Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
Το 2017 συμμετείχαν στο φεστιβάλ Coachella Valley Music and Arts Festival 250.000 άνθρωποι και τα συνολικά έσοδα του άγγιξαν τα 114,6 εκ. δολάρια. Φωτό:Christopher Polk / Getty
0

Το μουσικό φεστιβάλ Coachella αποτελεί ένα σημαντικότατο πολιτιστικό γεγονός που απασχολεί τα media σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο, ήδη από την ανακοίνωση των ονομάτων που θα παρελάσουν από τις σκηνές του, αφιερώνονται άπειρα ψηφία και χύνεται άφθονο μελάνι για το Coachella Valley Music and Arts Festival, όπως είναι η επίσημη ονομασία του.

Μπορεί η πρώτη συναυλία που διοργανώθηκε στο Empire Polo Club να ήταν το αποτέλεσμα του μποϋκοτάζ των Pearl Jam στην απόλυτη κυριαρχία και τις επιπλέον χρεώσεις της Ticketmaster επί των εισιτηρίων, ο χώρος όμως έκτοτε εξελίχθηκε και πλέον φιλοξενεί ένα από τα μεγαλύτερα, πιο δημοφιλή και επικερδή φεστιβάλ παγκοσμίως.

Το 2017 συμμετείχαν 250.000 άνθρωποι και τα συνολικά έσοδα του άγγιξαν τα 114,6 εκ. δολάρια.

Το 2017 όμως ήταν και η χρονιά που διατυπώθηκαν ανοιχτά οι πρώτες ενστάσεις κατά του ιδιοκτήτη της Goldenvoice, της εταιρείας που διοργανώνει το φεστιβάλ, σχετικά με την υποστήριξη που προσφέρει υπό μορφή δωρεών –και όχι μόνο- σε απεχθείς ακροδεξιες οργανώσεις.

Αν τα μεγάλα ονόματα δεν προτίθενται να πάρουν έμπρακτα θέση εναντίον του Anschutz και όλων αυτών που αντιπροσωπεύει, ας αφήσουν τις δήθεν δηλώσεις και τον επιφανειακό ακτιβισμό, ο οποίος δεν είναι παρά το απαραίτητο αξεσουάρ που συμπληρώνει το προφίλ του ευαισθητοποιημένου καλλιτέχνη, κι ας παίξουν απλά τη μουσική τους.

Βλέπετε ο Philip Anschutz, ιδιοκτήτης της Anschutz Entertainment Group (AEG) στην οποία ανήκουν όχι μόνο η Goldenvoice αλλά και μερίδιο των ομάδων του NBA LA Clippers και Lakers, είναι ένας υπερσυντηρητικός Αμερικανός που σταθερά χρηματοδοτεί οργανώσεις που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων, βάλλουν κατά των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ, στρέφονται κατά της επιστήμης, μάχονται τις προσπάθειες ελέγχου των όπλων και επιτίθενται στο περιβάλλον.

Ο κατάλογος των ωφελούμενων από τις δωρεές του είναι μακρά, αλλά αξίζει τον κόπο να διαβάσετε ενδεικτικά κάποια από τους ιδρύματα και τους σκοπούς τους.

Καταρχάς ο Anschutz προσφέρει επί χρόνια χρήματα στην Mission America Coalition, μια ένωση που το Southern Poverty Law Center χαρακτηρίζει ως ομάδα που υποκινεί το μίσος (hate group). Η MAC διεκδικεί πολύ επιθετικά την επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών σε οροθετικούς και εν γένει υιοθετεί παρεμφερείς και ακραίες θέσεις.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
O Philip Anschutz, είναι ένας υπερσυντηρητικός Αμερικανός που σταθερά χρηματοδοτεί οργανώσεις που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων, βάλλουν κατά των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ, στρέφονται κατά της επιστήμης, μάχονται τις προσπάθειες ελέγχου των όπλων και επιτίθενται στο περιβάλλον. Φωτο: Helen H. Richardson

Ο κος Coachella στηρίζει με δωρεές και την Alliance Defending Freedom, οργάνωση που επιθυμεί την επιβολή υποχρεωτικής προσευχής –χριστιανικής πάντα– στις συναντήσεις δημόσιων αξιωματούχων και στα δημόσια σχολεία και την ανάρτηση θρησκευτικών εμβλημάτων (σταυρών) στα δημόσια κτίρια.

Επιπλέον, η ADF, στο πλαίσιο της αντίθεσής της με το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση, προωθεί την επιλεκτική άρνηση των επαγγελματιών της υγείας (γιατρών, νοσηλευτών κ.λπ.) να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ιατρικές πράξεις που αντιτίθενται στα προσωπικά τους πιστεύω.

Α, φυσικά τοποθετούνται και κατά του γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και της τεκνοθεσίας από ομοφυλόφιλους και λεσβίες καθώς ο Θεός (τους) δεν το επιτρέπει.

Τη στήριξη του απολαμβάνουν και οι οργανώσεις National Christian Foundation και Family Research Council, που προωθούν ακραίες θέσεις σχετικά με τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ.

Ο Anschutz είχε επίσης στηρίξει προσωπικά σε μεγάλο βαθμό την Τροπολογία 2 του Κολοράντο, νόμο που, μεταξύ άλλων, επέτρεπε σε εργοδότες, ιδιοκτήτες ακινήτων και επιχειρήσεων, να κάνουν διακρίσεις έναντι των ομοφυλοφίλων σε ζητήματα απασχόλησης, ενοικίασης κατοικιών και παροχής υπηρεσιών. Η τροπολογία υπερψηφίστηκε μεν, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο την έκρινε αντισυνταγματική και καταργήθηκε.

Εκτός όμως από τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο Anschutz έχει ανοίξει πόλεμο και κατά του περιβάλλοντος και της επιστήμης, επιδιώκοντας να υπερασπιστεί τις οπισθοδρομικές, συντηρητικές και θρησκόληπτες απόψεις, μαζί με την τσέπη του.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
O Anschutz έχει ανοίξει πόλεμο και κατά του περιβάλλοντος και της επιστήμης, επιδιώκοντας να υπερασπιστεί τις οπισθοδρομικές, συντηρητικές και θρησκόληπτες απόψεις, μαζί με την τσέπη του.

Ως ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Anschutz Exploration Company, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εξαιρετικά επιβαρυντική για το περιβάλλον υδραυλική ρωγμάτωση (fracking), έχει μηνύσει ολόκληρες πόλεις επειδή τόλμησαν να θεσπίσουν νόμους που την απαγορεύουν προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των κατοίκων τους και η καθαρότητα πόσιμου νερού και καλλιεργήσιμων εκτάσεων.

Ο Anschutz έχει ιδρύσει και χρηματοδοτήσει το Discovery Institute, το οποίο έχει ως αποστολή την προώθηση της διδασκαλίας του «ευφυούς σχεδιασμού» στα δημόσια σχολεία αντί της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου. 

Η Greenpeace τον έχει καταγγείλει πολλές φορές για την υποστήριξη που παρέχει το ίδρυμά του στις ψευδοεπιστημονικές θέσεις που αρνούνται το φαινόμενο της κλιματολογικής αλλαγής.

Επιπλέον, συνεισφέρει οικονομικά στις εκστρατείες πολιτικών όπως ο γερουσιαστής Cory Gardner, οι οποίοι εμφορούνται από τα ιδεώδη της διαβόητης NRA και υπερασπίζονται λυσσαλέα τα συμφέροντά της, με αποτέλεσμα στις ΗΠΑ να χάνονται σε καθημερινή βάση δεκάδες ζωές από πυροβόλα όπλα.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
Ο Anschutz έχει ιδρύσει και χρηματοδοτήσει το Discovery Institute, το οποίο έχει ως αποστολή την προώθηση της διδασκαλίας του «ευφυούς σχεδιασμού» στα δημόσια σχολεία αντί της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου.

Την επαύριο των δημοσιευμάτων σχετικά με τις δραστηριότητες του ιδιοκτήτη του Coachella, χιλιάδες θαυμαστές των καλλιτεχνών που είχε ανακοινωθεί πως θα συμμετέχουν στην διοργάνωση του 2017 αντέδρασαν εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά τους.

Πιο έντονη ήταν η οργή των fans καλλιτεχνών όπως η Beyoncé, ο Kendrick Lamar, οι Radiohead και άλλοι που δεν διστάζουν να διατρανώνουν τις πολιτικές τους τοποθετήσεις δημοσίως, τοποθετήσεις που δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από εκείνες που χρηματοδοτούνται από τον Anschutz.

Ωστόσο τα ξεσπάσματα αυτό ήταν μάλλον άδικα, καθώς οι καλλιτέχνες προφανώς και δεν διαπραγματεύονται απευθείας με τον ίδιο, ενώ κατά πάσα πιθανότητα είχαν ήδη υπογράψει τα συμβόλαια τους πολύ καιρό πριν έρθουν να απασχολήσουν τα ΜΜΕ οι δεσμοί του με αυτές τις οργανώσεις.

Το πιθανότερο ήταν πως αν παραβίαζαν τα συμβόλαια αυτά θα αντιμετώπιζαν σοβαρές νομικές και οικονομικές κυρώσεις ενώ είχαν άγνοια όταν υπέγραφαν.

Μετά από την έκταση που πήρε το όλο ζήτημα, ο Anschutz δήλωσε στο περιοδικό Rolling Stone πως «στηρίζει τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού» και δεσμεύθηκε πως τόσο ο ίδιος, όσο και το ίδρυμά του θα παύσουν να κάνουν δωρεές σε οργανώσεις με δραστηριότητες που στρέφονται κατά της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Όμως παρά τις περυσινές του διαβεβαιώσεις, ο Anschutz συνέχισε και φέτος τις δωρεές του σε συντηρητικά ιδρύματα και μεμονωμένους πολιτικούς που ασπάζονται παρεμφερείς θέσεις.

Κι εδώ εστιάζει το πρόβλημα, τόσο για τους καλλιτέχνες που μέρος της φήμης και της δημόσιας εικόνας τους έχει χτιστεί όχι μόνο πάνω στην μουσική τους αλλά και στις ιδεολογικές τους τοποθετήσεις, όσο και για τους λάτρεις του φεστιβάλ που εμμέσως χρηματοδοτούν δράσεις που αντιτίθενται στα πιστεύω τους.

Γιατί μέσω του Coachella ο Anschutz ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την καταναλωτική δύναμη μιας, κατ' επίφασιν τουλάχιστον, προοδευτικής νεανικής κουλτούρας ώστε να ενισχύσει δράσεις που στρέφονται εναντίον της.

 

Η εμφάνιση της Beyoncé στο Coachella 2018.

Η δέσμευση του φεστιβάλ για τη συμμετοχικότητα και την ελευθερία έκφρασης σίγουρα λειτουργεί ως ένας επιπλέον πόλος έλξης για το κοινό του. Ένα κοινό που τα τελευταία χρόνια δεν διστάζει καθόλου να προτάξει τις πολιτικές και ηθικές του απόψεις και να απαιτήσει από τους καλλιτέχνες που αγαπά να πάρουν θέση για φλέγοντα ζητήματα που καμία σχέση δεν έχουν με την τέχνη τους. 

Μπορεί λοιπόν η Beyoncé φέτος να καταχειροκροτήθηκε όταν είπε «Coachella, σε ευχαριστώ που μου επέτρεψες να είμαι η πρώτη μαύρη γυναίκα headliner» πριν τραγουδήσει το «Run the World (Girls)», αλλά καθώς πλέον γνωρίζει σε ποιες τσέπες καταλήγουν τα λεφτά των θαυμαστών που την αποθεώνουν (ενώ μάλιστα πολλοί ανήκουν στις κοινότητες των οποίων τα δικαιώματα θίγονται από τον Anschutz και τους φίλους του), η πρωτιά αυτή είναι τελείως κενή νοήματος. Και η ίδια, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της, δεν έχει πια καμία δικαιολογία. 

Αν λοιπόν τα μεγάλα ονόματα δεν προτίθενται να πάρουν έμπρακτα θέση εναντίον του Anschutz και όλων αυτών που αντιπροσωπεύει, ας αφήσουν τις δήθεν δηλώσεις και τον επιφανειακό ακτιβισμό, ο οποίος δεν είναι παρά το απαραίτητο αξεσουάρ που συμπληρώνει το προφίλ του ευαισθητοποιημένου καλλιτέχνη, κι ας παίξουν απλά τη μουσική τους.

Εξάλλου γι΄αυτό πληρώνονται. 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ