Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center Facebook Twitter
0
Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center Facebook Twitter

Για το χορευτή, ηθοποιό και χορογράφο Θανάση Ακοκκαλίδη δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται στο Wattermill Center του Μπομπ Γουίλσον. Από το 2010 δίνει συχνά το παρών του στο θερινό εργαστήρι του ευφάνταστου Αμερικάνου δημιουργού με τον οποίο έχει συνεργαστεί επανειλημμένως. Φέτος δημιούργησε  για το ετήσιο Gala μία εικαστική χορογραφία σε συνεργασία με τη Ρουμάνα καλλιτέχνιδα Adriana Dinelescu.  Μιλήσαμε μαζί του λίγες ώρες μετά την πετυχημένη του πρεμιέρα.

Πως προέκυψε η γνωριμία σου με τον Μπομπ Γουίλσον;

Το 2010 πήρα μέρος ως υπότροφος για πρώτη φορά στο Watermill Center σε ένα πρόγραμμα διάρκειας 5 βδομάδων. Εκείνη τη χρονιά είχαμε παρουσιάσει με την Μαριάννα Καβαλλιεράτου στο Φεστιβάλ στην Πειραιώς το Moment, και ο Γουίλσον μας ζήτησε να την επαναλάβουμε στο  Open House του Watermill αρχικά και έπειτα στο Watermill Quintent by Bob Wilson στο Guggenheim Museum. Αυτή ήταν και η πρώτη μου γνωριμία μαζί του.

 

Στόχος του project ήταν να προκαλέσει μια ονειρική κατάσταση στον θεατή και να τον ενθαρρύνει να συνθέσει την δική του ιστορία.Η διάρκεια του ήταν 2 ώρες, όσο δηλαδή η διάρκεια του Gala και ήταν μια χορογραφία 15 λεπτών που επαναλαμβανόταν.

 

Ποια είναι η διαδικασία ενός project ώστε να παρουσιαστεί στο Watermill Center ;

Κάθε χρόνο, εδώ και 22 χρόνια, το κέντρο φιλοξενεί 90 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και τους δίνει την δυνατότητα να συνδιαλαγούν, να συνεργαστούν, να συνδημιουργήσουν για το ετήσιο Gala, ασφαλώς πάντα υπό την καθοδήγηση και αισθητική του Μπομπ Γουίλσον. Έπειτα μπορείς να παρακολουθήσεις και να συμμετάσχεις στα workshop που γίνονται για τις επόμενες μελλοντικές δουλείες του.

 

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center Facebook Twitter

Ποια είναι η καλλιτέχνιδα με την οποία συνεργάστηκες ;

Η εικαστικός Adriana Dinelescu ζει και εργάζεται στο Βουκουρέστι και γνωριστήκαμε στο Watermill Center μόλις φέτος. Η συνεργασία μας ξεκίνησε τυχαία αλλά υπήρξε ευρηματική και ουσιαστική. Ο χρόνος προετοιμασίας ήταν  λιγότερο από 10 μέρες. Η ιδέα και η κατασκευή ήταν δική της και η χορογραφία και η εκτέλεση δική μου. Παρουσιάστηκε στα πλαίσια του 22ου ετήσιου Gala με θέμα «Circus of Stillness» και υπήρξε ανάμεσα στα 24 project που πήραν μέρος με  τίτλο του  «Nature’s Hot Spot».

Ποια ήταν η ιδέα της Dinelescu;

 Η έμπνευση προήρθε από τη φράση του ινδού συγγραφέα Deepak Chorpa: «Η ψευδαίσθηση γίνεται πραγματικότητα όταν την βιώνουν πολλοί». Ωστόσο δούλεψε περισσότερο με τη εικόνα και την αίσθηση και όχι τόσο με την ιδέα. Στόχος του project ήταν να προκαλέσει μια ονειρική κατάσταση στον θεατή και να τον ενθαρρύνει να συνθέσει την δική του ιστορία.Η διάρκεια του ήταν 2 ώρες, όσο δηλαδή η διάρκεια του Gala και ήταν μια χορογραφία 15 λεπτών που επαναλαμβανόταν.

Υπάρχει περίπτωση να την παρουσιάσεις στην Ελλάδα;

Αυτό το project έγινε αποκλειστικά για το Gala. Ωστόσο, η συνεργασία μας με την Adriana θέλουμε να συνεχίσει.

Αυτή η μίξη καλλιτεχνών διαφορετικού πολιτισμικού background με πολλαπλές προσλαμβάνουσες δίνει πάντα ενδιαφέροντα αποτελέσματα;

Οι προσλαμβάνουσες του κάθε ανθρώπου  είναι που καθορίζουν την σκέψη του σε συνδυασμό πάντα  με τις αρχές του και το όραμα του όχι μόνο στην δουλειά αλλά και στην ζωή. Σίγουρα διαφέρουν τις περισσότερες φορές από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πόσο μάλλον από πολιτισμό σε πολιτισμό.  Όλοι είμαστε διαφορετικοί και  μοναδικοί. Είμαι  τυχερός που μου δίνεται η ευκαιρία κάθε  χρόνο στο Watermill Center να συναναστρέφομαι με νέους καλλιτέχνες που πιστεύουν σε άλλες θρησκείες έχουν άλλη κουλτούρα και συνήθειες, μιλάνε  άλλη γλώσσα. Και ασφαλώς περισσότερο τυχερός που βρίσκομαι κοντά στον Μπομπ Γούιλσον.

 

Info:

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης θα ερμηνεύσει τον Σεπτέμβριο την εικαστική χορογραφία Window για 6 παραστάσεις στο θέατρο 104 και τον Οκτώβριο θα συμμετάσχει στην επανάληψη της Οδύσσειας του Μπομπ Γουίλσον σε παραγωγή Εθνικού Θεάτρου στο Teatro Piccolo για 30 παραστάσεις.

 

 

  φωτογραφιες: Jeremy Tran, Julien Mommert, Lovis Ostenrik

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ