Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Jane Fonda, 1982

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol

0

Πριν από την ψηφιακή εποχή των smartphones και των selfies, δεν υπήρχε τίποτα πιο άμεσο ως εικόνα από την πολαρόιντ. Και μάλλον δεν υπήρξε άλλος καλλιτέχνης που να κατάφερε τόσο αποτελεσματικά να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στην τεχνική της αναλογικής φωτογραφίας και στην άμεση ικανοποίηση της ψηφιακής από τον Άντι Γουόρχολ.

  

Ο πρωτοπόρος της pop art και του πειραματικού σινεμά χρησιμοποίησε τη φωτογραφία ως βάση για όλη την γκάμα του έργου του και σπανίως κυκλοφορούσε χωρίς την πιστή του SX-70 Polaroid κάμερα. Ο Γουόρχολ κατέγραφε κάθε στιγμή σχεδόν κατά τις εξορμήσεις του στη Νέα Υόρκη στις δεκαετίες του '70 και του '80, αποθανατίζοντας στην πορεία πολλούς από τους φίλους, συνεργάτες, πλούσιους και διάσημους που τον περιτριγύριζαν.

Αυτές οι περίεργα λαμπερές και συγχρόνως απογυμνωμένες εκδοχές διασημοτήτων όπως η Λάιζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα επιδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο τη μαεστρία του Γουόρχολ.

Τα πορτραίτα αυτά λειτουργούσαν τόσο ως αναμνηστικές εικόνες όσο και ως υποδείγματα για τις μεταξοτυπίες του. Συχνά μάλιστα έστρεφε την κάμερα στον εαυτό του δημιουργώντας αυτοπροσωπογραφίες που μοιάζουν με απόμακρες ματιές άλλων που προβάλλονται στο ανέκφραστο πρόσωπό του.

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat, 1982
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Liza Minelli, 1977

Πάνω από 60 από αυτές τις πολαρόιντ / προσωπογραφίες - τις οποίες εκείνος φυλούσε ως κόρη οφθαλμού καθώς μέσω αυτών κατέγραφε μανιωδώς τη ζωή του μέχρι τον θάνατό του το 1987 – θα εκτεθούν σε μια σημαντική έκθεση στην Γκαλερί BASTIAN του Λονδίνου από τις 2 Φεβρουαρίου ως τις 3 Απριλίου 2019 με τίτλο "Andy Warhol Polaroid Pictures".

Αυτές οι περίεργα λαμπερές και συγχρόνως απογυμνωμένες εκδοχές διασημοτήτων όπως η Λάιζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα επιδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο τη μαεστρία του Γουόρχολ, ο οποίος, ως γνήσια δύναμη της φύσης είχε κατακτήσει ελεύθερη πρόσβαση ακόμα και στις πιο πριβέ εκδηλώσεις.

«Ποιος θα μπορούσε να αισθανθεί απειλή από τον περίεργο τυπάκο με την χλωμή περούκα που μιλούσε σαν παιδί και εκ πρώτης όψεως οι αναμνηστικές του πολαρόιντ έμοιαζαν επίσης να προέρχονται από κάμερα παιδιού;» σημειώνεται στο συνοδευτικό κείμενο της έκθεσης. «Υπάρχει όμως μια αιχμηρή κόψη σε οτιδήποτε καταπιάστηκε κάτι που ισχύει και για τα πορτραίτα αυτά».

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Paloma Picasso, 1983
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Yves Saint-Laurent, 1972
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, David Hockney, 1972
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Self-Portrait in Fright Wig, 1986

Με στοιχεία από το My Modern Met

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ