ονε ατηενσ

Facebook Twitter
0

Οne Athens: Ένα κτίριο-μνημείο ξαναγεννιέται

 

Το LIFO.gr ξεναγείται στo πολυαναμενόμενο αρχιτεκτονικό project της Αθήνας

 

 

Στην οδό Στρατιωτικού Συνδέσμου, ψηλά στο Κολονάκι προς το Λυκαβηττό, εκεί που σήμερα κανείς μπορεί να διακρίνει έναν πολεοδομικό οργασμό, στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο πρωτοπόρος Έλληνας αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Κωνσταντίνος Δοξιάδης πραγμάτωσε ένα μεγάλο όραμά του.

 

Επέλεξε το προνομιακό αυτό, σύρριζα στα δέντρα του λόφου, οικόπεδο, για να χτίσει ένα κτίριο-ορόσημο για την Αθήνα, ένα κτίριο που, το 2010, χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμούως μνημείο λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας του.


Το κτίριο στέγασε τις περίφημες Σχολές Δοξιάδη μαζί με τα γραφεία και οι τέσσερις πτέρυγες του είχαν σαν σημείο αναφοράς ένα αίθριο που δημιουργήθηκε στο κέντρο του συγκροτήματος και που είχε διατηρήσει την φιλοσοφία της ελληνικής πλατείας με ένα εντυπωσιακό ψηφιδωτό του Τσαρούχη να δεσπόζει στο βάθος. Ένας τόπος συνάντησης των φοιτητών και των εργαζομένων με έμπνευση από το οικουμενικό όραμα του Δοξιάδη και ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια της μεταπολεμικής Αθήνας.

Το 1976, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του Δοξιάδη, η Σχολή έκλεισε έχοντας όμως υπάρξει σχολείο για πάνω από 25,000 μηχανικούς, αρχιτέκτονες και διακοσμητές που αποφοίτησαν με πτυχίο της.

Το κτίριο άλλαξε ενοίκους και χρήσεις, αρκετές φορές. Κακοποιήθηκε και αφέθηκε στα χέρια μάλλον κακών διαχειριστών που του στέρησαν μεγάλο μέρος της αίγλης και της μεγαλοπρέπειας του. Το μέλλον του όχι απλά δεν ήταν εξασφαλισμένο αλλά φάνταζε σχεδόν βέβαιο πως θα κατέληγε να αφομοιωθεί από το άχαρο και άναρχο αστικό τοπίο. Η μοίρα του αλλάζει και μέχρι το τέλος του 2014 η Σχολή Δοξιάδη θα έχει περάσει στο μέλλον σαν Οne Athens.

 

Το διαχρονικό όραμα του Δοξιάδη, εμπιστεύτηκαν ο Χρήστος Ιωάννου και ο Μίλτος Καμπουρίδης στην ομάδα αρχιτεκτόνων Divercity και στην κατασκευαστική εταιρεία J&P – ΑΒΑΞ, για να το μετουσιώσουν στο πιο σύγχρονο και ξεχωριστό συγκρότημα κατοικιών της Αθήνας του 21ου αιώνα. Μια αποστολή δύσκολη και που συχνά αποτέλεσε πεδίο κριτικής.

 


Ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του από την PR manager Ρία Ψούχλα, μιλήσαμε με τον Development Manager Xάρη Κηρύκο, απολαύσαμε την πιθανόν ομορφότερη θέα της Αθήνας και σας παρουσιάζουμε το Οne Αthens εκ των έσω...

 


Η ομάδα που ανέλαβε την διεκπεραίωση του σχεδίου μεταμόρφωσης έπρεπε να υποσχεθεί πως με σεβασμό και δεξιοτεχνία θα καταφέρει απλά να εξελίξει την εικόνα της μνήμης μας για τη Σχολή Δοξιάδη. Ακόμη και τώρα το εσωτερικό του Οne Athens δανείζεται από τον πρώτο πολεοδόμο που το θεμελίωσε. Το θρυλικό αίθριο στον ομφαλό της δομής και τα υπέροχα σπειροειδή κλιμακοστάσια στις 4 γωνίες του κτιρίου, παραμένουν όπως ακριβώς τα είχε σχεδιάσει ο Δοξιάδης. Το όραμα της ομάδας περιστρέφονταν άλλωστε από την αρχή, στο να αποδείξει πως υπάρχει τρόπος τα τρόπος τα κτίρια που με τον καιρό μετατρέπονται σε νεκρά κύτταρα, αποστερημένα από την αρχική τους λειτουργία, να πάψουν να αποτελούν ασυνέχειες στο σώμα της πόλης και να γίνονται το νέο της πρόσωπο.

 

 


Οι 26 κατοικίες που μοιράζονται το 1700 τ.μ. οικόπεδο του Οne Athens είναι διαμορφωμένες έτσι ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες και τις επιλογές των ιδιοκτητών. 17 μικρά διαμερίσματα, 5 ρετιρέ και 4 μονοκατοικίες θα διατηρούν την αισθητική και τον χαρακτήρα τους σε κάθε όροφο. Το εσωτερικό τους είναι διαμορφωμένο ώστε να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες των ενοίκων ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι όπως η πισίνα, το γυμναστήριο, το spa και ο παιδότοπος θα είναι στη διάθεση τους συνεχώς μέσα στο 24ωρο. Παράλληλα θα υπάρχει σειρά παροχών κατόπιν αίτησης των ιδιοκτητών που μπορεί να περιλαμβάνει μεταφορά, oικιακή βοηθό ή babysitting ενώ ιδιωτική εταιρεία φύλαξης και τεχνικοί εγκαταστάσεων θα βρίσκονται μονίμως στους χώρους για να επέμβουν σε κάθε αναγκαία περίπτωση. Όλα αυτά περιστρέφονται ακόμη και τώρα γύρω από το μαρμάρινο αίθριο του κτιρίου που εξακολουθεί να ορίζει το κέντρο της κατασκευής και μοιάζει να είναι η αφετηρία των πάντων εντός του Οne Athens.

To στοίχημα για τις πιο σοφιστικέ, πολυτελείς και συνάμα διακριτικές, μοντέρνες κατοικίες της πρωτεύουσας έχει επιτευχθεί.  Δεν πρόκειται για κάτι κραυγαλέο αλλά για ένα υπόδειγμα αισθητικής και άποψης για τις κατοικίες και τον τρόπο ζωής του μέλλοντος και το πως το παλιό μπορεί να δανείσει ομορφιά στο νέο.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ