Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης

Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης Facebook Twitter
Οι Dans Les Arbres δημιουργούν αυτοσχεδιαστική μουσική με στόχο να είναι τόσο πρωτότυπη ώστε να μη μοιάζει με τίποτε άλλο. ©Tyler-Olson
0

Οι Dans Les Arbres είναι η εξαιρετική μουσική συμμαχία του Γάλλου κλαρινετίστα Xavier Charles με τον Ingar Zach στα κρουστά και τον Christian Wallumrød και τον Ivar Grydeland στα έγχορδα, και οι τρεις Νορβηγοί.

Οι τέσσερίς τους, με το όνομα Dans Les Arbres, δημιουργούν αυτοσχεδιαστική μουσική με στόχο να είναι τόσο πρωτότυπη ώστε να μη μοιάζει με τίποτε άλλο.


Διαλέγουν το δύσκολο μονοπάτι του αυτοσχεδιασμού, αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε το 2015 να είναι ανάμεσα στους υποψήφιους για το Nordic Music Prize, ένα από τα σημαντικότερα μουσικά βραβεία της Νορβηγίας.

Την αυτοσχεδιαστική μουσική πρέπει να την ακούσεις από κοντά για να την εκτιμήσεις, γι' αυτό οι Dans Les Arbres έρχονται να κάνουν ζωντανές εμφανίσεις με αξιώσεις.

Για μένα το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του αυτοσχεδιασμού είναι η έρευνα. Το να ξεκινάς σε νέο μονοπάτι, να ψάχνεις για νέα μέρη και νέους τρόπους να συνδυάσεις τους ήχους. Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να κρίνεις αν είναι πιο δύσκολο από μια σύνθεση. Δεν θεωρώ αυτά τα δύο σχετικά, απλώς είναι δύο διαφορετικοί τρόποι να κάνεις μουσική.

Η μουσική τους εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης και δημιουργεί μια δική της, ξεχωριστή αφήγηση.

Και πρέπει να είναι και ωραίοι τύποι, με ιδιαίτερο χιούμορ, όπως φαίνεται από τις απαντήσεις του κιθαρίστα τους Ivar Grydeland, που μας αποκάλυψε ότι έχουν θυσιάσει πολλούς τελικούς ποδοσφαίρου στον βωμό της μεγάλης τους αγάπης, που δεν είναι άλλη από τον μουσικό αυτοσχεδιασμό.

Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης Facebook Twitter
Ο κιθαρίστας τους Ivar Grydeland, μας αποκάλυψε ότι έχουν θυσιάσει πολλούς τελικούς ποδοσφαίρου στον βωμό της μεγάλης τους αγάπης, που δεν είναι άλλη από τον μουσικό αυτοσχεδιασμό.

— Πώς και πότε γνωριστήκατε μεταξύ σας;

Ο Ingar, o Christian κι εγώ γνωριζόμαστε χρόνια και συναντούσαμε τον Xavier σε διάφορα μουσικά φεστιβάλ στη Γαλλία και στη Νορβηγία γύρω στο 2003 με 2004. Μοιραζόμαστε το ίδιο ενδιαφέρον για τον συλλογικό μουσικό αυτοσχεδιασμό και αποφασίσαμε να συναντηθούμε για να παίξουμε.

Μάλιστα, ήταν στις αρχές του Ιουλίου του 2004, όταν η Ελλάδα κέρδισε στον τελικό ποδοσφαίρου την Πορτογαλία. Εκείνη την ημέρα αποφασίσαμε να συναντηθούμε και να παίξουμε μουσική, αντί να δούμε το παιχνίδι.


Ως κουαρτέτο ξανασυναντηθήκαμε 2 χρόνια μετά, πάλι την ίδια περίοδο με ένα σημαντικό ποδοσφαιρικό ματς. Αυτήν τη φορά ήταν ο τελικός του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου το 2006.

Ηχογραφήσαμε το πρώτο μας άλμπουμ την ημέρα που ο Zινεντίν Ζιντάν έδωσε κεφαλιά στον Materazzi στον τελικό. Το χάσαμε, βέβαια, επειδή παίζαμε μουσική. Πρώτα ηχογραφήσαμε το άλμπουμ και μετά αρχίσαμε να κάνουμε συναυλίες.

— Πώς προέκυψε το όνομα του συγκροτήματος;

Υπάρχει κάτι ξύλινο στον ήχο της πρώτης μας ηχογράφησης. Μας έδωσε την ιδέα να βρούμε ένα όνομα σχετικό με δέντρα. Σημαίνει «μέσα στα δέντρα».

— Έχετε κάποιο συγκεκριμένο concept κάθε φορά;

Να αυτοσχεδιάσουμε, να ακούσουμε και να περάσουμε καλά.


—Τι επιρροές έχετε;

Η λίστα είναι τεράστια, αλλά σίγουρα θα ξεχώριζα τους Edvard Grieg και Karlheinz Stockhausen.


— Υπάρχει κάποια διαδικασία που ακολουθείτε για κάθε άλμπουμ;

Προσπαθούμε να βρίσκουμε ενδιαφέρουσες τοποθεσίες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό επειδή η μουσική μας εξαρτάται από την ακουστική του εκάστοτε χώρου.

Όταν βρούμε τον κατάλληλο, παίζουμε μέχρι να βαρεθούμε και μετά ακούμε μέχρι αηδίας το υλικό μας για να διαλέξουμε τα αγαπημένα μας μέρη.

— Πότε ο ήχος γίνεται μουσική, κατά την άποψή σας;
Όποτε το θελήσεις.

Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης Facebook Twitter
Η μουσική τους εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης και δημιουργεί μια δική της, ξεχωριστή αφήγηση.

— Πιστεύετε ότι η μουσική σας είναι δύσκολή ή περίεργη για τον ακροατή; Πώς απαντάτε σε όσους ισχυρίζονται κάτι τέτοιο;

Πιστεύω γενικά ότι η μουσική δεν είναι τίποτε αν δεν το θελήσουν οι ακροατές. Νομίζω ότι η μουσική μας σχετίζεται με την αναζήτηση ήχων. Βοηθάει αν το περιγράψουμε έτσι;


— Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον αυτοσχεδιασμό; Ποιο στοιχείο σάς τράβηξε σε αυτόν;

Για μένα το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του αυτοσχεδιασμού είναι η έρευνα. Το να ξεκινάς σε νέο μονοπάτι, να ψάχνεις για νέα μέρη και νέους τρόπους να συνδυάσεις τους ήχους.

Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να κρίνεις αν είναι πιο δύσκολο από μια σύνθεση. Δεν θεωρώ αυτά τα δύο σχετικά, απλώς είναι δύο διαφορετικοί τρόποι να κάνεις μουσική.

— Τι να περιμένει κάποιος από τη συναυλία σας στην Αθήνα;

Αυτό εξαρτάται από τον κάθε ακροατή. Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να ακουστούμε φρέσκοι, σαν κάτι που δεν έχει ακουστεί ακόμη. Αυτή η περιέργεια που μας διακατέχει περνάει στους ακροατές.

— Είναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Ελλάδα;

Προσωπικά, είναι η τρίτη μου επίσκεψη. Τις τελευταίες δύο φορές έπαιξα σε ένα μικρό θέατρο, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομά του ‒ πιθανότατα ήταν το Μικρό Μουσικό Θέατρο.

Τη μία φορά ήταν για ένα εναλλακτικό κιθαριστικό φεστιβάλ και την άλλη για το φεστιβάλ 2:13 που διοργάνωνε ο Νίκος Βελιώτης. Δεν θυμάμαι αν ήταν το 2005 ή το 2007.

Info:

Οι Dans Les Arbres θα εμφανιστούν την Πέμπτη στις 15 Μαρτίου στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. www.sgt.gr

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ