«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Tricky: «Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν.. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες».
1

Μέχρι πρόσφατα, ο Tricky είχε μια φωτογραφία της μητέρας του στην οθόνη του κινητού του. Δεν πρόλαβε ποτέ να την γνωρίσει πραγματικά – αυτοκτόνησε όταν αυτός ήταν μόλις τεσσάρων ετών – αλλά πέρασε τη ζωή του πιστεύοντας ότι εκείνη ήταν πάντα κάπου εκεί έξω και τον νοιαζόταν από ψηλά.

«Και το πίστευα πραγματικά» λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Guardian με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα. «Μέχρι τις 8 του φετινού Μαΐου. Τότε ήταν που τελείωσε ο κόσμος μου. Υποτίθεται ότι η μάνα μου με φρόντιζε με κάποιον τρόπο. Τι σκατά συνέβη;».

Η ημερομηνία που αναφέρει είναι η αποφράδα μέρα που πέθανε η κόρη του Μέιζι – γνωστή και ως Μίνα – σε ηλικία 24 μόλις ετών (εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου). Εκείνη τη μέρα ο Tricky είχε εκδώσει μια λιτή ανακοίνωση όπου έλεγε: «Νόμιζα ότι ξέρω τι σημαίνει απώλεια, αλλά τώρα που χάθηκε η κόρη μου, συνειδητοποιώ ότι δεν είχα ιδέα».

Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας.

Σήμερα, αρκετούς μήνες μετά, ακόμα ακούγεται εντελώς χαμένος: «Έχασα κάθε πίστη για τα πάντα. Ελπίζω να την ξαναβρώ».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Η κόρη του Tricky, Μέιζι πέθανε στις 8 Μαΐου.σε ηλικία 24 μόλις ετών - εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου.

Παρότι είναι σαφώς ένας από τους μεγάλους πρωτοπόρους του είδους μαζί με τους συμπολίτες του από το Μπρίστολ, Massive Attack, ο 51χρονος Tricky μισεί να τον αποκαλούν «νονό του trip-hop» - μισεί ακόμα και τον ίδιο τον όρο "trip-hop". Ο τίτλος του βιβλίου με τα απομνημονεύματά του πάντως – "Hell is Round the Corner" προέρχεται από τραγούδι του εμβληματικού όχι μόνο για trip-hop αλλά και για τη σύγχρονη μουσική συνολικά, άλμπουμ του Maxinquaye του '95 και περιγράφει εύστοχα μια πορεία στην οποία η βία και η τραγωδία έμοιαζαν να παραμονεύουν διαρκώς για να επισκιάσουν κάθε χαρά και επιτυχία.

Ο ίδιος πάντως ποτέ δεν απόλαυσε, όπως λέει, τα φώτα της δημοσιότητας. Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας. Μια φορά στη Νέα Υόρκη, δεν πήγε ποτέ στο κρίσιμο επαγγελματικό ραντεβού με τη Madonna που είχε στο ξενοδοχείο του, επειδή ήθελα απλά να κοιμηθεί.

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Ο Tricky μικρός στο Μπρίστολ.

Επίσης ήταν πάντα εξαιρετικά κακός στη διαχείριση χρημάτων. Ενώ γνωρίζει, όπως λέει, ότι είχε αγοράσει κάποτε μια έπαυλη στο Νιου Τζέρσι, δεν μπορεί να θυμηθεί ούτε πού ακριβώς βρισκόταν ούτε υπό ποιες συνθήκες το πούλησε και πού πήγαν τα λεφτά.

Φόβος, παράνοια και παραλυτικό άγχος: Αυτά είναι τα τρία κακά που έχουν σημαδέψει τη ζωή του Tricky. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου, όταν αναφέρεται στην περίοδο που ζούσε στο Λος Άντζελες στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, γράφει ότι είχε ένα υποπολυβόλο Ούζι κάτω από το κρεβάτι του, χωρίς να γνωρίζει αν ήταν έτοιμος να το χρησιμοποιήσει.

«Δεν το παίζω σκληρός ή κακός - δεν είμαι κακό άτομο» λέει σήμερα. «Αλλά οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν τι μπορεί να σου κάνει ο φόβος. Έχω βρεθεί σε καταστάσεις που ήμουν τόσο τρομαγμένος που δεν μπορούσα ούτε να φάω ούτε να κοιμηθώ κι αυτό κρατούσε βδομάδες. Κάτι τέτοιο σε αρρωσταίνει, σε διαλύει σωματικά και ψυχικά».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Με τους Massive Attack στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 1991.

Παραδέχεται πάντως ότι υπήρξε πολύ κακός (και συνήθως απών) σύντροφος όταν με την Bjork, η οποία φέρεται να του είχε πει κάποτε ότι είναι «συναισθηματικά παράλυτος». 'Όταν μιλάει όμως για την κόρη του, μόνο τέτοιος δεν ακούγεται:

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με την κόρη μου είναι ότι δεν είχα αγαπήσει ποτέ κανέναν άλλον τόσο πολύ. Ήμουν εκεί όταν γεννήθηκε και ξαφνικά άρχισα να νιώθω πράγματα. Και αυτό ήταν πρωτόγνωρο και συνταρακτικό για μένα. Προηγουμένως, ήμουν πράγματι συναισθηματικά παράλυτος και μου ήταν εύκολο να διαχειρίζομαι έτσι τη ζωή μου. Ξαφνικά άρχισα να αισθάνομαι πράγματα και αυτό ήταν δύσκολο».

«Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν, όπως την αγαπημένη μου γιαγιά. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες. Περπατούσα χθες στο Ίσλινγκτον [στο βόρειο Λονδίνο] και περίμενα την δω μπροστά μου, ήλπιζα ότι θα εμφανιστεί στο βάθος του δρόμου και θα έρθει προς το μέρος μου...». ΄

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια