Maroon 5: η ποπ-ρoκ μπάντα από το L.A. που επιβιώνει και φέτος

Maroon 5: η ποπ-ρoκ μπάντα από το L.A. που επιβιώνει και φέτος Facebook Twitter
Maroon 5
0

Αν υπάρχει μία Νο 1 δεξιότητα που θα πρέπει να διαθέτουν οι μπάντες και οι καλλιτέχνες στον στίβο των charts και της επιτυχίας, τότε αυτή είναι η προσαρμοστικότητα. Πάρτε για παράδειγμα τους Maroon 5, την ποπ-ρoκ μπάντα από το L.A. που αθόρυβα έχει αναδειχτεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή σχήματα της νέας χιλιετίας. Μάλιστα, με τον πιο πρόσφατο δίσκο τους «Red Pill Blues» που κυκλοφόρησε στις αρχές του μήνα πέτυχαν το έξι στα έξι όσον αφορά την παρουσία των ισάριθμων δίσκων τους στο top10 των αμερικανικών charts, σκαρφαλώνοντας κατευθείαν στο Νο 2 την πρώτη κιόλας εβδομάδα της κυκλοφορίας του.

Και γιατί όχι; Διαθέτουν όλο το πακέτο: τον Adam Levine, αυτό τον σέξι frontman (ψηφίστηκε ως ο πιο σέξι άνδρας στον πλανήτη για το 2013 από το περιοδικό «People») στην αφρόκρεμα της showbiz με την πλέον αναγνωρίσιμη ποπ φωνή των καιρών μας, έναν ακραία ραδιοφωνικό ήχο που μπορεί να παίζει για πάντα στο background καθημερινών δραστηριοτήτων και μία σειρά από πετυχημένες συνεργασίες, όπως αυτή με την Rihanna και την Christina Aguilera. Όλα αυτά από μόνα τους δεν θα μπορούσαν να εξηγήσουν την 15χρονη αντοχή τους στις κορυφές των charts, αν δεν υπήρχε κάτι ακόμη: αυτή η χαμαιλεόντεια προσαρμοστικότητά τους στις ηχητικές τάσεις της εκάστοτε εποχής. Και αυτό, πέρα από καλό αυτί και ένστικτο, χρειάζεται να έχεις και μερικούς έμπιστους συνεργάτες στο πλευρό σου για να το πετύχεις.

Oι Maroon 5 δεν κάνουν τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από το να πιάνουν τη μουσική μόδα κάθε εποχής και να τη σερβίρουν όσο πιο εύπεπτα γίνεται στο μαζικό κοινό. 

Πριν, όμως, γίνουν το γκρουπ που όλοι ξέρουμε, τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Ο Adam Levine είχε σχηματίσει ένα συγκρότημα μαζί με άλλους δύο, που αργότερα επρόκειτο να συμμετέχουν και στους Maroon 5, το οποίο αποκαλούσαν Kara's Flowers λόγω μιας κοπέλας ονόματι Kara που γούσταραν και οι τρεις του στο λύκειο και το συνειδητοποίησαν αργότερα. To 1997 κυκλοφόρησαν τον πρώτο και μοναδικό τους δίσκο, ο οποίος είχε έναν '60s britpop ήχο και αποδείχτηκε μεγάλη αποτυχία. Παρ' όλα αυτά, πολλοί scouters ταλέντων είχαν διακρίνει στον Levine τα στοιχεία ενός χαρισματικού performer και σκέφτηκαν πως αν έβρισκαν έναν κιθαρίστα για το γκρουπ, θα αποδέσμευαν τον «εκλεκτό» τους από τις επιπλέον υποχρεώσεις του, έτσι ώστε να επικεντρωθεί στην τέχνη του performing. Τον άνθρωπο αυτό τον βρήκαν στο πρόσωπο του James Valentine και μαζί του η μπάντα απέκτησε νέο ήχο, όπως και όνομα.

Maroon 5: η ποπ-ρoκ μπάντα από το L.A. που επιβιώνει και φέτος Facebook Twitter
Πολλοί scouters ταλέντων είχαν διακρίνει στον Levine τα στοιχεία ενός χαρισματικού performer.

Έκτοτε, οι Maroon 5 δεν κάνουν τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από το να πιάνουν τη μουσική μόδα κάθε εποχής και να τη σερβίρουν όσο πιο εύπεπτα γίνεται στο μαζικό κοινό. Από το pop-soul ντεμπούτο τους «Songs About Jane», το οποίο μπήκε στα charts δύο χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του και μάλλον είναι το καλύτερο άλμπουμ τους, μέχρι το φλερτ τους με την dubstep και το κλείσιμο του ματιού στην disco-funk («Moves Like Jagger»), πάντα καταφέρνουν να ακούγονται ενημερωμένοι για το τι συμβαίνει στις τάξεις της mainstream μουσικής παραγωγής.


Αυτό εκτιμούν τόσο πολύ οι marooners (έτσι ονομάζονται οι πιο πιστοί τους fans), πέρα από τις αμέτρητες γυμνές φωτογραφίσεις του Levine. Και δεν τους χαλάνε χατίρι, ούτε με την τελευταία τους δουλειά: το «Red Ρill Βlues» εμπνέεται από το alternative R'n'B ρεύμα που εισχώρησε στο mainstream τον τελευταίο καιρό μέσω του Weeknd, του Frank Ocean κ.ά., μετρώντας μάλιστα εντυπωσιακές συμμετοχές, όπως αυτή του Kendrick Lamar, των Future και της SZA. Βέβαια, οι κριτικές που έχει πάρει μέχρι τώρα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, συγκεντρώνοντας μόνο 58% στο «Metacritic» και με το «Pitchfork» να σχολιάζει πως η παραγωγή είναι τόσο αποστειρωμένη, που παίρνει όλα τα καλά στοιχεία από τις ιδέες που υπάρχουν και τις συνεργασίες με τους hip-hop σταρ, μετατρέποντας τον δίσκο σε ένα εντελώς αδιάφορο άκουσμα.

Ωστόσο, περισσότερη συζήτηση έχει γίνει για την επιλογή της ονομασίας του δίσκου παρά για το περιεχόμενό του. Απ' ό,τι φαίνεται, εν έτει 2017, η φράση «Red Pill» είναι συνυφασμένη με μια ομάδα ατόμων που σιχαίνονται τον φεμινισμό και εκφράζουν σε διάφορα διαδικτυακά φόρουμ την απέχθειά τους για οτιδήποτε πολιτικά ορθό και κοινωνικά προοδευτικό. Ο κιθαρίστας James Valentine έτρεξε να προλάβει τις κακόβουλες συσχετίσεις, παραχωρώντας συνέντευξη στη «Huffington Post», στην οποία σχολίασε πως δεν είχαν ιδέα ότι επιδέχεται τέτοια ερμηνεία αυτή η έκφραση, καθώς οι ίδιοι σκέφτονταν το μπλε ή το κόκκινο χάπι ως επιλογή ζωής, εμπνευσμένοι από την αντίστοιχη θρυλική σκηνή του Matrix. Και για να πούμε του στραβού το δίκιο, όλες αυτές οι κατηγορίες μοιάζουν τουλάχιστον υπερβολικές και δεν θα προκαλούσαν αντιδράσεις την εποχή πριν από το σκάνδαλο Γουάινστιν. Οι Maroon 5 απλώς δεν σκέφτηκαν τη διάσταση αυτή, αποδεικνύοντας πως είναι τόσο αφελείς όσο και η μουσική τους, αλλά αυτό είναι ένα καλό μάθημα για άλλους μουσικούς: το 2017 επιφυλάσσει politically correct παγίδες σε κάθε του γωνιά. Ακόμα και για τους Maroon 5, την μπάντα που θα έπρεπε να πάρει το βραβείο του πιο άκακου, μουσικού σχήματος από τις απαρχές της μουσικής.

Ακούστε όλο το νέο άλμπουμ των Maroon5

 

Tracklist: 01Best 4 U 0:00 // 02What Lovers Do (feat. SZA) 3:59 // 03Wait 7:19 // 04Lips On You 10:29 // 05Bet My Heart 14:06 // 06Help Me Out 17:22 // 07Who I Am (feat. Lunchmoney Lewis) 20:36 // 08Whiskey (feat. A$AP Rocky) 23:40 // 09Girls Like You 27:10 // 10Closure 30:45 // 11Denim Jacket 42:14 // 12Visions 46:07 // 13Plastic Rose 49:58 // 14Don't Wanna Know (feat. Kendrick Lamar) 53:40 // 15Cold (feat. Future) 57:15

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ