Haunted soul music

Haunted soul music Facebook Twitter
0

Ο Stefane Tachvighi και η Silvie Penelope, που έρχονται από το Μόναχο και αποτελούν τους Salome Dupree, περιγράφουν τη μουσική τους ως «μοντέρνους νυχτερινούς ψαλμούς και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς κάτω από έναν κοσμογονικό θόλο». Εδώ και αρκετά χρόνια ηχογραφούν concept άλμπουμ και θεατρικές ζωντανές παραστάσεις με ονόματα όπωςAion και Orchestra du Soleil, παντρεύοντας τη διαχρονικότητα του φολκ ήχου με τη μοντερνιτέ των ηχητικών κολλάζ που δημιουργούν σουρεαλιστικά και απόκοσμα περιβάλλοντα. Με το όνομα Salome Dupree έχουν κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ υψηλής αισθητικής, το Salome Dupree's Aural Picture Book, γεμάτο παράξενα ρομαντικά τραγούδια στολισμένα με «ταξιδιωτικούς ήχους» και θαυμάσιο artwork της Silvie, με ένα μαύρο πουλί οριγκάμι να ξεπροβάλλει απ' το εσώφυλλο. Ο Stefane Tachvighi-Bauer μιλάει για τη μεταφυσική εμπειρία με ένα νεκρό μέντιουμ και την αυριανή εμφάνισή τους στην Αθήνα.

Πήρατε το όνομά σας από ένα μέντιουμ. Θα μπορούσατε να μου δώσετε περισσότερες πληροφορίες για τη Salome Dupree και γιατί ονομάσατε έτσι το project σας;

Το όνομα Salome Dupree μας προέκυψε κάποιο πρωί πολύ νωρίς, μετά από ένα βράδυ με ανήσυχα όνειρα. Νομίζαμε ότι το εφηύραμε: «Η Salome Dupree ήταν ένα θηλυκό πνευματικό πρόσωπο που ζούσε στη Νέα Ορλεάνη περίπου 100 χρόνια πριν. Τελευταία φορά εμφανίστηκε σε ένα ταξίδι με τρένο με τη θεία της, από τότε δεν την ξαναείδε ποτέ κανείς». Όλα καλά μέχρι εδώ. Όταν ψάξαμε για το όνομά της δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι όλα αυτά που είχαμε φανταστεί ήταν αληθινά! Το φαντάζεσαι;

Πώς θα χαρακτηρίζατε τους Salome Dupree: μουσικό, performance ή art project;

Παρ' όλο που αυτά ακούγονται σαν διαφορετικά είδη, για μας είναι το ίδιο. Σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητο να τα «λιώσεις» όλα αυτά μαζί. Η ελληνική κουλτούρα το γνωρίζει αυτό και το βιώνει εδώ και αιώνες.

Τι θα πρέπει να περιμένει το κοινό απ' την εμφάνισή σας στο Kinky Kong;

Μια αυστηρά προσωπική εμπειρία, πολύ συγκινητική. Όχι πολύ εύκολη να την καταναλώσεις. Τραγούδια αργόσυρτα, εκτενή εξιστόρηση με μυριάδες συνθέσεις από μαγνητοταινίες, κάτι σαν σουρεαλιστική ταινία για τα αυτιά. Θα παρουσιάσουμε ένα μείγμα από λέξεις με υπονοούμενα και προβολή εικόνων από παλιά παραμύθια στους τοίχους του Kinky Kong και πάνω στον κόσμο. Είναι όλοι καλεσμένοι σε μια ευαίσθητη αλληλεπίδραση μεταξύ μας - και εννοώ μουσική πάντα, OK;

Για ποιο λόγο αλλάξατε το όνομά σας από Orchestra Du Soleil σε Salome Dupree; Υπάρχει κάποιο concept πίσω από αυτή την αλλαγή;

Το concept φαίνεται ότι είναι κάτι ανόητο, αμετάβλητο, που δεν αλλάζει, ανελεύθερο. Γίναμε Salome Dupree από την ανάγκη να αλλάξουμε από την εξερεύνηση του παλιού ποπ στυλ σε νέα μουσικά πεδία.

Τι ακριβώς είναι τα μαγικά φανάρια που φέρνετε μαζί σας για την παράσταση;

Το μαγικό φανάρι εφευρέθηκε πριν από έναν αιώνα, πριν το σινεμά γίνει δημοφιλές. Μας είπαν ότι σε χώρους εκθέσεων και θέατρα τα χρησιμοποιούσαν φωτίζοντάς τα με τη φλόγα του κεριού που τρεμόπαιζε για να προβάλλουν εικόνες. Αυτό που χρησιμοποιούμε εμείς ήταν το πιο συνηθισμένο γύρω στο 1900 και έχει φτιαχτεί στο Γερμανία περίπου το 1948.

Μίλησέ μου για τις επιρροές σας.

Μερικοί από αυτούς που μας επηρέασαν είναι οι Bela Bartok, Jon Anderson, Alice Coltrane, Isadora Dunkan, οι αγαπημένοι μας Can και Popl Vuh...

Συνήθως ενθαρρύνετε το ντόπιο κοινό να συμμετέχει μουσικά στην παράσταση, αυτό ισχύει και στην Αθήνα;

Φυσικά, γιατί όχι; Αν κάποιος νομίζει ότι πρέπει να το κάνει... Ακόμα κι αν πρόκειται κι αν παίζει ταμπουρίνο. Θα θέλαμε να παίζαμε σε κάποιο αμφιθέατρο της Ελλάδας στο μέλλον. Είμαστε κι οι δυο μπάσταρδοι: Ουγγρογερμανοί και Περσογερμανοί, δεν αισθανόμαστε δεμένοι σε ένα μέρος, αλλά μας κάνουν να στριφογυρνάμε τα νήματα των Βαυαρών Kraut Rockers όπως τους Embryo, Amon Düül, Kraan και Popol Vuh.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ