Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
0

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Twisted Nerve

 

Μπορεί να ήταν η επί 25 χρόνια μούσα - με όλη την έννοια της λέξης - του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Samuel Beckett, μπορεί ακόμη να έλαχε να πεθάνουν την ίδια μέρα με απόσταση 25 χρόνων (22/12/1989 έφυγε ο Beckett, 21/12/2014, προχθές δηλαδή, έφυγε αυτή), γεγονός είναι όμως πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια. Επρόκειτο για ταινίες που έμειναν κλασικές στο είδος τους και ειδικά για τη μία, όπως θα δούμε παρακάτω, η Whitelaw τιμήθηκε με το βραβείο "Evening Standard British Film Award"!

Γεγονός είναι πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια.

 

Η αρχή έγινε με το ψυχολογικό θρίλερ "Twisted Nerve" (1968) του Roy Boulting. Η ερμηνεία της Billie Whitelaw ως σέξι μητέρα της νεαρής Hayley Mills, αντικείμενο του αρρωστημένου πόθου ενός ψυχωτικού νέου, της έδωσε το δεύτερο μεγάλο βραβείο BAFTA στην καριέρα της. Το πρώτο τό'χε κερδίσει ένα χρόνο πριν για τη συμμετοχή της στο ''Charlie Bubbles'' του Albert Finney. Πολύ δυνατό θρίλερ το ''Twisted Nerve'', απ' αυτά που οι Άγγλοι έχουν παράδοση!

 

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Frenzy

 

Αυτή την ταινία είδε ο Alfred Hitchcock, του άρεσε κι έτσι τσίμπησε για τη δική του επόμενη δουλειά δύο από τους ηθοποιούς της: τον Barry Foster και τη Billie Whitelaw. Επρόκειτο για το αστυνομικό θρίλερ ''Frenzy'' του 1972 με την ιστορία ενός παρανοηκού βιαστή - στραγγαλιστή που τρομοκρατούσε το Λονδίνο. Στο ''Frenzy'', η Whitelaw είχε "καλό" ρόλο: Της Hetty Poter, φίλης του πρωταγωνιστή John Finch, που τον περιέθαλψε πιστεύοντας στην αθωότητα του. Χαρακτηριστική και η παρουσία της στο εν λόγω χιτσκοκικό θρίλερ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Κανών του ΄72 εκτός συναγωνισμού.

 

 

Το 1976, όμως, έρχεται η συμμετοχή της στην ''Προφητεία'' του Richard Donner δίπλα στον Gregory Peck και τη Lee Remick. Εδώ πια το μοναδικό σατανικό της βλέμμα αξιοποιείται στο έπακρο και σκορπάει ρίγη στους θιασώτες του είδους διεθνώς! Η Bille Whitelaw είναι η Μις Baylock, η γκουβερνάντα του μικρού Αντίχριστου Damien Thorn και αφεντικίνα του κατάμαυρου ροτβάιλερ από την Κόλαση. Ιδανικότερη μουσική επένδυση για το προαναφερθέν σατανικό βλέμμα της, το κομμάτι ''Ave Satani'', για το οποίο ο συνθέτης Jerry Goldsmith τιμήθηκε με το μοναδικό Όσκαρ στη μεγάλη καριέρα του. Αλλά και η Billie δεν έμεινε παραπονεμένη από την παρουσία της σε μία ταινία υπερφυσικού τρόμου που έγραψε ιστορία: Απέσπασε το σημαντικό βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας ''Evening Standard British Film Award''. Το ίδιο ακριβώς διάστημα με την ''Προφητεία'', εμφανίζεται στο Θέατρο της Βασιλικής Αυλής του Λονδίνου στο ''Footfalls'', ακόμη ένα έργο του Beckett γραμμένο γι' αυτήν.

 

Τα τελευταία χρόνια η Billie Whitelaw ζούσε σε λονδρέζικο οίκο ευγηρίας, όπου και απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών. Η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση πραγματοποιήθηκε στην ταινία ''Hot Fuzz'' το 2007.

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
H Προφητεία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ