H πιο παράξενη τιμωρία: διάβασε βιβλία!

H πιο παράξενη τιμωρία: διάβασε βιβλία! Facebook Twitter
4

Η Ρεμπέκα Ρούμπιν είναι μια «οικο-τρομοκράτης» που καταδικάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε πέντε χρόνια φυλάκισης.

Τι σημαίνει «οικο-τρομοκράτης;» Η αναλυτική απάντηση βρίσκεται στο πάρα πολύ καλό βιβλίο βιβλίο της Κάρεν Τζόι Φάουλερ " We Are All Completely Beside Ourselves".

Η σύντομη απάντηση είναι η εξής: η Ρούμπιν ήταν μέλος μιας ομάδας που δρούσε ως μέρος της Animal Liberation Front και της Earth Liberation Front. Ως μέλος αυτής της ομάδας παραδέχτηκε ότι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 ελευθέρωσε άλογα από τις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ και έκανε απόπειρες εμπρησμού σε κτίρια της δασονομίας των ΗΠΑ, σε εργοστάσια επεξεργασίας ξυλείας και σε εγκαταστάσεις σκι στο Κολοράντο. Η ίδια και η ομάδα της είναι υπεύθυνες για 20 πυρκαγιές σε διάφορα σημεία της Αμερικής που προκάλεσαν ζημιές 40 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα κίνητρα της ίδιας και της ομάδας ήταν η αγάπη για τα ζώα και το περιβάλλον, και ο κίνδυνος στον οποίον έβαζαν ανθρώπους και η καταστροφή εγκαταστάσεων ήταν όχι μόνο αμελητέα, αλλά αναγκαία.

Το 2012 αποφάσισε να παραδοθεί μετά από χρόνια απομόνωσης τον Καναδά ως φυγάς. Ο δικαστής είπε ότι καταλαβαίνει την αγάπη της για τα ζώα και το περιβάλλον αλλά την καταδίκασε σε πέντε χρόνια φυλάκισης, που ήταν η πιο επιεικής τιμωρία που είχε περιθώριο να δώσει, αλλά δεν σταμάτησε εκεί: μαζί με τη φυλακή όρισε και ανάγνωση δύο βιβλίων.


Το ένα είναι το "Nature's Trust" της Mary C. Wood και το άλλο είναι το «Δαυίδ και Γολιάθ» του Μάλκολμ Γκλάντγουελ. Η εκτίμηση του δικαστή ήταν ότι μέσα από αυτά τα βιβλία θα κατανοήσει ότι υπάρχει τρόπος να πολεμήσεις συστήματα που πιστεύεις ότι είναι άδικα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις βία.

Όχι ότι είναι σίγουρος ότι αυτό αρκεί: όταν βγει από τη φυλακή θα χρωστάει περισσότερα από 13 εκατομμύρια δολάρια στο κράτος και θα χρειάζεται να κάνει ακόμη 200 ώρες κοινωνικής εργασίας.

Ποιος είναι ο Μάλκολμ Γκλάντγουελ;


Ο Γκλάντγουελ είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Έχει γράψει στο New Yorker, στη Guardian και στη Washington Post. Έγινε διάσημος με το βιβλίο του 200 the Tipping Point, στο οποίο εξηγεί με τον δικό του τρόπο την ξαφνική μείωση της εγκληματικότητας στη Νέα Υόρκη κατά τη δημαρχία Τζουλιάνι, σ' αυτό το βιβλίο γράφει για την περίφημη θεωρία των «σπασμένων παραθύρων». Το βιβλίο του έγινε μπεστ σέλερ στους New York Times και παρέμεινε στην κορυφή των πωλήσεων της Άμαζον για μια δεκαετία.

Έκτοτε έγραψε άλλα τέσσερα βιβλία, τα οποία έγιναν όλα μπεστ σέλερ και έχουν το ίδιο κοινό: ο Γκλάντγουελ επιχειρεί να εξηγήσει φαινόμενα που έχουμε δεχτεί ως δεδομένα με έναν απροσδόκητο τρόπο που δεν έχουμε σκεφτεί, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που απέκτησε ως δημοσιογράφος: εκθέσεις, συνεντεύξεις και τη μέθοδο του ρεπορτάζ.

Τα πράγματα πήγαιναν καλά μέχρι το τελευταίο του βιβλίο, που είναι το Δαυίδ και Γολιάθ. Ενώ όλα τα προηγούμενα παρουσιάζουν τρομερό ενδιαφέρον και πραγματικά μια νέα οπτική, το τρικ το στην τελευταία του απόπειρα είναι τόσο τραβηγμένο που το βιβλίο είναι ασυνάρτητο και πείθει, σύμφωνα με την εφημερίδα the New Republic, «λιγότερο και από ένα fortune cookie σε κινέζικο εστιατόριο.»

Πριν καταδικάσουμε τον δικαστή και τον ίδιο τον Γκλάντγουελ, διαβάστε τα δύο του βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει στα ελληνικά, «Η δύναμη της διαίσθησης» και «οι άνθρωποι που ξεχωρίζουν». Ειδικά το δεύτερο θα σας αναγκάσει να παραδεχτείτε ότι ο λόγος που δεν ξεχωρίσατε ή δεν γίνατε αυτό που έπρεπε να γίνεται δεν οφείλεται στο ζώδιο, στα κυκλώματα ή στην κακή τύχη, αλλά κυρίως σε έλλειψη δουλειάς, πολλής, ασταμάτητης και επίμονης δουλειάς.

Βιβλίο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

σχόλια

4 σχόλια
Ο Gladwell στο Outliers δε λέει ότι χρειάζεται μόνο δουλειά, λέει ότι χρειάζεται και δουλειά αλλά και ότι πρέπει οι κοινωνικές συνθήκες να είναι κατάλληλες. Θυμάμαι μάλιστα που παραθέτει σαν παράδειγμα τον παππού του, που, ενώ ήταν καλός δικηγόρος, έτυχε να είναι 30άρης πάνω στην Κρίση, οπότε και ήταν "καταδικασμένος" να βγάζει απλά τα προς το ζην. Ενώ αντίστοιχα ο πατέρας του, επειδή πήγαινε στο δημόσιο σχολείο εκείνη την εποχή, βγήκε ωφελημένος (επειδή πολλοί άξιοι επιστήμονες έγιναν δάσκαλοι για το σίγουρο μισθό και τα τμήματα ήταν ολιγομελή γιατί μειώθηκαν οι γεννήσεις λόγω κρίσης) και απέκτησε πολύ καλή μόρφωση δωρεάν.
Ειδικά το δεύτερο θα σας αναγκάσει να παραδεχτείτε ότι ο λόγος που δεν ξεχωρίσατε ή δεν γίνατε αυτό που έπρεπε να γίνεται δεν οφείλεται στο ζώδιο, στα κυκλώματα ή στην κακή τύχη, αλλά κυρίως σε έλλειψη δουλειάς, πολλής, ασταμάτητης και επίμονης δουλειάς Πηγή: www.lifo.grΑ, ωραία... και έψαχνα ένα πειστικό επιχείρημα...(facepalm)
Εννοείται ότι είναι τιμωρία να διαβάσει κανείς τις άσχετες ανοησίες που πρότεινε ο κος δικαστής. Μακάρι να μπορούσε να του προτείνει και η Ρεμπέκα με τη σειρά της δυο βιβλιαράκια σε αντάλλαγμα (μπορώ να μαντέψω). Τουλάχιστον για να σπάσει αυτή την απαίσια υπεροψία των δικαστών και την ακόμη χειρότερη σιγουριά τους για όποιο ζήτημα τύχει στην έδρα τους.