Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
Δεν επιδιώκω να κάνω έξυπνα και ενδιαφέροντα πράγματα – αν βγουν έτσι, καλώς. Αυτό που επιζητώ πραγματικά όμως είναι η δημιουργία μιας συναισθηματικής κατάστασης.
0

Με ό,τι καταπιάστηκε ποτέ στην καριέρα της η σπουδαία και πολυσχιδής περφόρμερ, μουσικός, συνθέτρια, εικαστικός και σκηνοθέτρια, του προσέδιδε πάντα μια έντονη αίσθηση συναρπαστικής πρωτοπορίας.

Και το τελευταίο της έργο σε συνεργασία με τον Ταϊβανέζο κινηματογραφιστή Χσιν-Σιέν Χουάνγκ δεν αποτελεί εξαίρεση, προσκαλώντας τον θεατή σε μια υπερβατική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας.

Πρόκειται για ένα φαντασμαγορικό ταξίδι στο φεγγάρι με χρήση της VR τεχνολογίας που έχει τίτλο "To The Moon".

Ο συνεργάτης της χρησιμοποίησε ως πηγή έμπνευσης το ρόδο που ανθίζει στον πλανήτη του «Μικρό Πρίγκιπα», του κλασικού παιδικού βιβλίου φαντασίας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, αλλά και την μακραίωνη σημειολογία της Σελήνης στην κινεζική παράδοση και κουλτούρα.

«Θέλω να κάνω πάντα πράγματα που σου ραγίζουν την καρδιά» δηλώνει η Λόρι Άντερσον σχετικά με τις προθέσεις του εντυπωσιακού πρότζεκτ.

«Δεν επιδιώκω να κάνω έξυπνα και ενδιαφέροντα πράγματα – αν βγουν έτσι, καλώς. Αυτό που επιζητώ πραγματικά όμως είναι η δημιουργία μιας συναισθηματικής κατάστασης. Όπως ένα τραγούδι, ένα αληθινά όμορφο τραγούδι που είναι σα νου σου απευθύνεται προσωπικά και μετά γίνεται το τραγούδι σου».

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter

Στο τελευταίο της αυτό έργο, που διαρκεί 15 λεπτά, οι θεατές, απελευθερωμένοι από τους νόμους της βαρύτητας, βρίσκονται να πλέουν κατά μήκος του σεληνιακού τοπίου ανάμεσα σε μια σειρά οπτικές παραστάσεις εμπνευσμένες τόσο από την ιστορία όσο κι από την μυθοπλασία.

Ο συνεργάτης της χρησιμοποίησε ως πηγή έμπνευσης το ρόδο που ανθίζει στον πλανήτη του «Μικρού Πρίγκιπα», του κλασικού παιδικού βιβλίου φαντασίας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, αλλά και την μακραίωνη σημειολογία της Σελήνης στην κινεζική παράδοση και κουλτούρα.

«Είμαι Ταϊβανέζος», δήλωσε, «αλλά η κουλτούρα μου είναι κινέζικη. Η κινέζικη ποίηση είναι πλημμυρισμένη από αναφορές στο φεγγάρι, ενώ υπάρχουν και πλήθος παραδοσιακές τελετουργίες με άξονα τις φάσεις της Σελήνης».

Το έργο της Λόρι Άντερσον και του Χσιν-Σιέν Χουάνγκ, "To The Moon", παρουσιάστηκε τον προηγούμενο μήνα στην Art Basel Hong Kong και τον Μάιο θα ταξιδέψει στις Κάννες για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, όπου θα παρουσιαστεί μαζί με άλλες δύο VR συνεργασίες τους, το "La Camera Insabbiata" και το "Aloft". Ακολούθως θα παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μάντσεστερ τον Ιούλιο.

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της Facebook Twitter
 

Με στοιχεία από το Dazed

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ