Ο Νικόλας Μεταξάς, ευτυχώς, δεν θέλησε να συμβιβαστεί με την ελληνική μουσική βιομηχανία

Ο Νικόλας Μεταξάς, ευτυχώς, δεν θέλησε να συμβιβαστεί με την ελληνική μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
«Από την Κύπρο έφυγα ως παιδί με ροκ επιρροές και από την Αθήνα ως αγόρι της indie σκηνής. Νομίζω πως μουσικά ωρίμασα στη Βοστώνη»
1

Το τωρινό, διεθνές, κοινό του Νικόλα Μεταξά, ο οποίος τώρα ζει και φτιάχνει μουσική στο Λονδίνο ως Metaxas, δύσκολα θα φανταζόταν το πόσο διάσημος έγινε στην Ελλάδα το 2009 χάρη στο πρώτο X-Factor που παίχτηκε στον ΑΝΤ1 (με Μουρατίδη, Θεοφάνους κλπ) στο οποίο με τον, επίσης Κύπριο, Λούκα Γιώρκα πήραν τις δύο πρώτες θέσεις. 

Κανονικά ή θα έπρεπε να συμβιβαστεί με την αθηναϊκή νύχτα και τη δισκογραφία (που προφανώς τον έβλεπε σαν teen idol παρά ως καλλιτέχνη και δημιουργό) ή να τα παρατήσει εντελώς. Διάλεξε έναν τρίτο δρόμο...

— Αλήθεια πώς βλέπεις, τόσα χρόνια μετά, την εμπειρία του ελληνικού X-Factor;
Η εμπειρία αυτή ήταν μοναδική. Ήταν μια ευκαιρία που μου δόθηκε για να με γνωρίσει ο κόσμος και αυτό για μένα είναι ανεκτίμητο. Αλλά είχα πάντοτε στο μυαλό μου ως προορισμό το εξωτερικό και τη δίψα για να διευρύνω μουσικά τους ορίζοντές μου. Δεν θα άφηνα τη στιγμιαία φήμη και τα φώτα να σταθούν εμπόδιο στο όνειρό μου. Πάνω από όλα, το X-Factor είναι ένα "Τηλεοπτικό Show".

— Είχες σκεφτεί να μείνεις στην Ελλάδα και να κάνεις αυτό που κάνουν οι περισσότεροι καλλιτέχνες που γίνονται αναγνωρίσιμοι από talent shows (δηλαδή στην ουσία να τραγουδούν στα μπουζούκια;) Πώς αποφάσισες να ακολουθήσεις το όνειρό σου στο εξωτερικό;
Μετά το Χ-Factor, υπήρξαν διάφορες προτάσεις και ευκαιρίες για δουλειά στην Ελλάδα. Έκανα κάποιες συναυλίες και συμμετείχα σε ορισμένα shows αλλά δεν ένιωθα πως ανήκω στο ύφος των μπουζουκιών. Επίσης, κάποια άτομα από την τότε δισκογραφική μου εταιρεία, μου είπαν με τρόπο πώς δεν ήθελαν να γράφω μουσική, απλά να ερμηνεύω. Οπότε, το να φύγω δεν ήταν και τόσο δύσκολη απόφαση.

 

Ο Νικόλας Μεταξάς, ευτυχώς, δεν θέλησε να συμβιβαστεί με την ελληνική μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
 

— Τώρα είσαι στο Λονδίνο και έβγαλες το πρώτο σου ep. Αλήθεια, τι ενέπνευσε το βίντεοκλίπ και το τραγούδι Timezones; Βασίζεται σε αληθινή ιστορία;
Το τραγούδι αυτό το γράψαμε μαζί με την κοπέλα μου κατά τη μετακόμισή μου στο Λονδίνο. Η ίδια έμεινε στην Αμερική και ήθελα να γράψουμε για τις δυσκολίες και το πώς είναι να διατηρείς μια σχέση από απόσταση στη σημερινή εποχή. Η ίδια έγραψε και ερμήνευσε τη δεύτερη στροφή του τραγουδιού.

— Ποιους καλλιτέχνες αγαπάς ποιο πολύ; Ποιοι σε επηρέασαν στη μουσική σου;
Είναι πάρα πολλοί και αυξάνονται καθημερινά. Μερικοί που μου έρχονται αυτή τη στιγμή στο μυαλό είναι οι Bon Iver, Gotye, Ryan Adams, Bonobo, Moderat, Gregory Alan Isakov, Robert Glasper, Frank Ocean, Andrew Bird, Mutemath, Clint Mansell, James Blake και η λίστα συνεχίζεται.
Ως προς τις επιρροές, οι Bon Iver μου άνοιξαν έναν νέο κόσμο στο κομμάτι της ενορχήστρωσης και καλλιτέχνες όπως ο Ryan Adams και ο Gregory Alan Isakov με ενέπνευσαν στο να είμαι επιλεκτικός και να εστιάζω στη λεπτομέρεια στιχουργικά.

— Θέλεις να μας μιλήσεις για τη δημιουργία του πρώτου σου EP Home;
Το Home είναι η πρώτη μου ολοκληρωμένη δουλειά που τη χαρακτηρίζει μια 'ακατέργαστη' ειλικρίνεια. Ήθελα το κάθε τραγούδι να πει τη δική του ιστορία και αλήθεια, με τον πιο απλό τρόπο, χωρίς πολλούς εντυπωσιασμούς ενορχηστρωτικά. Μπορεί κάποιος να διακρίνει και επιρροές απο την "Americana", "Folk" και "70s west coast rock" καθώς την περίοδο της δημιουργίας του και λίγο πριν τον ερχομό μου στο Λονδίνο, άκουγα πολύ αυτά τα είδη μουσικής.


— Το ομότιτλο τραγούδι είναι για τους γονείς σου (και φαντάζομαι πως αυτοί είναι και στο εξώφυλλο;) Μίλησέ μας λίγο για αυτό.

Σαν παιδί, πίστευα πώς είχα τους 'τέλειους' γονείς που ποτέ δεν τσακώνονται, δεν έχουν προβλήματα και προσωπικές αντιπαραθέσεις. Μεγαλώνοντας όμως, κατάλαβα πώς ακόμα και οι γονείς μας είναι δύο άνθρωποι με συναισθήματα, όνειρα, διαφορετικούς χαρακτήρες και βλέπεις πόση προσπάθεια χρειάζεται για να κρατηθεί ένα 'Σπίτι' ενωμένο. Στη περίπτωση των δικών μου γονιών, ήταν σαν να έπεσαν για ύπνο έφηβοι και ξύπνησαν γονείς, με δύο δουλειές, πανεπιστήμιο, ευθύνες και παιδί. Το τραγούδι μιλά για όλο αυτό το γεγονός.

 

— Τι ήθελες να γίνεις όταν ήσουν μικρός; Πώς μπήκε η μουσική στη ζωή σου;
Πέρασα από διάφορα στάδια. Αρχικά ήθελα να γίνω οδηγός ταξί, μετά αστροναύτης, γιατρός, σκηνοθέτης και τελικά μουσικός. Από τα 2 μου χρόνια, άκουγα μουσική φανατικά. Ο πατέρας μου είχε πολλούς δίσκους τους οποίους άκουγα σε καθημερινή βάση και κάπως έτσι μπήκε το μικρόβιο του τραγουδιού. Στα 7 μου ξεκίνησα μαθήματα κιθάρας, και συνέχισα στα 9 με χορωδία και πιάνο.

— Άλλαξες πολλές πόλεις στη ζωή σου, από τη γενέθλια πόλη σου στην Κύπρο, μετά στην Αθήνα, μετά στη Βοστώνη και τώρα βρίσκεσαι στο Λονδίνο. Πώς σε επηρέασαν ως καλλιτέχνη όλες αυτές οι πόλεις;
Ο κάθε τόπος αφήνει τη δική του σφραγίδα. Οι εμπειρίες ήταν πολύ διαφορετικές αν λάβουμε υπόψη και τη διαφορετική ηλικία που βρισκόμουν στην κάθε πόλη. Φεύγοντας λοιπόν από τον έναν τόπο στον άλλο, ένιωθα πιο γεμάτος, πιο ολοκληρωμένος μουσικά, ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης. Από την Κύπρο έφυγα ως παιδί με ροκ επιρροές και από την Αθήνα ως αγόρι της indie σκηνής. Νομίζω πως μουσικά ωρίμασα στη Βοστώνη, όπου έζησα για 6 χρόνια. Εκεί διαμορφώθηκε ουσιαστικά ο χαρακτήρας και η μουσική μου ταυτότητα. Τώρα πλέον ζω μόνιμα στο Λονδίνο και έχω μάθει να παίρνω το ρίσκο μουσικά καθώς και να μην βάζω όρια.

(Το κομμάτι που έγραψε για την αδερφή του και συμμετείχε στη Γιουροβίζιον του 2009)

— Μίλησέ μου λίγο για τις σπουδές σου στο Berklee College of Music...
Το Berklee College of Music είναι ένας μουσικός παράδεισος. Νομίζω δεν υπάρχει πιο γόνιμο έδαφος για ένα μουσικό. Για να αναλογιστεί κανείς το εύρος, πρόκειται για ένα δίκτυο αποτελούμενο από 6 χιλιάδες νεαρούς μουσικούς και κατά 90% είναι ΟΛΟΙ απίστευτα καλοί, όποτε και ο συναγωνισμός σε κάνει να εξελίσσεσαι με γρήγορους ρυθμούς. Γενικά, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που με δίδαξε πολλά και με έκανε να πιστέψω στις δυνατότητές μου οχι μόνο σαν τραγουδιστή αλλά και ως στιχουργό, ενορχηστρωτή, ηχολήπτη και παραγωγό.

— Πώς νιώθεις όταν δίνεις συναυλίες; Πώς ήταν η εμπειρία των εμφανίσεων ως support με τον Ronan Keating;
Η σκηνή είναι ένα ναρκωτικό, κάτι το απερίγραπτο. Η ενέργεια του κόσμου όταν αντιδρά συναισθηματικά σε ένα τραγούδι σου, μια νότα ή ένα στίχο είναι μαγεία. Δεν χορταίνω τη σκηνή.
Οι συναυλίες με το Ronan ήταν μία πάρα πολύ όμορφη εμπειρία και η πρώτη μεγάλη περιοδεία στην οποία συμμετείχα. Από την πρώτη μέρα ένιωθα σαν μέλος της οικογένειας αυτής. Γνώρισα πολλούς καλούς φίλους και συνεργάτες και θα είμαι πάντοτε ευγνώμων που έζησα κάτι τέτοιο. Επίσης, είχα την τιμή να κάνω ντουέτο μαζί με το Ronan κάθε βράδυ, ύστερα από δική του πρωτοβουλία, κάτι που δεν θα φανταζόμουν ποτέ.
Ο ίδιος ήταν ιδιαίτερα απλός, σεμνός και φιλικός προς όλους. Είχε μαζί του τα παιδιά, τη γυναίκα και το σκυλάκι τους σε κάθε συναυλία. Ήταν ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Συμπεριφερόταν σε όλους με σεβασμό και στο τέλος των shows ευχαριστούσε όλους του τους συνεργάτες κοντινούς και μη. Σε γενικές γραμμές, αυτή η περιοδεία μου έδειξε πως μπορεί κάποιος να έχει τόσο μεγάλη επιτυχία στη μουσική βιομηχανία, διατηρώντας παράλληλα έναν ακέραιο και γεμάτο απλότητα χαρακτήρα.

— Ποια είναι τα σχέδιά σου από εδώ και πέρα;
Αυτήν την περίοδο έχω επικεντρωθεί στο γράψιμο και τις ηχογραφήσεις. Παράλληλα, ετοιμάζω το νέο μου single και video clip. Στόχος είναι ανά δίμηνο να παρουσιάζω και νέο υλικό. Αποφάσισα να κρατήσω μια σταθερή επαφή με το κοινό σε τακτά χρονικά διαστήματα, παρά ένα άλμπουμ κάθε ενάμιση χρόνο. Ζούμε στην εποχή του Υoutube και του Spotify και πιστεύω πώς αυτό είναι το ιδανικό μοντέλο. Το επόμενο single θα έχει τον τίτλο "Walk" σε ύφος downtempo chill house και κυκλοφορεί αρχές Φεβρουαρίου.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM