RIP Pablo Ferrο: Οι αριστουργηματικοί κινηματογραφικοί τίτλοι του θρύλου της Λεωφόρου Μάντισον

Dr. Strangelove (S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα, 1964): Η χαρακτηριστική «χειροποίητη» τυπογραφία του Πάμπλο Φέρο έγινε γρήγορα το σήμα κατατεθέν του
0

Όταν ο Πάμπλο Φέρο ήταν ακόμα μικρό αγόρι στην Κούβα, ο παππούς του τον συμβούλευε τακτικά πώς να αποφεύγει τα δαγκώματα των σκορπιών. Από τότε, η ζωή και η καριέρα του βρισκόταν σε διαρκή κίνηση, αρχίζοντας από την ηλικία των 12 ετών που μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αμερική.

Η φιλόδοξη πορεία του εξαιρετικά ταλαντούχου νεαρού στο χώρου του σχεδίου και της υψηλής γραφιστικής τέχνης ξεκίνησε σχεδιάζοντας κόμικς για λογαριασμό του Σταν Λι στα τέλη της δεκαετίας του '50 και γρήγορα αναδείχτηκε σε «αγαπημένο παιδί» των διαφημιστικών εταιρειών και των σχεδιαστικών ατελιέ της Λεωφόρου Μάντισον στη Νέα Υόρκη.

RIP Pablo Ferrο: Οι αριστουργηματικοί κινηματογραφικοί τίτλοι του θρύλου της Λεωφόρου Μάντισον Facebook Twitter
Dr. Strangelove (S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα, 1964): Η χαρακτηριστική «χειροποίητη» τυπογραφία του Πάμπλο Φέρο έγινε γρήγορα το σήμα κατατεθέν του

Ατίθαση, ασυμβίβαστη και «άγρια» προσωπικότητα, ο Πάμπλο Φέρο ανέπτυξε στενές φιλίες με σκηνοθέτες ως ο Στάνλεϊ Κούμπρικ, ο Χαλ Άσμπι και ο Τζόναθαν Ντέμ, αλλά και με τον Στιβ Μακ Κουίν, τον ιδιοσυγκρασιακό συνθέτη και ερμηνευτή Χάρι Νίλσον και τον σπουδαίο καλλιγράφο Χάρολντ Άντλερ. 

Ήταν το εφαλτήριο για μια ένδοξη καριέρα στο Χόλιγουντ που κράτησε από τα μέσα της δεκαετίας του '60 ως την πρώτη δεκαετία του αιώνα μας. Ατίθαση, ασυμβίβαστη και «άγρια» προσωπικότητα, ο Πάμπλο Φέρο ανέπτυξε στενές φιλίες με σκηνοθέτες ως ο Στάνλεϊ Κούμπρικ, ο Χαλ Άσμπι και ο Τζόναθαν Ντέμ, αλλά και με τον Στιβ Μακ Κουίν, τον ιδιοσυγκρασιακό συνθέτη και ερμηνευτή Χάρι Νίλσον και τον σπουδαίο καλλιγράφο Χάρολντ Άντλερ.

Για τον Κιούμπρικ σχεδίασε τους εναρκτήριους τίτλους για το «Dr. Strangelove» (S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα) αλλά και για το «Κουρδιστό Πορτοκάλι», για το οποίο έφτιαξε και το υπνωτικό τρέιλερ της ταινίας. Η χαρακτηριστική «χειροποίητη» τυπογραφία του πρώτου έγινε γρήγορα το σήμα κατατεθέν του και η «αιχμηρή» αισθητική του αντίληψη τον έκαναν περιζήτητο τόσο στα κινηματογραφικά στούντιο όσο και στα δημιουργικά τμήματα των μεγάλων διαφημιστικών.

Στο πλούσιο έργο του συμπεριλαμβάνονται επίσης οι τίτλοι αρχής και ο τυπογραφικός σχεδιασμός στην «Υπόθεση Τόμας Κράουν», στο «Μπούλιτ», στο «Stop Making Sense», στον «Σκαθαροζούμη», στην «Οικογένεια Άνταμς», στο «Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό» μεταξύ πολλών άλλων. Υπήρξε επίσης πρωτοπόρος στην τεχνική του split-screen και του μοντάζ πολλαπλών οθονών στο ίδιο κάδρο.

RIP Pablo Ferrο: Οι αριστουργηματικοί κινηματογραφικοί τίτλοι του θρύλου της Λεωφόρου Μάντισον Facebook Twitter
Ο Πάμπλο Φέρο σε πρόσφατη φωτογραφία του με φόντο αφίσες από τα πιο σημαντικά έργα του.
RIP Pablo Ferrο: Οι αριστουργηματικοί κινηματογραφικοί τίτλοι του θρύλου της Λεωφόρου Μάντισον Facebook Twitter
Bullit (1968)
RIP Pablo Ferrο: Οι αριστουργηματικοί κινηματογραφικοί τίτλοι του θρύλου της Λεωφόρου Μάντισον Facebook Twitter
Οικογένεια Άνταμς (1991)
 

Υπόθεση Τόμας Κράουν (1968): Ο Φέρο υπήρξε επίσης πρωτοπόρος στην τεχνική του split-screen και του μοντάζ πολλαπλών οθονών στο ίδιο κάδρο.

 

 

Σχεδίασε τους τίτλους για το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Κιούμπρικ

 

Σχεδίασε τους τίτλους και για την ταινία του Norman Jewison, The Russians Are Coming (1966).

Απώλειες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο καρδιοχειρουργός Στρατής Παττακός έχει κάνει 20.000 επεμβάσεις

Πρόσωπα / Ο καρδιοχειρουργός Στρατής Παττακός έχει κάνει 20.000 επεμβάσεις

Ο διεθνούς φήμης Έλληνας γιατρός μιλά στο LiFO.gr για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Υγείας, το άγχος και το στρες που επηρεάζουν τον σύγχρονο τρόπο ζωής αλλά και την πρώτη ρομποτική επέμβαση ανοιχτής καρδιάς στην Ελλάδα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ