Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media;

Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
0
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Rita Gomez. Φωτο:João Mascarenhas

Η Rita Gomez, a.k.a Wasted Rita, είναι η δημιουργός όλων αυτών των μίνιμαλ έξυπνων φράσεων που έχουν κατακλύσει τα τελευταία χρόνια τα κοινωνικά δίκτυα. Βλέπεις τη δουλειά της κυρίως στο tumblr, "χωρίς κανένα credit" όπως λέει η ίδια, αλλά και ως status update όλο και πιο συχνά στο facebook.


Πώς κατάφεραν όμως αυτές οι φαινομενικά κακότεχνες graphic εικονογραφήσεις να γίνουν σήμα κατατεθέν του σύγχρονου εξυπνακίστικου τρόπου επικοινωνίας μιας ολόκληρης γενιάς;

Ο σαρκασμός της Gomez ταίριαξε γάντι στην εποχή της ατακαδόρικης γενιάς των millennials που έχει αναγάγει την ειρωνεία σε προσόν, και έχει μάθει να εκφράζεται με λιγότερους από 140 χαρακτήρες.


Συγκεντρώνουμε μερικά από τα πιο διαδεδομένα έργα της Πορτογαλίδας εικονογράφου, και συνομιλούμε μαζί της για την quotemania της εποχής.

Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter


Who is Who:


Η Rita Gomez γεννήθηκε το 1988 και σπούδασε Graphic Design στο Πανεπιστήμιο του Πόρτο. Πολύ σύντομα τα μαύρα μαρκαδοράκια και το φθηνό χαρτί έγιναν τα αγαπημένα της εργαλεία.

Πέρσι δημιούργησε το εργαστήριο Wasted Rita όπου καταπιάνεται με εικονογραφήσεις περιοδικών και με street art projects, δουλεύοντας πάνω σε κάθε είδους φορμά. Τα δύο τελευταία χρόνια εκθέτει σε γκαλερί της Ευρώπης και διοργανώνει workshops. Από την καινούρια χρονιά η βάση της είναι η Νέα Υόρκη.

Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter


— Πώς θα περιέγραφες τη δουλειά σου;

Συναισθηματικά χαοτική, δυναμικά ειλικρινή, σαρκαστική και κυνική, αστεία αλλά και κάπως αγενή, ανοιχτή στα λάθη και στην ασχήμια ως αξίες του αληθινού, ηλιθιοδώς απλή, αλλά τις περισσότερες φορές πιο ουσιώδης από τα περισσότερα πράγματα. Ξεκίνησε ως μέρος μίας φυσικής διαδικασίας να γνωρίσω τον εαυτό μου και να βάλω τις σκέψεις μου σε μία τάξη.

Αν θα το αποκαλούσα τέχνη; Εγώ το δημιουργώ, ο κόσμος το ονομάζει.

— Αν και στην παρούσα παρουσίαση εστιάζουμε στη δουλειά σου με τις φράσεις, είσαι εξίσου πολυγραφότατη εικονογράφος. Δεν σκέφτεσαι να επικεντρωθείς περισσότερο στην ζωγραφική;

Δεν είμαι ο τύπος ανθρώπου που θα φορέσει γυαλιά ηλίου εάν δεν έχει ήλιο. Δεν χρησιμοποιώ τη ζωγραφική σαν ένα μέσο να κάνω την τέχνη μου πιο ελκυστική οπτικά, αν αυτή δεν προσθέτει κάτι στο μήνυμα που θέλω να στείλω.

— Πώς γεννιούνται συνήθως αυτές οι φράσεις;

Από τη ζωή γενικότερα, κι από τους ανθρώπους ειδικότερα. Από τυχαίες αληθινές καταστάσεις. Από την υπερανάλυση των πραγμάτων. Οι περισσότερες απ' αυτές γεννιούνται αυθόρμητα, μέσα από μια μίξη συναισθημάτων. Φυσικά όταν δημιουργώ κάτι για έναν πελάτη, το έχω πρώτα σκεφτεί κι επεξεργαστεί εντελώς διαφορετικά.

"The more i know people, the more i love the Smiths"


— Είσαι και στην πραγματικότητα, σαν άνθρωπος, τόσο σαρκαστική ή πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό alter ego;

Είμαι τόσο σαρκαστική που πρέπει να εξηγώ ότι ήμουν σαρκαστική, ακόμα και στους πιο κοντινούς μου φίλους!


— Η επιτυχία της δουλειάς σου συνέπεσε με μία quotomania που επικρατεί στα social media τα τελευταία χρόνια. Πώς νιώθεις όταν βλέπεις τις φράσεις σε status updates, ή όταν αυτές έχουν μετατραπεί σε σλόγκαν της εικονικής εποχής;

Η δουλειά μου είναι θεραπεία για μένα. Νιώθω ευλογημένη από εδώ ως το φεγγάρι που μπορώ να ζήσω από αυτή και είναι θαυμάσιο το πώς συνδέεται και πώς παρακινεί τόσους ανθρώπους. Μου αρέσει να πιστεύω ότι η επιτυχία αυτή έρχεται ως φυσική συνέπεια του πάθους, της ειλικρίνειας, και της θέλησης με την οποία δημιουργώ.


Από την άλλη, βλέποντας τις φράσεις να αναπαράγονται τόσο πολύ νιώθω μερικές φορές σαν να έχω υποστεί μια εισβολή, καθώς η δουλειά μου είναι ιδιαίτερα προσωπική. Είναι όμως μία φυσική συνέπεια της εικονικής εποχής στην οποία ζούμε, και του να βγάζεις προς τα έξω ένα έργο που συνοψίζει τα πιο δυνατά και περίπλοκα συναισθήματα με πολύ απλό τρόπο. Όσο σέβονται τη δουλειά μου, όλα είναι καλά.

Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Φωτο:João Mascarenhas


— Θα έλεγες ότι επικεντρώνεσαι σε θέματα περισσότερο συναισθηματικά, παρά κοινωνικά ή πολιτικοοικονομικά;

Το προσωπικό, το κοινωνικό και το πολιτικό δεν είναι για μένα ξεχωριστά θέματα.


Τα προσωπικά θέματα είναι πάντα και κοινωνικά, καθώς δεν ζω σε ένα κόσμο μόνη μου. Ακόμα και τα μη πολιτικά προσωπικά θέματα είναι πολιτικά όταν αποφασίζεις ανοιχτά να είσαι μη πολιτικός.


Έχω χρησιμοποιήσει πολιτικό σαρκασμό στο παρελθόν, όταν με απασχολούσε βαθιά η οικονομική κρίση της χώρας μου, και η δυνατότητά μου να είμαι ελεύθερη. Κατάφερα να το ξεπεράσω, και αν δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με πολιτικά θέματα αυτή τη στιγμή είναι γιατί δεν τα νιώθω μέχρι το μεδούλι.

— Τελικά, γιατί "Wasted";

Για να σταματήσω να σπαταλάω τον χρόνο μου.

Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter
Wasted Rita: Ποια είναι η δημιουργός των σαρκαστικών τσιτάτων που έχουν κατακλύσει τα social media; Facebook Twitter

_____________________________

Wasted Rita

 

To άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά το 2014 από την Άλκηστη Γεωργίου

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ