ΦΩΤΙΕΣ

Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter

Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann

0

Εμπνευσμένη από τα γραπτά του Franz Kafka και το έργο των καλλιτεχνών H.R. Giger και Pierre Matter, η γερμανίδα Gaby Wormann είναι μια καλλιτέχνις που με τα δικά της λόγια «ασχολείται με τα θέματα της ατομικής ηθικής και της απρόσκοπτης παρέμβασης της ανθρωπότητας σε πολύπλοκα βιολογικά συστήματα». Οι δημιουργίες της Wormann, που ονομάζει "MeCre" (συντομογραφία για τα "μηχανικά πλάσματα"), επιδεικνύουν μια σπάνια δεξιοτεχνία και αντιπροσωπεύουν το φουτουριστικό της όραμα για την εξέλιξη των εντόμων: νέες, υβριδικές μορφές ζωής - οργανισμοί που συντηρούνται με μηχανικούς δεσμούς.

Η γερμανίδα καλλιτέχνις παίρνει, για παράδειγμα, μικροσκοπικά εξαρτήματα από τον κόσμο της ωρολογοποιίας και της μηχανολογίας - γρανάζια, πλάκες, πηγές ισορροπίας και νήματα, τα ενσωματώνει στα σώματα των εντόμων της και δημιουργεί όμορφα μηχανικά εξωσκελετικά πλάσματα που πλαισιώνουν ένα μεγάλο μέρος της συλλογής της.

Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Lycosa Tarentula

Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από πανίσχυρα βιονικά έντομα που φαίνονται, αν μη τι άλλο, πραγματικά. Βλέποντας την ταραντούλα Lycosa της Wormann - με εξωσκελετικό σώμα και μηχανικά ενισχυμένα πόδια – καταλαβαίνει κανείς πώς τον αραχνοειδές αγγίζει νέα ή άγνωστα επίπεδα εξωτισμού. Ομοίως, το σκαθάρι Megasoma Αctaeon διαθέτει τόσο εντυπωσιακά στρώματα μηχανικών εργαλείων που του προσδίδουν ένα μεγαλοπρεπές σχήμα, με ακόμη μεγαλύτερη τρισδιάστατη διάσταση από αυτή που του έχει χαρίσει στην πραγματικότητα η μητέρα φύση. Το Tropidacris Dux είναι ένας τεράστιος καφέ γρύλλος με κομψές, υπερυψωμένες κεραίες, οι οποίες ενισχύονται από ένα μεγάλο μηχανικό ελατήριο.

Η δημιουργία τέτοιων περίπλοκων γλυπτών απαιτεί εξαιρετικό βαθμό χειροτεχνίας, έντονη προσοχή στη λεπτομέρεια και μια εμπεριστατωμένη κατανόηση της βιομηχανικής. Κάθε κομμάτι της σειράς "MeCre" παρουσιάζεται σε συμπαγές ξύλινο πλαίσιο από ξύλο wenge με τεχνική διπλής υάλωσης, χειροποίητη στη Γερμανία από το δεξιοτέχνη ξυλουργό Soeren Burmeister αποκλειστικά για τη σειρά "MeCre".

Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Dynastes Hercules
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Mecynorrhina Secundus
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Κοντινό πλάνο του Dynastes Hercules
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Neptunea
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Cosmoderus
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Acrocinus Longimarus
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Koντινό πλάνο του Lycosa Tarentula
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Ornithoptera Goliath
Τα μηχανικά πλάσματα της Gaby Wormann Facebook Twitter
Tropidacrix Dux
Εικαστικά
0

Γιάννης Παπαϊωάννου

Ο Γιάννης Παπαϊωάννου ξεκίνησε να γράφει μουσική από το 1984 και 10 χρόνια μετά να αρθρογραφεί στο Περιοδικό «01». Αγαπάει τη φωτογραφία, την τεχνολογία και τα συνθεσάιζερ. Ονειρεύεται πως μια μέρα χάνεται στο δάσος με τις σημύδες και μένει για πάντα εκεί.. [email protected]

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΦΩΤΙΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα δέκα καλύτερα βιντεοπαιχνίδια του 2017 (μέχρι στιγμής)

Τech & Science / Τα δέκα καλύτερα βιντεοπαιχνίδια του 2017 (μέχρι στιγμής)

Νέοι κόσμοι που περιμένουν να τους ανακαλύψετε σε νέους τίτλους μαζί με το πιο ευφυές παιχνίδι της δεκαετίας. Εδώ η λίστα με τα τα καλύτερα νέα παιχνίδια που έχουμε παίξει μέχρι στιγμής μέσα στο 2017.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Μηχανές που επιθυμούν (την προσοχή σας)

Τech & Science / Μηχανές που επιθυμούν (την προσοχή σας)

"Οι επιθυμητικές μηχανές", πέντε γλυπτά του Τούρκου εικαστικού Server Demirtaş συνδυάζουν την τέχνη της ελβετικής ωρολογοποιίας με τη ρομποτική και μιμούνται με εξαιρετική λεπτομέρεια τη φύση της ανθρώπινης κίνησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ