Τρέισι Έμιν: Έχω μετανιώσει οικτρά που υποστήριξα τον Μπλερ και τον Κάμερον

Τρέισι Έμιν: Έχω μετανιώσει οικτρά που υποστήριξα τον Μπλερ και τον Κάμερον Facebook Twitter
0

Η Τρέισι Έμιν ήταν για χρόνια θερμή υποστηρίκτρια του κόμματος των Εργατικών μέχρι και πριν δέκα χρόνια περίπου όταν άλλαξε ρότα και τάχθηκε στο πλευρό των Συντηρητικών και μάλιστα με πολύ ενεργό τρόπο, συμμετέχοντας σε συσκέψεις, προσφέροντας συμβουλές για πολιτιστικά ζητήματα στους αρμόδιους υπουργούς, ενώ το αποκορύφωμα του ειδυλλίου αυτού με τους Τόρις υπό την ηγεσία του Ντέιβιντ Κάμερον, ήταν μια εγκατάσταση από νέον που δημιούργησε για να τοποθετηθεί στην Ντάουνινγκ Στριτ.

Αρχικά όμως το Ιράκ και στη συνέχεια το Brexit άλλαξαν ριζικά τις απόψεις της, όπως δήλωσε χθες, τονίζοντας ότι ο Μπλερ και ο Κάμερον αμαύρωσαν τη φήμη τους «κάνοντας τα πιο ηλίθια πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος πολιτικός».

«Είναι πραγματικά τρελό. Αν φύγουμε από την Ευρώπη και όλα εξελιχθούν ομαλά και μείνουμε εμείς εδώ πέρα ευτυχισμένοι με τη νοοτροπία νησιώτη να τρώμε τα λάχανά μας, τότε εντάξει, να το δεχτώ. Δε νομίζω όμως να γίνουν έτσι τα πράγματα...»

Και συνέχισε: «Και οι δύο αυτοί άντρες, που εξακολουθώ να πιστεύω ότι ήταν αξιόλογοι πολιτικοί και κατ' ουσία καλοί άνθρωποι, θα μείνουν στην ιστορία για τα φριχτά πράγματα με τα οποία χρέωσαν το πολιτικό μας σύστημα. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πώς το έκαναν και με θλίβει βαθιά η γνώση ότι κάποτε τους υποστήριξα. Είναι απίστευτο το χάλι που μας κληροδότησαν. Δεν μπορώ να διανοηθώ κάτι πιο ειδεχθές από το Brexit...»

Τρέισι Έμιν: Έχω μετανιώσει οικτρά που υποστήριξα τον Μπλερ και τον Κάμερον Facebook Twitter

«Είναι πραγματικά τρελό. Αν φύγουμε από την Ευρώπη και όλα εξελιχθούν ομαλά και μείνουμε εμείς εδώ πέρα ευτυχισμένοι με τη νοοτροπία νησιώτη να τρώμε τα λάχανά μας, τότε εντάξει, να το δεχτώ. Δε νομίζω όμως να γίνουν έτσι τα πράγματα...»

Η Έμιν, η οποία έχει ταχθεί υπέρ νέου δημοψηφίσματος για το Brexit, δήλωσε επίσης ότι η Τερέζα Μέι μπορεί να μην είναι σε κανένα επίπεδο η ιδανική της πρωθυπουργός, δεν βλέπει όμως τίποτα άντρες να δηλώνουν εθελοντές για να κάνουν τη δουλειά: «Είδα κάτι γελοίους κόπανους σαν τον Μπόρις Τζόνσον να το βάζουν στα ποδιά όταν ξαφνικά τους ήρθε η επιφοίτηση για το τι ακριβώς είχαν κάνει».

Οι δηλώσεις έγιναν στη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσής της με τίτλο "A Fortnight of Tears" (Ένα δεκαπενθήμερο δακρύων) στην γκαλερί White Cube του Λονδίνου, την πρώτη της στη βρετανική πρωτεύουσα εδώ και μια πενταετία, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 7 Απριλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει νέους πίνακές της, πολλοί από τους οποίους στρέφονται σε προσωπικά / εξομολογητικά θέματα που πάντα αποτελούσαν το επίκεντρο του έργου της, όπως το τραύμα της άμβλωσης που είχε κάνει, του βιασμού της σε παιδική ηλικία και του θανάτου της μητέρας της το 2016.

Μια μεγάλη αίθουσα της γκαλερί είναι γεμάτη από τις μεγεθυμένες φωτογραφίες – «σέλφι» (52 συνολικά) που τράβηξε η Έμιν καταγράφοντας την «όλο και πιο ψυχοφθόρα» αυπνία που την βασανίζει εδώ και μια δεκαετία περίπου, την οποία χαρακτήρισε ως «έναν πρόωρο θάνατος ο οποίος προέρχεται από μέσα».

Σε μια άλλη αίθουσα βρίσκεται ένα μεγάλο προσχέδιο του επιβλητικού αγάλματος (ύψους τουλάχιστον επτά μέτρων) που κοντεύει να ολοκληρώσει και το οποίο θα τοποθετηθεί στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Edvard Munch στο Όσλο το 2020. Το άγαλμα αποκαλείται «Η Μητέρα» και αποτελεί μια τρισδιάστατη αναπαράσταση της μητέρας της.

Με στοιχεία από τον Guardian

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ