Η ιστορία της μόδας των ’50s στη Vogue με τη φωνή της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ

Η ιστορία της μόδας των ’50s στη Vogue με τη φωνή της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ Facebook Twitter
0

Το περιοδικό Vogue γιορτάζει φέτος τα 125 χρόνια του και στο πλαίσιο αυτό ετοίμασε μια σειρά από βίντεο «5 σημείων» όπου παρουσιάζει την ιστορία της μόδας ανά δεκαετία. Τι αφηγήσεις κάνει η Sarah Jessica Parker. 

Τα '50s στη Vogue θα μπορούσαν να περιγράψουν κάλλιστα αναφορές ίσως και μόνο στα καμπυλωτά φρύδια της Jean Patchett ή την λεπτή, χαρακτηριστική μέση της Sunny Harnett, την στιγμή που συγκυρίες και σχεδιαστές της εποχής άλλαζαν όχι μόνο την εμφάνιση των γυναικών, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο της μόδας. 

Υψηλή Ραπτική 

Ήταν αναμφίβολα η Χρυσή Εποχή της Haute Couture- η περίοδος που οι τότε νέοι ακόμη σχεδιαστές, Christian Dior, Pierre Balmain, Hubert de Givenchy, Cristóbal Balenciaga και Coco Chanel, καθιέρωσαν τους θρύλους της μόδας που αποτελούν σήμερα σημείο αναφοράς. Σε καταχώρηση για τεύχος της Vogue το 1950, ο Irving Penn φωτογράφισε για πρώτη φορά συλλογές υψηλής ραπτικής. Οι εικόνες του, αγνές και ταυτόχρονα γλαφυρές, εξακολουθούν να δείχνουν το δρόμο στο πώς βλέπουμε και εκτιμούμε την τέχνη της μόδας.

Σχήμα

Αν και υπέρ-θηλυκές και συχνά ωραιοποιημένες, οι τότε επιταγές της μόδας εξαντλούνταν κυρίως στις φόρμες. Δύο σιλουέτες κυριάρχησαν- ο τύπος «κλεψύδρα» με τις πληθωρικές φούστες και τους κορσέδες και τα σύνολα που αγκάλιαζαν σαν γάντι το γυναικείο σώμα, δίνοντας έμφαση σε μια μικροσκοπική μέση- δαχτυλίδι. Αυτοί βέβαια ήταν σωματότυποι που προφανώς και δεν υπήρχαν στη φύση, αλλά «σμιλεύονταν» με την βοήθεια κορσέδων, αλλά και με καλτσοδέτες, «εργαλεία» που οι γυναίκες χρησιμοποιούσαν για να αναδείξουν τις καμπύλες τους.

Δίαιτες

Η δίαιτα ήταν ένας ακόμη τρόπος ώστε οι γυναίκες να επιτύχουν το «σχήμα της νέας μόδας». Το περιοδικό ξεκίνησε για πρώτη φορά να προσαρμόζει την εμπορική του Diet X, που πρώτη φορά σύστησε στο κοινό λίγο πριν τα μέσα του αιώνα και να προωθεί παράλληλα προγράμματα διατροφής που περιείχαν το «νέο τυρί cottage», φρούτα όπως το σταφύλι κ.α. Επίσης, συγκέντρωσε μια ομάδα εμπειρογνωμόνων με όνομα «Diet Authority» για να εξετάσει υγιεινούς τρόπους για την απώλεια βάρους. 

Συλλογές

Κι ενώ η περιφέρεια της μέσης στένευε, η μόδα άρχισε ήδη να εξαπλώνεται. Η εμβέλεια τους κόσμου της μόδας γινόταν ολοένα και μεγαλύτερη και οι πρώτες οργανωμένες επιδείξεις μόδας άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους σε Νέα Υόρκη και Ιταλία, με την Vogue να μεταφέρει το κλίμα και από πασαρέλες σε Ισπανία, Βέλγιο και Ιρλανδία. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT