Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia»

Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia» Facebook Twitter
0
Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia» Facebook Twitter
H πριγκίπισσα Deena Aljuhani Abdulaziz θα είναι η διευθύντρια της έκδοσης

Υπάρχουν δύο απλοί τρόποι για να δεις αν υπάρχει μετρήσιμος πλούτος για αρκετούς σε μια χώρα: να προσέξεις την τιμή ενός Μc menu και αν εκδίδεται τοπική «Vogue». Το πρώτο υποδεικνύει πόσο μπορεί να κοστίζει το γεύμα του φτωχού εκεί, το δεύτερο «πόσα απίδια πιάνει ο σάκος» της μεσαίας τάξης (άλλα και πόσα μπορεί να ονειρευτεί).


Βεβαίως, η «Vogue» δεν είναι εστέτ, ούτε για τους λίγους. Ενσαρκώνει το όνειρο, την αισθητική και τις αξίες της χώρας όπου φιλοξενείται, μαζί με τις γυναίκες που εκπληρώνουν με τον τρόπο τους το όραμά τους (σας βλέπω που σουφρώνετε μυτούλα για το εξώφυλλο της Kim Kardashian), πάντα μέσα στο λαμπερό περιτύλιγμα της μόδας.


Οπότε, η έναρξη της Vogue Arabia, του 22ου τίτλου παγκοσμίως, δεν αφορά την ελίτ στην περιοχή εκείνη του κόσμου όπου ήξεραν το χρυσοποίκιλτο γκλάμουρ, όταν εμείς ήμασταν ακόμα στα δέντρα. Από την άλλη, ποιες αφορά; Και τι ακριβώς λέει σε αυτές τις γυναίκες των 22 χωρών του αραβικού κόσμου;

H «Vogue Arabia» θα γιορτάσει το γεγονός πως οι εργαζόμενες γυναίκες έχουν φτάσει πια στο 15% και ότι η μεσαία τάξη επένδυσε τουλάχιστον 500 εκ. δολάρια σε ρούχα το 2016, πολύ περισσότερα δηλαδή απ' όσα η Αγγλία, η Γερμανία και η Ινδία μαζί.


Κοιτάζοντας το χρυσό (φυσικά!) και λευκό, δίγλωσσο site της «Vogue Arabia», δεν μπορείς να μην αποδεχθείς την πρώτη μεγάλη και τεράστια αλλαγή: η digital έκδοση βγήκε πριν από το περιοδικό. Αντικαθιστώντας το ήδη βεβαρημένο με υπαρξιακή κρίση style.com/arabia, το site έχει ήδη κλείσει όλους τους διαφημιστικούς του χώρους με brands πολυτελείας και χρησιμοποιώντας το έξυπνο hashtag #VogueArabiaIsMe στα social media συστήνει όλους τους πρωταγωνιστές του, από τον αραβικής καταγωγής Elie Saab και τον Zuhair Murad μέχρι την Gigi Hadid ως ωραία και top Instagram model. Νιώθεις πολύ άνετα ως Δυτικός και όλα πάνε πρίμα καθώς χαζεύεις μόδα, ωραίες μελαχρινές γυναίκες που κάνουν φιλανθρωπία και πάνε σε κοσμικές εκδηλώσεις μέχρι τη στιγμή που φτάνεις στο θέμα ομορφιάς με τίτλο «πώς να φτιάξετε τα μαλλιά σας κάτω από τo hijab» και ισιώνεις. Ωπ! Δεν είναι Δυτικοί.

Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia» Facebook Twitter
Mια γυναίκα στην Αραβία φορώντας παραδοσιακή μάσκα προσώπου στο Ομάν, περ. 1905

Οι γυναίκες (όπως και οι άντρες) ακολουθούν τους κανόνες της «σεμνής εμφάνισης» βάσει των μουσουλμανικών κανόνων. Γιατί αυτές είναι οι χώρες όπου η καθημερινή «αμαρτία» γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες. Και στην τελική, ίσως δεν είναι καν αμαρτία, ίσως δεν κουβαλά καν ενοχή, είναι ιδιωτικό ζήτημα − εδώ δεν είναι αρχαία Ρώμη, κυρίες και κύριοι!


Έτσι, η «Vogue Arabia» θα γιορτάσει το γεγονός πως οι εργαζόμενες γυναίκες έχουν φτάσει πια στο 15% και ότι η μεσαία τάξη επένδυσε τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια σε ρούχα το 2016, πολύ περισσότερα δηλαδή απ' όσα η Αγγλία, η Γερμανία και η Ινδία μαζί. Συγχρόνως, θα υποσχεθεί πως διακριτικά θα αποφεύγει όλα τα θέματα που «τσούζουν» και θα κάνει τα δικά της πίσω από κλειστές πόρτες.


Δηλαδή, όπως ακριβώς έκανε το υπερ-ατού του τίτλου, η διευθύντριά του Deena Aljuhani Abdulaziz, 41 ετών, που όταν άνοιξε την μπουτίκ της D'NA για να χωρέσει όλη τη μόδα, όλη την εικόνα που επιθυμούσε, έκανε το κατάστημα ιδιωτική λέσχη. Όλοι χαρούμενοι, σωστή πολιτική, και αυτά που ήθελε να πει και να πουλήσει προστατευμένα.


Η Deena, λοιπόν, φαίνεται τόσο ιδανική για τη θέση, που σχεδόν πιστεύεις πως την παρήγγειλαν από εργοστάσιο. Από τη βασιλική οικογένεια του Ριάντ, όμορφη, με εξαιρετικό γούστο, ωραία φωνή και στήσιμο, συνδυάζει κάτι που δεν έχει καμία από τις συνάδελφούς της σε άλλες «Vogue» − είναι έμπορoς. Κρατώντας αυτό το προνόμιο, καταφέρνει ως τώρα να πουλάει εξαιρετικά το ενθουσιώδες όνειρο της αφήγησης του αραβικού ονείρου, χωρίς να συζητά για καμιά κακοτοπιά, χωρίς να κάνει καμία κωλοτούμπα, χωρίς καν να χρειάζεται να απολογηθεί.

Την ίδια στιγμή, η σχολή, η μόδα του «σεμνού ντυσίματος» βρίσκει έναν υπέροχο σύμμαχο, καθώς οι σχεδιαστές βρίσκουν σπίτι και μέντορες, χώρο να δουλέψουν και να δείξουν τις συλλογές τους. Έτσι, είναι η πρώτη φορά που οι μουσουλμάνες μπαίνουν ορμητικά στα τετριμμένα της δυτικής και πλέον παγκόσμιας μόδας, διεκδικώντας το μερίδιό τους. Τα hijab και οι abaya δεν γίνονται μονάχα απαραίτητο κομμάτι ένδυσης για τον έξω κόσμο αλλά περίτεχνο καμάρι σχεδιαστή και θρησκευτικής ταυτότητας.


Αυτή θα είναι (τουλάχιστον στην αρχή) μια πολύ-πολύ υπέροχα ρηχή «Vogue», με πολύ-πολύ υπέροχες εικόνες, χωρίς καθόλου γυμνό, με ωραίες και δυναμικές γυναίκες, σαφώς αριστοκράτισσες, και πολύ-πολύ ακριβά και φίνα επώνυμα hijab και abaya σχεδιαστών. Όλα αλλάζουν στην επίφαση της κλειστής πόρτας, καμία απάντηση δεν υπάρχει όταν θυμωμένος Γάλλος αστυνομικός διώχνει μουσουλμάνα από παραλία λόγω ένδυσης. Καλώς ήρθατε στη «Vogue Arabia».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ