27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
0

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
Έχω παρατηρήσει ότι τα πράγματα στην Ευρώπη επηρεάζονται πιο πολλοί από τις αγορές και λιγότερο από τους ανθρώπους. Ζούμε όλοι μία τεράστια ανθρωπιστική κρίση και αυτό είναι πολύ αρνητικό. Φωτο: Κατερίνα Φαρφαρά / LIFO

 

Το Love Letters to a (Post)Europe υπόσχεται να είναι ένα ιδιαίτερο διήμερο στο Bios. Εικοσιεπτά καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη θα παρουσιάσουν τις δράσις που ετοίμασαν με θέμα τις ραγδαίες αλλαγές που συμβαίνουν στην Ευρώπη, παίρνοντας ως αφορμή την Ελλάδα που βιώνει τις συνέπειες της πολιτικής λιτότητας. Το διήμερο που γίνεται στο Bios Main την Παρασκευή και το Σάββατο έχει διαφορετικό line-up καλλιτεχνών κάθε μέρα. Πάνω από τους μισούς καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν τις δουλειές του ζωντανά και οι υπόλοιποι με ταινίες μικρού μήκους, γραπτά και διάφορες δράσεις. Η συμμετοχή στο πρότζεκτ εκφράζει την αλληλεγγύη των καλλιτεχνών προς την Ελλάδα και όλοι ταξίδεψαν στην Αθήνα ειδικά για το Love Letters to a (Post)Europe, με δικά τους έξοδα. Το event ήταν ιδέα της Liza Alexander – καλλιτέχνη με βάση το Λονδίνο, η οποία έχει αναλάβει και την επιμέλεια του event. «Η ανταπόκριση των καλλιτεχνών ήταν άμεση και σχεδόν συγκινητική» λέει. «Κανείς δεν είπε όχι».

 

Την συναντήσαμε στο Bios λίγες μέρες πριν το event, ενθουσιασμένη αλλά και λίγο αγχωμένη με τον συντονισμό όλων των καλλιτεχνών, και μας μίλησε για το ιδιαίτερο πρότζεκτ της.

 

Το Love Letters to a (Post)Europe event δεν είναι διαμαρτυρία απέναντι στον τρόπο που λειτουργεί η Ευρώπη άλλα μία πρόταση καινούριων τρόπων προσέγγισης της κατάσταση. Ένα ερωτικό γράμμα βασίζεται συνήθως στην ειλικρίνεια. Είναι ένας όμορφος και αληθινός τρόπος για να προσεγγίσει ένας άνθρωπος τον άλλον.

 

«Ήμουν στο Λονδίνο λίγο μετά το δημοψήφισμα για το "Ναι" ή "Όχι" και συζητούσα με φίλους και συναδέλφους Έλληνες και άλλους Ευρωπαίους για την κατάσταση στην Ελλάδα. Τότε σκέφτηκα να κάνω ένα πρότζεκτ με αφορμή την κατάσταση στην Ελλάδα και, μέσα από αυτό, για την γενικότερη κατάσταση στην Ευρώπη. Ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό που θα περιελάμβανε την συμμετοχή και την προσφορά πολλών καλλιτεχνών. Ο σκοπός του event δεν είναι να βρούμε κάποια λύση στο πρόβλημα, αλλά να δημιουργήσουμε έναν διάλογο μεταξύ των καλλιτεχνών και του κοινού και να σχολιάσουμε με έναν ποιητικό και καλλιτεχνικό τρόπο την κατάσταση».

 

Τα έργα που θα παρουσιαστούν στο Love Letters to a (Post)Europe δεν θα ξεπερνάνε τα 15 λεπτά και η ποικιλία των μέσων θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. «Θα υπάρχουν στιγμές χιούμορ, επαγρύπνησης και διαλογισμού. Πιστεύω ότι ο κόσμος που θα έρθει θα προβληματιστεί, θα διασκεδάσει και θα φύγει με την αίσθηση ότι συμμετείχε σε κάτι ομαδικό και μαζικό. Τα έργα θα είναι σύντομα και στις δύο βραδιές θα έχουν έναν καλό ρυθμό. Κάποια από τα έργα θα είναι σοβαρά και κάποια άλλα πιο αστεία. Μπορεί να είναι κάτι πολύ μικρό, αλλά έχει γίνει με γενναιοδωρία και σκληρή δουλειά από όλους τους συμμετέχοντες και τους διοργανωτές».

 

Γιατί όμως οι καλλιτέχνες κλήθηκαν να γράψουν «ερωτικά γράμματα» στην Ευρώπη. «Το Love Letters to a (Post)Europe event δεν είναι διαμαρτυρία απέναντι στον τρόπο που λειτουργεί η Ευρώπη άλλα μία πρόταση καινούριων τρόπων προσέγγισης της κατάσταση. Ένα ερωτικό γράμμα βασίζεται συνήθως στην ειλικρίνεια. Είναι ένας όμορφος και αληθινός τρόπος για να προσεγγίσει ένας άνθρωπος τον άλλον», λέει η Liza.

 

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
Catherine Hoffmann

 

«Έχω παρατηρήσει ότι τα πράγματα στην Ευρώπη επηρεάζονται πιο πολλοί από τις αγορές και λιγότερο από τους ανθρώπους. Ζούμε όλοι μία τεράστια ανθρωπιστική κρίση και αυτό είναι πολύ αρνητικό. Από την άλλη οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες για το τι συμβαίνει. Και στα καλά και τα άσχημα. Κυκλοφορεί ένας αέρας αφύπνισης οι άνθρωποι ξεφεύγουν από την χειραγώγηση και τους δίνεται η δυνατότητα να ζήσουν και να δημιουργήσουν με βάση έναν νέο τρόπο προσέγγισης και σκέψης. Το (Post) είναι ένα σχόλιο για το τι ακριβώς σημαίνει «Ευρώπη» στις μέρες μας και ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «Ένωσης». Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο Love Letters to a (Post)Europe μπορεί να συμβολίζουν μία νέα Ευρώπη με καινούριες ιδέες και προοπτικές. Μία τέτοια δράση είναι πιο επίκαιρη από ποτέ στην Ελλάδα. Αν γινόταν σε κάποια άλλη χώρα δεν ξέρω αν θα είχε νόημα».

 

Το κείμενο που στάλθηκε στους καλλιτέχνες:

Στην Ελληνική γλώσσα υπάρχουν παραπάνω από τέσσερις λέξεις που περιγράφουν τις διαφορετικές μορφές της αγάπης. Σύμφωνα με τον Ιταλό θεωρητικό Franco “Bifo” Berardi, πριν πέντε χρόνια η Ευρώπη μπήκε σε μία βαθιά κρίση που υποδηλώνει ότι συμβαίνει κάτι ακόμη βαθύτερο, μία κρίση κοινωνικής φαντασίας, όπου το οικονομικό δόγμα έχει καταλάβει τον δημόσιο διάλογο. Αυτό το φαινόμενο σηματοδότησε και την εξέγερση των λαών της Ευρώπης: οι καταλήψεις σε πλατείες της Μαδρίτης, της Αθήνας, της Ρώμης κλπ. Η φυσική παρουσία σε δημόσιους χώρους επιβεβαιώνει κάτι απεριόριστο και μη μετρήσιμο στο παγκόσμιο σύστημα.

Αυτή τη στιγμή τα πράγματα έχουν κάνει τον κύκλο τους και διαφαίνεται ότι το οικονομικό δόγμα χρησιμοποιείται για να επιβάλλει καθεστωτική αλλαγή. Τους τελευταίους μήνες, ο δημόσιος διάλογος σχετικά με το τι έχει θεσπιστεί στο όνομα της Ευρώπης έχει φουντώσει.

 

Το ζωντανό αυτό γεγονός ζητά από τους καλλιτέχνες να ανταποκριθούν με την πράξη, την ιδέα ή τη μορφή μιας ερωτικής επιστολής. Του τώρα. Μπορεί η δράση αυτή να τερματίζει τον διάλογο εντελώς. Μπορεί να είναι μία πράξη που προσεγγίζει μία άλλη, μία διπλή ανάγνωση.

Στο αντίβαρο της κρίσης της κοινωνικής φαντασίας, του οικονομικού δογματισμού και της νεοφιλελεύθερης τυραννίας είναι η φαντασία, η ενσυναίσθηση, ο αισθησιασμός, η παρουσία, το να είμαστε μαζί, η εμπειρία του να βλέπεις κάτι με τα ίδια σου τα μάτια, τα ζωντανά μανιφέστο, οι ιστορίες, οι φιλικές κινήσεις, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, η ανυπακοή, οι σαχλαμάρες, το να κάνεις δώρα, τηλεφωνήματα από και προς το πουθενά, το παραλήρημα, η σκληρή αγάπη, οι αποπλανήσεις, μηνύματα στο κενό, λατρεία, ουτοπίες, μετα -ουτοπίες, τραγούδια από το περιθώριο, ο ορισμός του τώρα.

 

27 καλλιτέχνες στέλνουν Ερωτικά γράμματα στην Ευρώπη Facebook Twitter
Cris Cheek

 

Ιnfo:

Το Love Letters to a (Post-)Europe θα παρουσιαστεί στο BiosmainΠαρασκευή 2 & Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015 στο Biosmain – Πειραιώς 84. Ώρα έναρξης: 20.30.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ