Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση

0

Το Fondation Beyeler στην Ελβετία δημιούργησε μια μοναδική έκθεση αφιερωμένη στα αριστουργήματα του Pablo Picasso από τις πρώιμες περιόδους του, την Μπλε και τη Ροζ. Αυτή είναι η πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη από πίνακες και γλυπτά του Πικάσο από το 1901 έως το 1906, καθένα από τα οποία αποτελεί ορόσημο στο δρόμο προς την αναγνώρισή του ως έναν από τους κορυφαίους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Οι εικόνες του Picasso από αυτή την περίοδο κατατάσσονται στα πιο όμορφα παραδείγματα της σύγχρονης τέχνης και είναι σίγουρα μερικά από τα πιο πολύτιμα έργα τέχνης οπουδήποτε στον κόσμο.

Σε ηλικία μόλις είκοσι ετών, ο ιδιοφυής Πικάσο (1881 - 1973) είχε ήδη ασχοληθεί με την αναζήτηση νέων θεμάτων και μορφών έκφρασης, τα οποία κατάφερε να τελειοποιήσει άμεσα και η μία καλλιτεχνική επανάσταση ακολουθούσε την άλλη πολύ γρήγορα. Η έκθεση στο Fondation Beyeler επικεντρώνεται στη Μπλε και Ροζ περίοδο που αποτελούν μια κεντρική φάση του έργου του Πικάσο και μια εισαγωγή στον κυβισμό.

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως.

Υπαρξιακά θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους, όπως η ζωή, η αγάπη, η σεξουαλικότητα, η μοίρα και ο θάνατος, βρίσκουν την ενσάρκωσή τους στη λεπτή ομορφιά νέων γυναικών και ανδρών, αλλά και σε απεικονίσεις παιδιών και ηλικιωμένων που φέρουν μέσα τους την ευτυχία και τη χαρά συνοδευόμενες από τη θλίψη.

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως. Ένας χώρος πολυμέσων, συναρπαστικά και διαδραστικά βιβλία αλλά και μια ταινία επιτρέπουν στους επισκέπτες να γνωρίσουν σε βάθος τη ζωή και το έργο του νεαρού καλλιτέχνη.

Ιnfo:

Fondation Beyeler

The Young PICASSO – Blue and Rose Periods

3 Φεβρουαρίου - 16 Ιουνίου

 

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Blind Man’s Meal, 1903, New York, The Metropolitan Museum of Art, Purchase Mr. and Mrs. Ira Haupt, Gift 1950© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © 2017, The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Άγνωστος φωτογράφος, Ο Pablo Picasso, ο Pere Mañach και ο Antonio Torres Fuster στο Παρίσι, 1901. © NMR-Grand Palace (Picasso-Paris National Museum) / Daniel Arnaudet
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Pablo Picasso, I Picasso, 1901
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Melancholy Woman, 1901, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
La toilette, 1906, Collection Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York. Fellows for Life Fund, 1926 © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Dora, 1939, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Beyeler Collection© Succession Picasso / 2019, ProLitteris, ZürichΦωτο: Peter Schibli
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Buveuse d’absinthe (The Absinthe Drinker), 1901. The State Hermitage Museum, St. Petersburg
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Courtesan with necklace of gems, 1901. © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman (‘Demoiselles d’Avignon’ Period), 1907, Fondation Beyeler, Riehen / Basel. © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich. Φωτο: Robert Bayer, Basel
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Η στιγμή που κρεμάνε στο μουσείο τον πίνακα "Life" στο Fondation Beyeler
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Life, 1903. The Cleveland Museum of Art, Donation Hanna Fund© Succession Picasso / ProLitteris, Zurich 2018.Φωτο: © The Cleveland Museum of Art
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Drinker dozing, 1902. Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Berne © Succession Picasso/ 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Death (The Burial), 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Seated Female Nude with Crossed Legs, 1906
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Mistletoe Seller, 1902-03, © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Seated Harlequin on Red Background, 1905, Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie, Museum Berggruen© Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018Φωτο: bpk / Nationalgalerie, SMB, Museum Berggruen / Jens Ziehe
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Harlequin sitting, 1901 © The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Harlequin and his companion, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Self-portrait, 1901, Musée national Picasso-Paris© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, ZurichΦωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Young Woman in a Chemise (Madeleine), 1904-1905, London, Tate, Bequeathed by C. Frank Stoop 1933© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Tate, London 2018
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Self-portrait, 1906, Musée national Picasso-Paris© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, ZurichΦωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Family of acrobats with a monkey, 1905 © Succession Picasso/2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Göteborg Konstmuseum
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman from Mallorca, 1905, Moscow, Pushkin State Museum of Fine Arts © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman in blue, 1901, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reine Sofía © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Head of a harlequin, 1905, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman with a fan, 1905, Washington, National Gallery of Art, Gift of the W. Averell Harriman Foundation in memory of Marie N. Hariman © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Death of Casagemas, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Nude on red background (Young nude woman with hair), 1906, Paris, Musée de l’Orangerie, Collection Jean Walter and Paul Guillaume © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée de l’Orangerie) / Hervé Lewandowski
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Acrobat and Young Harlequin, 1905, Private collection © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Ο Pablo Picasso στη Μονμάρτη το 1904, Musée national Picasso-Paris

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης The young Picasso – Blue and Rose Periods στο Fondation Beyeler στην Ελβετία. Αριστερά διακρίνεται ο πίνακας La toilette (1906) και δεξιά ο Les Deux Frères (The Two Brothers) (1906)
 

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς και γιατί βλέπουμε ένα έργο τέχνης; Ο Ερνστ Γκόμπριχ έχει την απάντηση.

Βιβλίο / Πώς και γιατί βλέπουμε ένα έργο τέχνης; Ο Ερνστ Γκόμπριχ έχει την απάντηση.

Ο σπουδαίος θεωρητικός και ιστορικός της τέχνης Ερνστ Γκόμπριχ στο έργο του «Τέχνη και Ψευδαίσθηση» από τις εκδόσεις Πατάκη αναλύει πώς η καλλιτεχνική δημιουργία ξεπερνά την αναπαράσταση και γίνεται κορυφαία έκφραση, ακόμα και παραπλάνηση, αναδεικνύοντας παράλληλα το μεγαλείο της αρχαίας ελληνικής τέχνης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ