Το μάρκετινγκ του αλκοόλ έχει διπλασιασθεί στις ταινίες του Χόλιγουντ

Το μάρκετινγκ του αλκοόλ έχει διπλασιασθεί στις ταινίες του Χόλιγουντ Facebook Twitter
1

Η προώθηση του αλκοόλ από τις εταιρίες ποτών, με «όχημα» τις κινηματογραφικές ταινίες του Χόλιγουντ, εμφανίζει μεγάλη αύξηση, καθώς έχει διπλασιασθεί κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στα φιλμ που είναι κατάλληλα για παιδιά, πράγμα που οι επιστήμονες θεωρούν ανησυχητικό.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Κολεγίου Ντάρτμουθ του Νιου Χαμσάιρ, με επικεφαλής τον καθηγητή παιδιατρικής Τζέιμς Σάρτζεντ, έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε συνέδριο των Αμερικανικών Εταιρειών Παιδιατρικής στο Σαν Φρανσίσκο.

«Τα παιδιά και οι νέοι εκλαμβάνουν τους πρωταγωνιστές των ταινιών ως πρότυπα. Για τις εταιρείες των αλκοουλούχων ποτών, όταν ένας αγαπημένος σταρ χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη μάρκα αλκοόλ, αυτή θα συνδεθεί με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που οι νέοι θαυμάζουν στο είδωλό τους. Να γιατί δεν αποτελεί έκπληξη ότι το αλκοόλ διαφημίζεται τόσο πολύ μέσω των ταινιών και γιατί αυτές ακριβώς τις μάρκες προτιμούν να πίνουν οι νέοι» δήλωσε ο Σάρτζεντ.

Οι ερευνητές μελέτησαν τις 100 ταινίες με τα μεγαλύτερα ετήσια έσοδα της τελευταίας εικοσαετίας. Διαπιστώθηκε ότι το κινηματογραφικό μάρκετινγκ του αλκοόλ έχει αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 5%, ενώ η συνολική αύξηση φθάνει το 92% κατά την περίοδο 1996-2015.

Η χρήση αλκοόλ προβάλλεται σχεδόν σε εννέα ταινίες στις δέκα (ποσοστό 87%), ενώ οι ηθοποιοί εμφανίζονται να πίνουν αλκοόλ στο 85% των ταινιών που είναι κατάλληλες για παιδιά.

 «Η αυξανόμενη κάθε χρόνο έκθεση στο αλκοόλ μέσω των ταινιών είναι ανησυχητική, επειδή έχει κατ' επανάληψη δειχθεί ότι σχετίζεται με αυξημένη μελλοντική κατανάλωση αλκοόλ αλλά και με υψηλότερα ποσοστά αλκοολισμού», δήλωσε η ερευνήτρια Σαμάνθα Κούκιερ και επεσήμανε ότι το ζήτημα πρέπει να ληγθεί πιο σοβαρά υπόψη από τις αρμόδιες Αρχές.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η κυρία Μαρία, ο κύριος Νίκος και μια ιστορία αγάπης με μια μηχανή ποπκόρν

Living / Πενήντα καλοκαίρια χωρίς ρεπό, με μαλλί της γριάς και ψημένο καλαμπόκι

Ο κύριος Νίκος έχει προλάβει την εποχή που το γλειφιτζούρι κοκοράκι ήταν συνώνυμο του πρώτου ραντεβού. Μετά από δεκαετίες στους δρόμους, δεν μπορεί να φανταστεί καλοκαίρι χωρίς πανηγύρι και χωρίς το μηχάνημα του ποπκόρν.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
CHECK Ένα πρωί αναζητήσαμε πουλιά στον Εθνικό Κήπο

Living / Birdwatching στην Αθήνα: Παρατηρώντας πρωί-πρωί πουλιά στον Εθνικό Κήπο

Το birdwatching στην πόλη μας είναι πολύ πιο δημοφιλές από ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Οι ξένοι το λατρεύουν, και παίρνουν τα πάρκα και τα βουνά για να ανακαλύψουν τσαλαπετεινούς και κουκουβάγιες, σε ένα «κυνήγι» με τα κιάλια που κάνει το συγκεκριμένο τουρ από τα πιο διαδεδομένα στην Ελλάδα.
M. HULOT
Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρτίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ