Θα προβλέψει η ψήφος των κριτικών της Νέας Υόρκης τους φετινούς νικητές των Όσκαρ;

Θα προβλέψει η ψήφος των κριτικών της Νέας Υόρκης τους φετινούς νικητές των Όσκαρ; Facebook Twitter
"La la Land"
2

Το μουσικοχορευτικό αριστούργημα του Ντέμιαν Σαζέλ «La La Land» επικράτησε στην ετήσια ψηφοφορία των κριτικών της Νέας Υόρκης, που δεν είναι οι αρχαιότεροι, αλλά σίγουρα οι επιδραστικότεροι όλων σε ό,τι αφορά το πρεστίζ και τη βαρύτητα της συλλογικής τους κρίσης.


Η ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας και αναμένεται στις ελληνικές αίθουσες κοντά στις γιορτές δεν θριάμβευσε ακριβώς (πέρα από τη νίκη της στη μεγάλη κατηγορία της καλύτερης ταινίας), γιατί τα περισσότερα βραβεία, συγκεκριμένα από τρία, μοιράστηκαν στα δύο ανεξάρτητα φιλμ που έχουν ήδη συγκεντρώσει εγκώμια: το «Manchester by the sea», για το οποίο τιμήθηκαν ο Κέισι Άφλεκ στον α' ρόλο, η Μισέλ Γουίλιαμς στον β' και ο σκηνοθέτης Κένεθ Λόνεργκαν για το σενάριό του, και το «Moonlight» για τη σκηνοθεσία του Μπέρι Τζένκινς, την ερμηνεία του Μαερσάλα Άλι, καθώς και τη φωτογραφία του Τζέιμς Λάξτον.

Θα προβλέψει η ψήφος των κριτικών της Νέας Υόρκης τους φετινούς νικητές των Όσκαρ; Facebook Twitter
«O.J.: Made in America»


Άλλοι νικητές είναι το ντοκιμαντέρ «O.J.: Made in America», το animation «Zootopia» και το «Τόνι Έρντμαν» της Μάρεν Άντε στην κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ, ενώ η παλιά αγαπημένη των Νεοϋορκέζων Ιζαμπέλ Ιπέρ κέρδισε όλες τις διεκδικήτριες (Ανέτ Μπένινγκ, Βαϊόλα Ντέιβις, Έμα Στόουν) για τις ερμηνείες της στο «Elle», αλλά και στο «L' Avenir», που αδίκως πέρασε ντούκου στους Έλληνες θεατές.


Οι κριτικοί της Νέας Υόρκης πέφτουν κατά 40% μέσα στην ταύτιση των επιλογών τους με τα Όσκαρ, με το ποσοστό αυτό να πέφτει όταν πέρσι επέμειναν στο «Κάρολ» του Τοντ Χέινς, δίνοντάς του 5 από τα μεγαλύτερα βραβεία του, αλλά η Ακαδημία, μερικούς μήνες αργότερα, το έστειλε στις τσικό κατηγορίες, με εξαίρεση τις δύο πρωταγωνίστριες, χωρίς οι υποψηφιότητες να εξαργυρωθούν σε αγαλματίδια. Ακολουθούν οι «συνάδελφοι» από το Λος Άντζελες, για να δούμε αν θα προτιμήσουν κι εκείνοι το «La La Land», ως δική τους ταινία, μια και το θέμα και το είδος ταιριάζουν στην πόλη και το Χόλιγουντ, ή θα στραφούν σε κάτι εντελώς διαφορετικό, που αγνοήθηκε μέχρι στιγμής, όπως το ταπεινό «Lion», ή τα ογκωδέστερα «Silence» του Μάρτιν Σκορσέζε και «Sully» του Κλιντ Ίστγουντ.

Θα προβλέψει η ψήφος των κριτικών της Νέας Υόρκης τους φετινούς νικητές των Όσκαρ; Facebook Twitter
«Sully»
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ