«Πήγαινε για ύπνο, παλιόγερε!»

«Πήγαινε για ύπνο, παλιόγερε!» Facebook Twitter
0
«Η Αμερική είναι ένα εύκολο μέρος να ζεις, μπορεί όμως να γίνει και ο πιο σκληρός τόπος. Είναι ένα άγριο μέρος αν δεν είσαι προσεκτικός.»

Οι Heavy Trash είναι το νέο σχήμα του Jon Spencer, του ηγετικού μέλους των ιδιαίτερα αγαπητών στη χώρα μας Jon Spencer Blues Explosion και των θρυλικών Pussy Galore και ενός από τους καλύτερους performer της τελευταίας 20αετίας, ο οποίος παραμένει ολοκληρωτικά αφοσιωμένος οπαδός του rockabilly, του funky ήχου της Motown και της μετρονομίας της Stax Records.
Στους Heavy Trash έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τον κιθαρίστα Matt Verta-Ray, έναν Καναδό πρώην κοντραμπασίστα που στην πορεία ασχολήθηκε με την ηλεκτρική κιθάρα, κρατώντας όμως ακέραιες τις τεχνικές και τη λογική του παλαιότερου οργάνου του. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ήταν αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του Jon Spencer για να δημιουργήσει μαζί του το νέο γκρουπ, τους Heavy Trash, με τον Matt να παίζει «έναν ενδιάμεσο ηχητικά ρόλο, μεταξύ του οξέος κιθαριστικού ήχου και της groovy διάθεσης», με αποτέλεσμα συναρπαστικό – τόσο συναρπαστικό όσο και όλα τα σχήματα του Jon Spencer τα τελευταία χρόνια. Το ομώνυμο ντεμπούτο τους αντιμετωπίστηκε ως μία από τις πλέον τίμιες και διασκεδαστικές rock ’n’ roll κυκλοφορίες της περασμένης χρονιάς: «Ατόφια ακόρντα από κοφτό rockabilly, μικρές διάρκειες συνθέσεων και φωνητικά με δυναμισμό και ναρκισσισμό» όπως και με τους Blues Explosion, μόνο που εδώ ο ήχος ακούγεται πιο ακατέργαστος και πιο… old school.
«Ο Matt κι εγώ βρήκαμε ο ένας τον άλλο μέσα από την αγάπη μας για το Rock A Billy» μου λέει ο Jon Spencer. «Τον γνώρισα στη Νέα Υόρκη πριν από μερικά χρόνια. Στην αρχή παίζαμε διασκευές συγκροτημάτων όπως οι Achievements και στη συνέχεια προέκυψαν τα δικά μας κομμάτια. Πειραματιζόμασταν αρκετά και δεν υπήρχε καθόλου πίεση. Κάποια στιγμή φέραμε τους φίλους μας στο στούντιο και μας βοήθησαν να ολοκληρώσουμε το δίσκο.»

Πώς προέκυψε το όνομα του γκρουπ;
Το όνομα ήταν ιδέα του πατέρα τού Matt. Φαινόταν να ταιριάζει τέλεια με τη μουσική μας. Μου αρέσει το Heavy Trash, είναι κάπως ψυχεδελικό.

Προφανώς έχεις επιλέξει να κινηθείς σε πιο παραδοσιακούς ήχους με το νέο σου συγκρότημα – ο ήχος των Blues explosion ήταν αρκετά πιο μοντέρνος. Γιατί το έκανες αυτό;
Είναι το είδος της μουσικής που απολαμβάνω περισσότερο αυτόν τον καιρό. Παίζουμε αυτό ακριβώς που αγαπάμε.

Πόσο έχεις αλλάξει ως άνθρωπος απ’ τις μέρες των Pussy Galore; Μπορεί να εντοπίσει κάποιος τις αλλαγές αυτές στη μουσική σου όλα αυτά τα χρόνια;
Είναι τρομερό το πόσο έχω αλλάξει κατά πολλούς, πολλούς τρόπους. Ξέρω ότι τώρα είμαι μεγαλύτερος, και ελπίζω και πιο σοφός. Όλα αυτά που βιώνεις αντανακλώνται στο έργο σου και είμαι βέβαιος ότι το καταλαβαίνεις και στη μουσική των Heavy Trash.

Γιατί επέλεξες τα σχέδια του Paul Pope για το εξώφυλλο του άλμπουμ σου; Πες μου μερικά πράγματα γι’ αυτόν.
Ο Paul είναι ένας super cool σεναριογράφος και σχεδιαστής κόμιξ. Ζει στη Νέα Υόρκη με τη φίλη του, μία υπερβολικά εκκεντρική χορεύτρια που ονομάζεται Harvest. Τον επέλεξα επειδή μου αρέσει πάρα πολύ η δουλειά του. Είχε σχεδιάσει μία αφίσα για τα live των Blues Explosion πριν από μερικά χρόνια, επειδή τον γνώριζε κάποιος φίλος μου. Όταν ετοιμάζαμε το δίσκο των Heavy Trash τού ζήτησα να φτιάξει το εξώφυλλο, το κορίτσι που μπορείς να δεις με την πρώτη ματιά. Όταν ανοίξεις το CD, όμως, καταλαβαίνεις ότι είναι ένα pin up σε έναν τοίχο στο χώρο που ηχογραφούσαμε.

Ο Matt αναφέρει τον Johnny Cash ως είδωλό του. Εσύ είχες είδωλα όταν ήσουν μικρός;
Δεν μπορώ να πω ότι είχα μουσικά είδωλα. Οι καλλιτέχνες που με έχουν επηρεάσει περισσότερο όμως είναι οι James Brown, Chuck D, Mark E Smith, Blixa Bargeld, Link Wray και, φυσικά, ο κύριος Cash.

Από νεότερους μουσικούς ποιον ξεχωρίζεις;
Θαυμάζω την Cat Power.

Έχεις εμφανιστεί τρεις φορές ζωντανά στην Αθήνα. Υπάρχει κάτι που θυμάσαι έντονα απ’ την τελευταία σου επίσκεψη;
Αυτό που θυμάμαι πιο πολύ απ’ την τελευταία φορά είναι τα πολυβόλα στο αεροδρόμιο.

Πώς είναι να ζει κανείς στην Αμερική του 2006;
Η Αμερική είναι ένα εύκολο μέρος να ζεις, μπορεί όμως να γίνει και ο πιο σκληρός τόπος. Είναι ένα άγριο μέρος αν δεν είσαι προσεκτικός.

Θα συνεχίσεις να φτιάχνεις δίσκους με τους Blues Explosion;
Δεν ξέρω, αλήθεια, αυτή τη στιγμή δεν έχουμε σχέδια για κάτι καινούργιο. Μαζεύω υλικό για ένα άλμπουμ με bootlegs, το οποίο θα κυκλοφορήσουμε μόνοι μας κάποια στιγμή. Υπάρχει κι ένας δίσκος που έκανα πριν από μερικά χρόνια με τον Luther και τον Cody Dickinson, ο οποίος κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία με τον τίτλο Spencer Dickenson, και θα κυκλοφορήσει κανονικά σύντομα.

Το άλμπουμ των Heavy Trash το έχουν χιλιάδες μουσικόφιλοι σε ολόκληρο τον κόσμο, οι περισσότεροι όμως δεν το έχουν αγοράσει, το έχουν κατεβάσει. Τι έχεις να πεις γι’ αυτό;
Βασικά δεν με ενοχλεί, είναι OK το downloading.

Τι πιστεύεις ότι έχει αλλάξει στον τρόπο που ακούνε μουσική οι άνθρωποι σήμερα; Φαίνεται ότι τα νέα παιδιά έχουν εύκολη πρόσβαση σε κάθε τραγούδι ή άλμπουμ που επιθυμούν, αλλά κανείς δεν ακούει πραγματικά μουσική όπως παλιότερα…
Έτσι νομίζεις; Μήπως είσαι πολύ γέρος, ή μου φαίνεται; Πήγαινε για ύπνο, παλιόγερε!


INFO: Οι Heavy Trash εμφανίζονται στο Βios απόψε, Πέμπτη 14/12. Έναρξη 22.30. Είσοδος €30.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT