Βενετία: «Μάνα, γιατί με γέννησες» ρωτάει ο Τέρενς Μάλικ

Βενετία: «Μάνα, γιατί με γέννησες» ρωτάει ο Τέρενς Μάλικ Facebook Twitter
Το Ταξίδι στον Χρόνο μοιάζει με ανθολογία Μάλικ, με τη θεματική λογική και την έμπρακτη χρηματοδότηση του National Geographic, και, ακόμη περισσότερο, κατάθεση του σκηνοθέτη στο κοινό που αισθάνεται πως χρειάζεται καθοδήγηση σε χαλεπούς καιρούς. Το μήνυμά του, λοιπόν, είναι αγάπη μόνο.
1

Το Voyage of Time απευθύνεται σε σχολεία και new age ποιητές, κατακλύζεται από εικόνες κοσμικού μεγαλείου και φυσικών φαινομένων, από σαύρες, ταύρους, κότες, τσούχτρες, σαρανταποδαρούσες, ακόμη και δεινόσαυρους (τους θυμάστε στο Δέντρο της Ζωής;), και διακόπτεται από τη λυπητερή αφήγηση της Κέιτ Μπλάνσετ, η φωνή του Μάλικ στην ταινία. Μια συρραφή από σκόρπιες σκέψεις εγκατάλειψης και ευγνωμοσύνης, η παραδοχή της ασυνθηκολόγητης αγάπης προς τη ζωοδότρα μητέρα, μια προσευχή από τους καταφρονεμένους, όπως φαίνεται στα πρώτα πλάνα αστικής φτώχειας, με τους άστεγους να περιδιαβαίνουν μίζεροι, όπως περίπου οι εραστές στο To the Wonder με τον Μπεν Άφλεκ. Τη συγκεκριμένη ταινία αλλά και την προηγούμενη, το Knight of Cups, σε συμπαραγωγή του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, δεν τις είδαμε ποτέ στις αίθουσες, γεγονός ανησυχητικό, μιας και έπονται της επιτυχίας του βραβευμένου Δέντρου της Ζωής. Ανησυχητικό, αλλά μάλλον λογικό: ο Τέρενς Μάλικ επαναλαμβάνει τη φιλτραρισμένη σύνθεση φιλοσοφιών και θρησκειών, πιστός στην ανάρια αφήγηση. Και απομακρύνει όλο και περισσότερο ένα κοινό που μέχρι πρόσφατα ας πούμε πως ενδιαφερόταν, έστω και από περιέργεια.

Πολύ δύσκολα θα ξαναμπώ, χωρίς συστάσεις και πίεση, στην επόμενη ταινία του Μάλικ. Νομίζω πως την έχω ήδη δει.


Το Ταξίδι στον Χρόνο μοιάζει με ανθολογία Μάλικ, με τη θεματική λογική και την έμπρακτη χρηματοδότηση του National Geographic, και, ακόμη περισσότερο, κατάθεση του σκηνοθέτη στο κοινό που αισθάνεται πως χρειάζεται καθοδήγηση σε χαλεπούς καιρούς. Το μήνυμά του, λοιπόν, είναι αγάπη μόνο.

Βενετία: «Μάνα, γιατί με γέννησες» ρωτάει ο Τέρενς Μάλικ Facebook Twitter
O Τέρενς Μάλικ επαναλαμβάνει τη φιλτραρισμένη σύνθεση φιλοσοφιών και θρησκειών, πιστός στην ανάρια αφήγηση. Και απομακρύνει όλο και περισσότερο ένα κοινό που μέχρι πρόσφατα ας πούμε πως ενδιαφερόταν, έστω και από περιέργεια.


Κάπως έτσι καταλήγει μια IMAX βόλτα, κοσμική, επίγεια και υποβρύχια, με πισωγυρίσματα που προσπαθούν να συλλάβουν την έννοια του αδιάσπαστου χρόνου, με πάρα πολλές ηφαιστειακές εκρήξεις, μια αξέχαστη πάλη της λάβας με τα κύματα, αστείο στήσιμο πρωτόγονων με άτριχα, γυμνασμένα σώματα και παιδάκια που μόλις επέστρεψαν από διαφημιστικό. Αλλά και με μια βαθιά θρησκευτικότητα, που εδώ δεν το γυρίζει στο χριστιανικό φινάλε του Tree of Life, αλλά ακούγεται στην επιλογή της μουσικής και αιωρείται σαν τη σκόνη στο σύμπαν.


Πολύ δύσκολα θα ξαναμπώ, χωρίς συστάσεις και πίεση, στην επόμενη ταινία του Μάλικ. Νομίζω πως την έχω ήδη δει.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φεστιβάλ Bενετίας: Το πένθος του Νικ Κέιβ

Οθόνες / Φεστιβάλ Bενετίας: Το πένθος του Νικ Κέιβ

Το ντοκιμαντέρ «One more time with feeling» του Άντριου Ντόμινικ με αφορμή το νέο άλμπουμ του Nick Cave και των Bad Seeds εξελίσσεται σε εξομολογητικό ψυχογράφημα που προδίδει τον πόνο του και αποκαλύπτει την αξιοπρέπειά του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μυαλά που κουβαλάς

Οθόνες / Inside Out 2: Η Pixar δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη

Τα συναισθήματα, που αποτελούν τον βασικό άξονα αυτής της ριζοσπαστικής δραματικής κομεντί, αποτυπώνονται τόσο καθαρά και δημιουργικά, που συχνά ξεχνάς πως παρακολουθείς μια περιπέτεια στο κέντρο του εγκεφάλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω την αλυσίδα»: Η πιο διάσημη Παλαιστίνια ηθοποιός δεν ξεχνά

Οθόνες / «Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω την αλυσίδα»: Η πιο διάσημη Παλαιστίνια ηθοποιός δεν ξεχνά

Η Χιάμ Αμπάς, γνωστή εσχάτως και από τον ρόλο της στο «Succession», μιλάει για την παλαιστινιακή εμπειρία και το ντοκιμαντέρ «Bye Bye Tiberias» που σκηνοθέτησε η κόρη της και ακολουθεί την πορεία της οικογένειάς της στην εξορία από τη Νάκμπα του 1948 μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Οθόνες / Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα ζωής, το σινεμά του κέντρου με την προνομιακή τοποθεσία μάς περιμένει ξανά για προβολές σε ένα καταπράσινο σκηνικό, με εντυπωσιακό ήχο, φαγητό και ποτό που ονειρευόμασταν να βρούμε σε ένα κυλικείο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν Σήμερα / Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν σήμερα το 1982 πεθαίνει ο μεγάλος Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Πόσο βοήθησε η σκηνοθετική ματιά του το ομοφυλοφιλικό κίνημα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
«Godzilla Minus One»: Ένα ατόφια επικό διαμάντι μόλις προστέθηκε στο Netflix

Οθόνες / «Godzilla Minus One»: Ένα ατόφια επικό διαμάντι προσγειώθηκε στο Netflix

Φτιαγμένο για να βιωθεί στη μεγάλη οθόνη, από την οποία δυστυχώς έκανε μόνο ένα ολιγοήμερο πέρασμα, το «Godzilla Minus One» είναι ένα από τα καλύτερα monster movies που γυρίστηκαν ποτέ και, ταυτόχρονα, μια γνήσια αντιπολεμική ταινία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ευθύμης Φιλίππου: «Είμαστε και απάνθρωποι και σκληροί και μαλακοί και γλυκούληδες»

Συνέντευξη / Ευθύμης Φιλίππου: «Είμαστε και απάνθρωποι και σκληροί και μαλακοί και γλυκούληδες»

Ο συν-σεναριογράφος του «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου φέρνει τον καταδικό του κόσμο στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε μια παράσταση που βασίζεται στις επινοημένες λέξεις.
M. HULOT
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Οθόνες / Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Η γαλλική κωμωδία επιστρέφει στις αίθουσες δέκα χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία της. Μήπως όμως δεν πρόκειται για γνήσιο λαϊκό θέαμα, αλλά για την παρέκβασή του;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Το αιώνιο καλοκαίρι του Ρομέρ./ Πού πήγαν τα καλοκαίρια που έμοιαζαν/Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Οπτική Γωνία / Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Δεν είναι μόνο η μαζικοποίηση του τουρισμού ούτε το άπιαστο όνειρο των διακοπών που τείνει να γίνει προνόμιο για λίγους, είναι και η ολοένα πιο δύσκολη αναζήτηση εκείνης της άχρονης στάσης απέναντι στα πράγματα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ