Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
Δεν επιδιώκω να κάνω έξυπνα και ενδιαφέροντα πράγματα – αν βγουν έτσι, καλώς. Αυτό που επιζητώ πραγματικά όμως είναι η δημιουργία μιας συναισθηματικής κατάστασης.
0

Με ό,τι καταπιάστηκε ποτέ στην καριέρα της η σπουδαία και πολυσχιδής περφόρμερ, μουσικός, συνθέτρια, εικαστικός και σκηνοθέτρια, του προσέδιδε πάντα μια έντονη αίσθηση συναρπαστικής πρωτοπορίας.

Και το τελευταίο της έργο σε συνεργασία με τον Ταϊβανέζο κινηματογραφιστή Χσιν-Σιέν Χουάνγκ δεν αποτελεί εξαίρεση, προσκαλώντας τον θεατή σε μια υπερβατική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας.

Πρόκειται για ένα φαντασμαγορικό ταξίδι στο φεγγάρι με χρήση της VR τεχνολογίας που έχει τίτλο "To The Moon".

Ο συνεργάτης της χρησιμοποίησε ως πηγή έμπνευσης το ρόδο που ανθίζει στον πλανήτη του «Μικρό Πρίγκιπα», του κλασικού παιδικού βιβλίου φαντασίας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, αλλά και την μακραίωνη σημειολογία της Σελήνης στην κινεζική παράδοση και κουλτούρα.

«Θέλω να κάνω πάντα πράγματα που σου ραγίζουν την καρδιά» δηλώνει η Λόρι Άντερσον σχετικά με τις προθέσεις του εντυπωσιακού πρότζεκτ.

«Δεν επιδιώκω να κάνω έξυπνα και ενδιαφέροντα πράγματα – αν βγουν έτσι, καλώς. Αυτό που επιζητώ πραγματικά όμως είναι η δημιουργία μιας συναισθηματικής κατάστασης. Όπως ένα τραγούδι, ένα αληθινά όμορφο τραγούδι που είναι σα νου σου απευθύνεται προσωπικά και μετά γίνεται το τραγούδι σου».

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter

Στο τελευταίο της αυτό έργο, που διαρκεί 15 λεπτά, οι θεατές, απελευθερωμένοι από τους νόμους της βαρύτητας, βρίσκονται να πλέουν κατά μήκος του σεληνιακού τοπίου ανάμεσα σε μια σειρά οπτικές παραστάσεις εμπνευσμένες τόσο από την ιστορία όσο κι από την μυθοπλασία.

Ο συνεργάτης της χρησιμοποίησε ως πηγή έμπνευσης το ρόδο που ανθίζει στον πλανήτη του «Μικρού Πρίγκιπα», του κλασικού παιδικού βιβλίου φαντασίας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, αλλά και την μακραίωνη σημειολογία της Σελήνης στην κινεζική παράδοση και κουλτούρα.

«Είμαι Ταϊβανέζος», δήλωσε, «αλλά η κουλτούρα μου είναι κινέζικη. Η κινέζικη ποίηση είναι πλημμυρισμένη από αναφορές στο φεγγάρι, ενώ υπάρχουν και πλήθος παραδοσιακές τελετουργίες με άξονα τις φάσεις της Σελήνης».

Το έργο της Λόρι Άντερσον και του Χσιν-Σιέν Χουάνγκ, "To The Moon", παρουσιάστηκε τον προηγούμενο μήνα στην Art Basel Hong Kong και τον Μάιο θα ταξιδέψει στις Κάννες για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, όπου θα παρουσιαστεί μαζί με άλλες δύο VR συνεργασίες τους, το "La Camera Insabbiata" και το "Aloft". Ακολούθως θα παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μάντσεστερ τον Ιούλιο.

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
 

Με στοιχεία από το Dazed

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ