ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

5 όχι πολύ γνωστά πράγματα για την Ute Lemper Facebook Twitter
Με την Ute Lemper, τα πράγματα ήταν διαφορετικά από την πρώτη στιγμή. Είχε το ύφος, τη θεατρικότητα, το νεύρο να πατήσει με σιγουριά πάνω στις λεπτές ισορροπίες της μουσικής του Βάιλ.

5 όχι πολύ γνωστά πράγματα για την Ute Lemper

0

Δεν μπορούν πολλές γυναικείες φωνές να ακουμπήσουν τη μουσική του Κουρτ Βάιλ και να μην επιχειρήσουν έστω και λίγο να μιμηθούν τη χροιά της άπιστης, θυελλώδους μούσας και συζύγου του, Λότε Λένια, που με τον χαρακτήρα που έβαλε στις δύσκολες συνθέσεις του, τις έκανε ακόμη πιο δυσπρόσιτες.  Κι ακόμη κι αν έσπαγε το καλούπι και προέκυπτε τραγουδίστρια με περσόνα και φωνητικές δυνατότητες, οι μελωδίες του Βάιλ παρέμεναν απόλαυση για λίγους, όσους αρέσκονται σ' αυτό το είδος σκοτεινής μουσικής γραφής, υπόκρουσης κατάλληλης για καμπαρέ ή για πολεμικές καταστάσεις, υπαγορευμένης ως επί το πλείστον από τα πολιτικά κείμενα του Μπέρτολντ Μπρεχτ. 

Με την Ute Lemper, τα πράγματα ήταν διαφορετικά από την πρώτη στιγμή. Είχε το ύφος, τη θεατρικότητα, το νεύρο να πατήσει με σιγουριά πάνω στις λεπτές ισορροπίες της μουσικής του Βάιλ -η επανεκτέλεση του θαύματος που λέγεται "Όπερα της Πεντάρας" ήταν μια τέτοια απόδειξη- και να πλάσει τη δική της ερμηνευτική προσωπικότητα, χωρίς ούτε στιγμή να κακοποιήσει τη δουλειά του υμνητή του Μεσοπολέμου από το Ντεσάου. 

Στην Ελλάδα άρχισε να γνωρίζεται με το κοινό στα τέλη της δεκαετίας του '90 μέσα από τον προσωπικό της δίσκο "Punishing Kiss". Δεν ήταν εύκολο album, μέχρι που το ευαίσθητο στους στακάτους ρυθμούς αυτί των DJs στις μιλόνγκες της Αθήνας αγάπησε το "The case continues", το πιο δημοφιλές τραγούδι εκείνου του δίσκου, γεμάτο από αισθησιασμό και στίχους απροκάλυπτα σέξι, ό,τι έπρεπε, δηλαδή, για όσους ήθελαν κάτι περισσότερο από ένα πιο θυμωμένο τάνγκο. Εν τω μεταξύ, η Lemper, ήδη τότε με καριέρα 15 ετών, είχε προλάβει να δώσει το καλύτερο της: από μελοποιημένη βερολινέζικη ποίηση και βουτιές στα άδυτα της Jazz, μέχρι συνεργασίες με θεατρικούς και κινηματογραφικούς μουσικοσυνθέτες που έβρισκαν στη φωνή της όλη εκείνη την παγωμένη δύναμη των καμπαρέ του Μεσοπολέμου, που είχαν να αισθανθεί η μουσική βιομηχανία ήδη από την εποχή της -συγκριτικά και τελικά- επιπόλαιης προσέγγισης της Λάιζα Μινέλι.

Με τη μουσική του Βάιλ και την ποίηση του Μπρεχτ ήρθε σε επαφή στα 17 της. Μεγαλωμένη σε μια Γερμανία που μάθαινε να διορθώνει τα εγκληματικά λάθη της, ήταν κάτι επαναστατικό, κάτι που της άλλαξε τη ζωή.

Θα πρωταγωνιστήσει σε ιστορικές παραστάσεις και παραγωγές στο Broadway και στο West End, θα κάνει δικό της το βραβείο Moliere καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της στο "Cabaret" και θα συνεχίσει με τα βραβεία "Laurence Olivier" και "American Theatre Award" για την ερμηνεία της στο "Chicago". Ως χορεύτρια θα συνεργαστεί με τους κορυφαίους του είδους, μεταξύ των οποίων ο Μορίς Μπεζάρ και η Πίνα Μπάους. 

Την έχουν πει αναρχοντίβα, την έχουν συγκρίνει με τη Μάρλεν Ντίτριχ (καμία σχέση), έχουν υμνήσει φωνή, σκηνική παρουσία και ευρηματικότητα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αλλά η φαινομενικά ψυχρή καλλιτέχνις δεν φαίνεται να συγκινείται απ' όλα αυτά. Περισσότερο θυμίζει καλλιτεχνική μηχανή με συναίσθημα και μία εγκυκλοπαίδεια τεχνών "φορτωμένη" στο πίσω μέρος του κεφαλιού της. Στην Αθήνα έρχεται για δεύτερη φορά -είχε προηγηθεί ένα εξαιρετικό live της την άνοιξη του '15- στις 4 Φεβρουαρίου υποσχόμενη όλο αυτό το πακέτο Κουρτ - Βάιλ, όλη αυτή την αισθητική που σπανίως αποδίδεται σωστά, αν κρίνει κανείς από τις άνευρες κι άπειρες απόπειρες που κατά καιρούς έχουν επιχειρηθεί και από Έλληνες καλλιτέχνες, σε μικρά (κι αθόρυβα) σχήματα, ευτυχώς.  Κατά τα λοιπά:

5 όχι πολύ γνωστά πράγματα για την Ute Lemper Facebook Twitter
Δεν πιστεύει στην άνοδο του εθνικισμού στη Γερμανία, ακριβώς επειδή θεωρεί ότι η ιστορία έδωσε ένα μεγάλο μάθημα στο γερμανικό έθνος.

1.

Έχει κάπως βαρύ γερμανικό χιούμορ και είναι τέρας ειλικρίνειας. Έχει χαρακτηρίσει τη Madonna θαρραλέα γυναίκα, αλλά αισχρή τραγουδίστρια, που κακοποίησε την "Evita" με κάθε πιθανό τρόπο. Τη Σελίν Ντιόν αδιάφορη και τις "Spice Girls" εκπροσώπους ενός μουσικού είδους που θα έπρεπε να εξαφανιστεί από την ιστορία της μουσικής. 

2.

Δεν πιστεύει στην άνοδο του εθνικισμού στη Γερμανία, ακριβώς επειδή θεωρεί ότι η ιστορία έδωσε ένα μεγάλο μάθημα στο γερμανικό έθνος. Ωστόσο, όπως επίσης έχει δηλώσει, δεν θέλει να νιώθει τη Γερμανία γύρω της. Αγαπά, τα Haribo, τις καραμέλες - αρκουδάκια. Τρώει δυο σακούλες μαζεμένες κάθε φορά που επιστρέφει στη γενέτειρα της. (Είπαμε, γερμανικό χιούμορ).

3.

Δεν θέλει να θυμάται τα παιδικά της χρόνια στο Münster της Δυτικής Γερμανίας. Θεωρεί ότι είναι το πιο βαρετό μέρος στον κόσμο. Παρ' όλα αυτά στη μητέρα της, Ελφρίντα, τραγουδίστρια της όπερας, οφείλει τη μασίφ μουσική παιδεία της. Στο γεγονός ότι αυτή η γυναίκα δεν είχε καμία προσωπική φιλοδοξία, οφείλει τη δική της μανία να ξεχωρίσει, για όλους τους σωστούς λόγους. 

4.

Με τη μουσική του Βάιλ και την ποίηση του Μπρεχτ ήρθε σε επαφή στα 17 της. Μεγαλωμένη σε μια Γερμανία που μάθαινε να διορθώνει τα εγκληματικά λάθη της, ήταν κάτι επαναστατικό, κάτι που της άλλαξε τη ζωή. 

5.

Δεν θεωρεί εαυτόν σπουδαία τραγουδίστρια. "Δεν είμαι. Όμως, μελετώ και μελετώ ξανά. Και εξασκούμαι. Και αγαπώ να τραγουδάω. Και ξέρω ότι έχω ισχυρή αίσθηση της μελωδίας. Ξέρω ότι με την ίδια ευκολία μπορώ να κινηθώ στις αθώες χαμηλές νότες και μετά να τις κάνω μπάσες, υποβλητικές, πανίσχυρες", δήλωνε το 2011 ήδη με 4-5 βραβεία στο ράφι της. 

Info:

Θέατρο Παλλάς

4/2/2017, 21:00

Εισ.:32-65€

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Ημέρες Μπρεχτ στην Αθήνα» 

Μουσική
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM