Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία

0

Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος που ζει και εργάζεται με έδρα το Λονδίνο κάνει μια απόπειρα να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία. Το εγχείρημά του γίνεται στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ, που ο ίδιος αποκαλεί Time travel branding, και μέσα από το οποίο διερευνά τις οπτικές ταυτότητες του παρελθόντος.

Η ιδέα για τον σχεδιασμό της φαντασιακής ταυτότητας των Ξενία του καρφώθηκε στο μυαλό όταν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να δουλέψει για έναν φανταστικό «πελάτη» ταξιδεύοντας πίσω στο παρελθόν. Και κάπως έτσι προέκυψαν τα ξενοδοχεία Ξενία που μετέφρασαν όσο τίποτ' άλλο τις αξίες του μοντερνισμού στο ελληνικό τοπίο.

Ο κ. Γεωργόπουλος μεταξύ άλλων εφάρμοσε μια φαντασιακή λογοτύπηση πάνω σε χρηστικά αντικείμενα που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών της Βρετανίδας Polly Brown, συνεργάτιδάς του σε αυτό το πρότζεκτ. Όπως είναι λογική οποιαδήποτε απόπειρα σχεδιασμού έγινε μετά από μελέτη της οπτικής και γραφιστικής γλώσσας που χρησιμοποιήθηκε από τα Ξενία το διάστημα 1951-1974.

Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα.

«Έπρεπε να κάνω εκτεταμένη έρευνα στο ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της Ελλάδας εκείνης της εποχής για να μπορέσω να καταλάβω τις σχεδιαστικές επιλογές πίσω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την σήμανση των κτιρίων, τα διαφημιστικά φυλλάδια των Ξενία κ.ο.κ.. Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα. Αυτό σήμαινε, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να σχεδιάσω πράγματα που σήμερα θεωρούνται λάθος.

Έπαιρνα με μανία τηλέφωνο στο ΤΑΙΠΕΔ για να μάθω από τα αρχεία τους ποιο ήταν το τηλέφωνο και ο ταχυδρομικό κώδικας του Ξενία στις Σπέτσες το 1964 για να το βάλω στις κάρτες. Τελικά το βρήκα από μία καταχώρηση εποχής του περιοδικού «Αρχιτεκτονική» που μου έδωσε η αρχιτέκτονας Μυριάνθη Μούσσα» εξηγεί ο κ. Γεωργόπουλος.

Η φωτογράφιση έγινε στο ανακαινισμένο πρώην Ξενία στον Πόρο. «Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα και την ίδια στιγμή περίεργη εμπειρία. Το ξενοδοχείο το ίδιο είχε μία «στοιχειωμένη» ατμόσφαιρα που έμοιαζε φουτουριστική και την ίδια στιγμή παρελθοντική. Περάσαμε τρεις μέρες που βρισκόμασταν μέσα σε αυτή την κατάσταση ενώ την ίδια στιγμή, δημιουργούσαμε ένα πρότζεκτ με το ένα πόδι σε ένα φανταστικό παρελθόν και το άλλο σε ένα φαντασιακό παρόν» δηλώνει η Polly Brown σχετικά με την εμπειρία της φωτογράφισης.

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Φωτο: Polly Brown
Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία Facebook Twitter
Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown

Info:

To πρώτο κεφάλαιο του κεφαλαίου του πρότζεκτ Time travel branding με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο.

Design
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM
Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, που ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Design / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM