David Cronenberg - Η έκθεση

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
1

Από την Άλκηστη Γεωργίου

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
David Cronenberg

 

 

Από τον περασμένο Ιούνιο, μέχρι και τις 14 Σεπτεμβρίου, το Εθνικό Κέντρο και Μουσείο Κινηματογράφου της Ολλανδίας "EYE" (Άμστερνταμ) φιλοξενεί μία μεγάλη έκθεση στον σκηνοθέτη του τρόμου, τον 71χρόνο σήμερα David Cronenberg.


Η έκθεση – η μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι στιγμής προς τιμήν του Καναδού σκηνοθέτη- διερευνά τον αλλόκοτο και ανατριχιαστικό κόσμο του Cronenberg, μέσα από το κύριο θέμα των περισσότερων ταινιών του: τη σωματική και ψυχολογική μεταμόρφωση των βασικών του ηρώων.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979


Ο Cronenberg σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία το 1969 (Stereo), και ήδη μέχρι το εντελώς gory Shivers (a.k.a They Came From Within) του 1975 είχε επάξια κερδίσει τον τίτλο του καλτ 'άρχοντα' του horror.


Ακολουθήσανε – ανάμεσα σε πολλά άλλα- τα ανεπανάληπτα Rabid (1977), The Brood (1979), το εκρηκτικό – στην κυριολεξία Scanners (1981), το μετά-tech θρίλερ Videodrome (1983), το The Fly – ή "Άνθρωπος Μύγα" (1986), το Dead Ringers (1988), η μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του Naked Lunch του William Burroughs (1991) , το εντελώς disturbing Crash (1996), κ.α..

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Crash" 1996

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Scanners" 1981


Τα φιλμ του Cronenberg εκτυλίσσονται συνήθως σ' έναν κόσμο όπου η σχέση ανάμεσα στο σώμα, το μυαλό, την τεχνολογία, ακόμα και τα media διαστρεβλώνονται με τον πιο τρομακτικό ανεξέλεγκτο τρόπο.


Με το κλασικό σήμερα Videodrome (1983) ο Cronenberg έγινε ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που επικεντρώθηκε στην καταστροφική επιρροή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζοντας ένα μέλλον στο οποίο ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα και ανεξέλεγκτα από την τεχνολογία, η οποία έχει πρωτοφανείς συνέπειες στον ψυχισμό του.


Μία πρώιμη εξερεύνηση των κινδύνων των ριάλιτι, και μία καυστική, προφητική ίσως, κριτική του σύγχρονου τότε πολιτισμού όπου τα media κυριαρχούσαν.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Με το κλασικό σήμερα Videodrome (1983) ο Cronenberg έγινε ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που επικεντρώθηκε στην καταστροφική επιρροή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζοντας ένα μέλλον στο οποίο ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα και ανεξέλεγκτα από την τεχνολογία, η οποία έχει πρωτοφανείς συνέπειες στον ψυχισμό του.


Highlights της έκθεσης είναι αδιαμφισβήτητα τα περίεργα όσο και εντυπωσιακά ειδικά εφέ και props από τα φιλμ του, τα αλλόκοτα σκηνικά που έχουν μεταφερθεί στο EYE, οι συλλογές φωτογραφιών από τα γυρίσματα, και τα πρωτότυπα κοστούμια που εκτίθενται.


Πιο συγκεκριμένα, οι φαν του καλτ έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το κράνος από το Videodrome (1983), οι κονσόλες παιχνιδιών από eXistenZ (1999), τα χειρουργικά εργαλεία από το Dead Ringers (1988), τα μεταλικά βοηθήματα του ποδιού από το Crash (1996), οι γραφομηχανές από Naked Lunch (1991), ακόμα και το Telepod από The Fly (1986).

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
O σκηνοθέτης στα γυρίσματα του Videodrome

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

Την επιμέλεια της  έκθεσης έχει αναλάβει ο διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, Piers Handling, και είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύει στην Ευρώπη.


Η έκθεση δεν θα μπορούσε παρά να συνοδεύεται και από την προβολή όλων των δεκαοκτώ μεγάλου και μικρού μήκους φιλμ του Cronenberg.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Fly" 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Naked Lunch" 1991

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Fly" 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Crash" 1996

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Rabit" 1977

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Scanners" 1981

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Dead Zone " UK poster

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
fanart εμπνευσμένη από το "The Fly" του 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Μία πρώιμη εξερεύνηση των κινδύνων των ριάλιτι, και μία καυστική, προφητική ίσως, κριτική του σύγχρονου τότε πολιτισμού όπου τα media κυριαρχούσαν.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια