51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν

51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
0
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Η ομάδα της The Greek Imp επαναπροσδιορίζει την εικόνα της Ελλάδας με άξονα το χιούμορ.

Μια καινούρια, ενδιαφέρουσα και αρκετά αναγνωρίσιμη αισθητική φαίνεται να δημιουργείται από, κυρίως νέους, Έλληνες δημιουργούς. Το ελληνικό ντιζάιν και οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό έχουν πάρει φόρα κι αυτό φαίνεται και από τον αριθμό των εκθετών που ολοένα αυξάνονται- φέτος έχουν φθάσει τους 51- στην εμπορική έκθεση Greek Brand New, που γίνεται αυτές τις μέρες στην Αθηναΐδα. Χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα, αναμνηστικά, είδη σπιτιού, ρούχα και αξεσουάρ που σχεδιάζονται στην Ελλάδα και το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους πραγματοποιείται στη χώρα μας είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά των προϊόντων της έκθεσης.

"Πρόκειται για μια δυναμική αισθητική που χωρά όλες τις εκφάνσεις του ντιζάιν από την αφαιρετική σχεδίαση μέχρι το κωμικό σκίτσο. Φυσικά, υπάρχει και μια χαρακτηρισμένη ελληνική αισθητική, η οποία πηγάζει από τις παραδόσεις και την ιστορία μας, αλλά σίγουρα είναι πολύ σημαντικό κάποια στιγμή να δημιουργηθεί ένα ρεύμα το οποίο να χαρακτηρίζει τη σύγχρονη ελληνική αισθητική", μου λένε οι διοργανώτριες της έκθεσης Έφη Γαβρήλου και Αγγέλικα Νιάρχου που για φέτος εμπλούτισαν τη δράση της έκθεσης με μια ημερίδα με θέμα Τουρισμός και ντιζάιν - Αλλάζοντας το πρόσωπο της Ελλάδας. "Το να συμβάλλουμε σ' αυτή την αλλαγή δημιουργώντας μια νέα εγχώρια αγορά και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, προωθώντας τα προϊόντα μας στο εξωτερικό είναι ένας απ' τους βασικούς μας στόχους", λένε οι διοργανώτριες.


 

51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Το Gis design, δημιουργήθηκε από τον Ιωάννη Σαμέλη, έναν αρχιτέκτονα και σχεδιαστή, με δημιουργικές ανησυχίες για τις σύγχρονες μεθόδους κατασκευής και με επιρροές απ την παράδοση και απ την πολιτιστική κληρονομια της Ελλάδας. Εδώ, εικονίζονται μια σειρά από εργαλεία για αυτούς που αγαπούν να περιποιούνται τα μούσια κι τα μουστάκια τους.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Tο project Cretoons ξεκίνησε στη Κρήτη το 2015 από τον Λευτέρη Παναγουλόπουλο και την Le graphic, θέλοντας να δώσουν μια σαρκαστική πινελιά στη τουριστική αγορά με τις στάμπες τους.

Τι το καινούριο έχει γίνει όμως στον χώρο του ντιζάιν στη Ελλάδα; "Πλέον οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό ψάχνουν, εκπαιδεύονται, συνεργάζονται , διαγωνίζονται αναζητούν νέα υλικά και εξελίσσονται. Όλα αυτά δημιουργούν πολύ καλές βάσεις και σιγουριά ότι το μέλλον του ελληνικού ντιζάιν μπορεί να είναι θετικό." λένε οι διοργανώτριες μόνο που εγώ έχω την αίσθηση ότι σχεδόν όλοι οι σχεδιαστές που παρουσιάζονται επικεντρώνονται στο τουριστικό ντιζάιν. Και αναρωτιέμαι γιατί; "Δεν είμαστε σίγουρες αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το ντιζάιν που παρουσιάζουμε τουριστικό. Είναι εμφανής η τάση που δημιουργείται στην Ελλάδα από ανθρώπους που αποφασίζουν να παραμείνουν στη χώρα διεκδικώντας το μέλλον τους εδώ. Οι δημιουργοί θέλουν να σχεδιάσουν γι' αυτόν τον τόπο, εμπνέονται από την ιστορία, τη μυθολογία, το τοπίο και το φως της χώρας μας κι αποφασίζουν να τα προβάλλουν μέσα από μια σύγχρονη οπτική απελευθερωμένη απ' τις παρωχημένες αισθητικές φόρμες του παρελθόντος. Ο σχεδιασμός είναι μια εκφρασμένη ανάγκη κι απ' ότι φαίνεται η ανάγκη των δημιουργών είναι να επαναπροσδιορίσουν την ταυτότητα της χώρας τους έτσι ώστε να τους χωράει", εξηγούν.

51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Η Marmarometry είναι μία σειρά της Ξένιας Νεφέλης Βλάχου που συνδυάζει το αρχαίο ελληνικό στοιχείο με το σύγχρονο. Με πρωταγωνιστή το Ελληνικό μάρμαρο, σε αφαιρετικό ύφος και με γεωμετρικές γραμμές, συνυπάρχει αρμονικά με το ασήμι.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Η Lila Ruby King είναι μια σχεδιάστρια γεννημένη στην Αυστραλία, με βάση την Αθήνα, και διαθέτει μια γκάμα προιόντων που συμπεριλαμβάνει καρτ ποστάλ και χαρτικά είδη, τσάντες, πορτοφόλια και κοσμήματα.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Ελληνικά σύμβολα, αρχαία μνημεία, παραδοσιακές φορεσιές, αρχιτεκτονικά στοιχεία, ιστορίες και μύθοι της χώρας μας, απ την αρχαία έως τη νεότερη εποχή, ζωντανεύουν με την φρέσκια οπτική της «Ηδίστη- Greece with a twist».
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Κάθε ζευγάρι γυαλιών Uglybell είναι σαν ένας καμβάς ζωγραφικής. Απεικονίζει τη ματιά του καλλιτέχνη, το μεράκι και τη φαντασία του.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Η κατασκευή των προϊόντων Loom handmade γίνεται εξ’ ολοκλήρου με τη χρήση παραδοσιακών χειροκίνητων αργαλειών, που διατηρούνται απ το 1910, και με πρόσθετη εργασία στο χέρι. Τα υλικά κατασκευής είναι μόνο φυσικά (μαλλί, βαμβάκι, κουρέλι κ.α) προερχόμενα κυρίως απ την Κρήτη.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Loom handmade
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Η Nivo Soap σχεδιάζει και παράγει στερεά σαπούνια συνδυάζοντάς πρώτες ύλες και τεχνικές παραγωγής . Αιθέρια έλαια, ρητίνες, εκχυλίσματα, παράγοντες απολέπισης και μοναδικά αρώματα συμπληρώνουν τις φόρμουλες αυτών των μοναδικών σαπουνιών.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Τα Puzzle Forever είναι μια σειρά από παζλ με ήρωες ζωάκια και αρχικά δημιουργήθηκαν για παιδιά. Όμως η ανταπόκριση των μεγάλων έχει βάλει τους δημιουργούς σε σκέψεις.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Marmarometry
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
Το When in Greece αποτελεί ένα ταξιδιωτικό brand που σχεδιάζει και παράγει στην Ελλάδα, προιόντα με μοντέρνο σχεδιασμό και υψηλή ποιότητα.
51 brands σε μια έκθεση αφιερωμένη στο ελληνικό ντιζάιν Facebook Twitter
T-shirts, σουβέρ, μαγνητάκια ψυγείου, τσάντες και σημειωματάρια που φέρνουν τα πάνω κάτω στην ελληνική μυθολογία από την The Greek Imp.

Info:

H Greek Brand New 2017 θα πραγματοποιηθεί στις 13, 14 & 15 Ιανουαρίου 2017 στον Πολυχώρο Αθηναΐς, Καστοριάς 34-36, 104 47 Αθήνα. www.athinais.com.gr
Ωράριο: 10.00 - 20.00

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ