Τρέισι Έμιν: Έχω μετανιώσει οικτρά που υποστήριξα τον Μπλερ και τον Κάμερον

Τρέισι Έμιν: Έχω μετανιώσει οικτρά που υποστήριξα τον Μπλερ και τον Κάμερον Facebook Twitter
0

Η Τρέισι Έμιν ήταν για χρόνια θερμή υποστηρίκτρια του κόμματος των Εργατικών μέχρι και πριν δέκα χρόνια περίπου όταν άλλαξε ρότα και τάχθηκε στο πλευρό των Συντηρητικών και μάλιστα με πολύ ενεργό τρόπο, συμμετέχοντας σε συσκέψεις, προσφέροντας συμβουλές για πολιτιστικά ζητήματα στους αρμόδιους υπουργούς, ενώ το αποκορύφωμα του ειδυλλίου αυτού με τους Τόρις υπό την ηγεσία του Ντέιβιντ Κάμερον, ήταν μια εγκατάσταση από νέον που δημιούργησε για να τοποθετηθεί στην Ντάουνινγκ Στριτ.

Αρχικά όμως το Ιράκ και στη συνέχεια το Brexit άλλαξαν ριζικά τις απόψεις της, όπως δήλωσε χθες, τονίζοντας ότι ο Μπλερ και ο Κάμερον αμαύρωσαν τη φήμη τους «κάνοντας τα πιο ηλίθια πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος πολιτικός».

«Είναι πραγματικά τρελό. Αν φύγουμε από την Ευρώπη και όλα εξελιχθούν ομαλά και μείνουμε εμείς εδώ πέρα ευτυχισμένοι με τη νοοτροπία νησιώτη να τρώμε τα λάχανά μας, τότε εντάξει, να το δεχτώ. Δε νομίζω όμως να γίνουν έτσι τα πράγματα...»

Και συνέχισε: «Και οι δύο αυτοί άντρες, που εξακολουθώ να πιστεύω ότι ήταν αξιόλογοι πολιτικοί και κατ' ουσία καλοί άνθρωποι, θα μείνουν στην ιστορία για τα φριχτά πράγματα με τα οποία χρέωσαν το πολιτικό μας σύστημα. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πώς το έκαναν και με θλίβει βαθιά η γνώση ότι κάποτε τους υποστήριξα. Είναι απίστευτο το χάλι που μας κληροδότησαν. Δεν μπορώ να διανοηθώ κάτι πιο ειδεχθές από το Brexit...»

Τρέισι Έμιν: Έχω μετανιώσει οικτρά που υποστήριξα τον Μπλερ και τον Κάμερον Facebook Twitter

«Είναι πραγματικά τρελό. Αν φύγουμε από την Ευρώπη και όλα εξελιχθούν ομαλά και μείνουμε εμείς εδώ πέρα ευτυχισμένοι με τη νοοτροπία νησιώτη να τρώμε τα λάχανά μας, τότε εντάξει, να το δεχτώ. Δε νομίζω όμως να γίνουν έτσι τα πράγματα...»

Η Έμιν, η οποία έχει ταχθεί υπέρ νέου δημοψηφίσματος για το Brexit, δήλωσε επίσης ότι η Τερέζα Μέι μπορεί να μην είναι σε κανένα επίπεδο η ιδανική της πρωθυπουργός, δεν βλέπει όμως τίποτα άντρες να δηλώνουν εθελοντές για να κάνουν τη δουλειά: «Είδα κάτι γελοίους κόπανους σαν τον Μπόρις Τζόνσον να το βάζουν στα ποδιά όταν ξαφνικά τους ήρθε η επιφοίτηση για το τι ακριβώς είχαν κάνει».

Οι δηλώσεις έγιναν στη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσής της με τίτλο "A Fortnight of Tears" (Ένα δεκαπενθήμερο δακρύων) στην γκαλερί White Cube του Λονδίνου, την πρώτη της στη βρετανική πρωτεύουσα εδώ και μια πενταετία, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 7 Απριλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει νέους πίνακές της, πολλοί από τους οποίους στρέφονται σε προσωπικά / εξομολογητικά θέματα που πάντα αποτελούσαν το επίκεντρο του έργου της, όπως το τραύμα της άμβλωσης που είχε κάνει, του βιασμού της σε παιδική ηλικία και του θανάτου της μητέρας της το 2016.

Μια μεγάλη αίθουσα της γκαλερί είναι γεμάτη από τις μεγεθυμένες φωτογραφίες – «σέλφι» (52 συνολικά) που τράβηξε η Έμιν καταγράφοντας την «όλο και πιο ψυχοφθόρα» αυπνία που την βασανίζει εδώ και μια δεκαετία περίπου, την οποία χαρακτήρισε ως «έναν πρόωρο θάνατος ο οποίος προέρχεται από μέσα».

Σε μια άλλη αίθουσα βρίσκεται ένα μεγάλο προσχέδιο του επιβλητικού αγάλματος (ύψους τουλάχιστον επτά μέτρων) που κοντεύει να ολοκληρώσει και το οποίο θα τοποθετηθεί στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Edvard Munch στο Όσλο το 2020. Το άγαλμα αποκαλείται «Η Μητέρα» και αποτελεί μια τρισδιάστατη αναπαράσταση της μητέρας της.

Με στοιχεία από τον Guardian

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ