εμπορικότερης ταινίας όλων των εποχών στην Ελλάδα(δεύτερη μετά τον Τιτανικό) μαζεύει Τσιμιτσέλη, Καγιά, Παπαζήση, Αυγουστίδη και Σεϊταρίδη στο κέντρο της Αθήνας, έξι χρόνια μετά τις φαντάρικες, θαλασσινές, εξωφρενικές τους περιπέτειες, πάντα κάτω απ’ τη σκηνοθετική μανιέρα του Νίκου Περάκη. Bγαίνει στις αίθουσες στις 27/10.

WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN

Η οδύσσεια μια μάνας χωρίς μητρικό ένστικτο. Η μέγιστη Τίλντα Σουίντον παίρνει πάνω της τις ευθύνες της απάθειας, σαν αντίστροφη «μηδειακή» τραγωδία με συνδυασμό φλέγματος και οιδιπόδειου, και σηκώνει στο ύψος των περιστάσεων μια δραματική ιστορία που εγείρει πολλές συζητήσεις. Μια απ’ τις αξιομνημόνευτες συμμετοχές στο επίσημο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών. Bγαίνει στις αίθουσες στις 3/10.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ