Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter
0

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Ιστορικό μέλος των Εν Πλω και αργότερα των Επισκεπτών του Γιάννη Αγγελάκα, ο Ντίνος Σαδίκης έχει και μία παράλληλη, προσωπική, διαδρομή, η οποία μας γνωστοποιείται από καιρού εις καιρόν μέσω νέων ηχογραφήσεων ή παραστάσεών του.

Και τα δύο συμβαίνουν τώρα. Ο Ντίνος Σαδίκης έχει καινούριο LP, που αποκαλείται «Το Γέλιο των Πολλών ΙΙ» [Labyrinth of Thoughts, 2015], ενώ εμφανίζεται live και στο An Club το Σάββατο 7 Μαρτίου. Εδώ, φυσικά, θα γράψουμε για τον δίσκο του…

Ξεχωριστή μνεία απαιτείται για τις «Λαμαρίνες». Δεν ξέρω αν πρόκειται για παλιό τραγούδι (γραμμένο στα eighties) ή πιο καινούριο ή και... σκέτο καινούριο. Για μένα το τραγούδι αυτό είναι ένα από τα 2-3 ωραιότερα punk κομμάτια που έχουν ακουστεί ποτέ στην Ελλάδα, για να μην πω το σημαντικότερο (και όχι απλώς το ωραιότερο)! Ναι, το λέω «punk» και όποιοι επιθυμούν ας διαφωνήσουν...

Μετά, λοιπόν, τις «Μολυβένιες Ιστορίες» [Μύλος, 1994] και «Το Γέλιο των Πολλών» [Lazy Dog, 2005], o Σαδίκης στο τρίτο πλέον LP του (κοπή 400 βινυλίων) μπαίνει στο Royal Alzheimer Hall της Θεσσαλονίκης στο διάστημα 4-12/10/2014, ηχογραφώντας ζωντανά τα… καινούρια του παλιά τραγούδια.

Με «στενή» μπάντα συνοδείας (ο ίδιος τραγουδά, οι Πάνος Παπάζογλου και Sonny Touch παίζουν κιθάρες, ενώ οι Χρήστος Παππάς και Λάζαρος Πλιάμπας είναι σε μπάσο-ντραμς), ο Σαδίκης περνάει φυσικά από το ρεπερτόριο των Εν Πλω («Είχα έρωτες», «Και λοιπόν τι», «Αντιλαλούν οι φυλακές»), ξανακοιτάζοντας στη διαδρομή όλα τα τραγούδια του που ακούστηκαν στο πρώτο «Γέλιο των Πολλών» («Οίδα», «Υπνοβάτης», «Μια θάλασσα», «90/60/90», «Ο χορός», «Τα σημάδια», «Modus Vivendi», «Πρέπει ίσως κάποτε», «Σπασμένο κέρμα», αλλά και τα τρία που γράφτηκαν πρώτη φορά με τους Εν Πλω), ενώ ακούγονται ακόμη το «Απαισιόδοξο τραγουδάκι» από τις «Μολυβένιες Ιστορίες» και οι άγνωστες «Λαμαρίνες» (σε λόγια του παλιού συνεργάτη του Στέφανου Κανελλή).

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Έτσι, επί της ουσίας έχουμε μία επανεκτέλεση των τραγουδιών του CD της Lazy Dog συν δύο προσθήκες, πράγμα που, λογικώς, κάτι σημαίνει…

Όποιοι έχουν κατά νου, λοιπόν, το προ δεκαετίας άλμπουμ θα θυμούνται, υποθέτω, και το ύφος του – την ενορχήστρωση εννοώ του Danni Joss. Σαμπλ, προγραμματισμός, σύνθια, θερεμίνες, διάφορα έγχορδα (βιολί, βιόλα, τσέλο), πνευστά (φαγκότο, κλαρίνο, τρομπέτα…) κ.λπ. Μία ηχογράφηση σύνθετη δηλαδή, για την οποία ο Σαδίκης έκρινε πως θα άξιζε να επαναληφθεί.

Έψαξα και βρήκα τι είχα γράψει εκείνη την εποχή για το «Γέλιο των Πολλών» κι επειδή διαβάζοντας το σχετικό κείμενο («Jazz & Τζαζ» #152, 11/2005) το βρήκα… περίπου ταιριαστό με την τωρινή περίπτωση, λέω να επαναλάβω ένα μικρό μέρος του…

«(…) Οι στίχοι είναι ένα πρώτο σημείο. Θυμωμένοι, αλλά όχι αγκιστρωμένοι σε μίζερες και πεσιμιστικές διαθέσεις, ρομαντζάρουν πάνω από τις ψεύτικες ελπίδες, τέμνοντας τη φορά των πραγμάτων. ‘Δεξιώσεις νοτισμένες με αρώματα του βάλτου/ το κορμί μου διακόσμηση θανάτου/(…) Στο κενό που εξουσιάζουν τα κρεβάτια γνωριμίας/ κλειδαρότρυπα στο γκλάμουρ της ανίας’ (από το ‘90-60-90’). Εδώ υπάρχουν όλα. Το ροκ, η τζαζ, το φολκ, το πανκ, η μπαλάντα, το ρεμπέτικο(…) με τα τραγούδια ν’ αφήνουν, ακόμη και μέσα από τις σκληρότερες φόρμες, μιαν αναντίρρητη ευαισθησία(…)».

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Αυτό το όντως εξαιρετικό σετ τραγουδιών ο Ντίνος Σαδίκης το αναμορφώνει και το ξαναδίνει στον κόσμο, ακολουθώντας πιο… περιεκτικές πρακτικές. Εννοώ πως η μπάντα ροκάρει αγρίως, πως τα τραγούδια ακούγονται πιο βαριά και πακτωμένα εν σχέσει με την προ δεκαετίας εγγραφή (ίσως κοντύτερα, σ’ αυτό που είναι στην πραγματικότητα), δίχως τούτο να σημαίνει πως δεν ανιχνεύονται και οι πιο ήπιες… και συνεσταλμένες στιγμές.

Ο «Υπνοβάτης», ας πούμε, είναι εξαιρετικός όπως ακούγεται εδώ, με τις διπλές κιθάρες και την πιο αυθόρμητη ερμηνεία (ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του Σαδίκη), ενώ πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η εκτέλεση του «Modus Vivendi» (αρκούντως «σκοτεινή» και με τη φωνή της Αγνής Ζαχαρή να δίνει άλλες ποιότητες στο κομμάτι).

Το ίδιο ισχύει, όμως, και για τα πιο… κλασικά άσματα, όπως εκείνα από το ρεπερτόριο των Εν Πλω, με το «Και λοιπόν τι» να αποκτά νέα… desert vibes και με το «Αντιλαλούν οι φυλακές» (Μάρκος Βαμβακάρης) να προσφέρει ασύλληπτες κιθάρες (κυρίως όταν είναι μόνες τους – χωρίς τη φωνή επάνω τους εννοώ), με τα chorus vocals να επιτείνουν το αίσθημα της παρέας που απαιτούν, σήμερα στην εκτέλεσή τους, τέτοιου τύπου άσματα.

Καινούριος δίσκος και live από τον Ντίνο Σαδίκη Facebook Twitter

Τέλος, ξεχωριστή μνεία απαιτείται για τις «Λαμαρίνες». Δεν ξέρω αν πρόκειται για παλιό τραγούδι (γραμμένο στα eighties) ή πιο καινούριο ή και… σκέτο καινούριο. Για μένα το τραγούδι αυτό είναι ένα από τα 2-3 ωραιότερα punk κομμάτια που έχουν ακουστεί ποτέ στην Ελλάδα, για να μην πω το σημαντικότερο (και όχι απλώς το ωραιότερο)! Ναι, το λέω «punk» και όποιοι επιθυμούν ας διαφωνήσουν…

Φοβούνται για το μέλλον τους
φοβούνται το παρόν τους
φοβούνται να ξεκόψουνε από το παρελθόν τους
φοβούνται ν’ αποτύχουνε
φοβούνται να τολμήσουν
φοβούνται ν’ απομακρυνθούν μήπως και δε γυρίσουν
φοβούνται από τα ψέματα
φοβούνται την αλήθεια
φοβούνται ν’ αποτάξουνε μύθους και παραμύθια
φοβούνται όσα μάθανε
φοβούνται όσα δεν ξέρουν
φοβούνται μη ρεζιλευτούν αν δείξουν πως δεν ξέρουν

 

Φοβούνται τα αδέσποτα
φοβούνται τα δεμένα
φοβούνται να μιλήσουνε σε σένα και σε μένα
φοβούνται μήπως ξεχαστούν
φοβούνται μην ξεχάσουν
φοβούνται μήπως λείψουνε κι οι φίλοι τους τούς θάψουν
φοβούνται την κακιά στιγμή
φοβούνται τα τυχαία
φοβούνται μη το σπίτι τους βρεθεί πάνω σ’ αρχαία
φοβούνται να μεθύσουνε
φοβούνται να ξεδώσουν
φοβούνται μήπως τρελαθούν και δεν το μετανιώσουν (…)

 


 

Info:

Ντίνος Σαδίκης

An live club

Σάββατο 7 Μαρτίου, 22:00, είσοδος 10 ευρώ

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT