Γιατί το Λύκειο Επιδαύρου είναι μάλλον κάτι ελπιδοφόρο

Γιατί το Λύκειο Επιδαύρου είναι μάλλον κάτι ελπιδοφόρο Facebook Twitter
Περπατήσαμε ανάμεσα σε πεύκα σαν προσκοπάκια που ακολουθούν τον αρχηγό τους και σταθήκαμε σε ένα από τα λιγοστά ξέφωτα, όπου εκείνος συνέχισε να εξηγεί με μεγάλο ενθουσιασμό πώς θα υλοποιηθούν όλα.
0

Αν αναλογιστεί κανείς από πού ξεκινήσαμε μερικούς μήνες πριν, την επεισοδιακή έναρξη του φεστιβάλ Αθηνών φέτος, μία «κρυφή» συνέντευξη τύπου με έναν καλλιτεχνικό διευθυντή που αμέσως μετά το σύνολο σχεδόν των καλλιτεχνών που εμπλέκονται στην καλοκαιρινή αυτή γιορτή απαξίωσε, την θυελλώδη συνεδρίαση που τον οδήγησε σε παραίτηση, την πυροσβεστική επιλογή του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στη θέση του και την τελική ευτυχή έκβαση του θεσμού, η συνέντευξη τύπου στο Ξενία της Επιδαύρου το προηγούμενο Σάββατο 30 Ιουλίου ολοκλήρωσε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο τον φετινό κύκλο. Σε κλίμα αισιοδοξίας, ευφορίας και ελπίδας για το μέλλον! Αν και τα Επιδαύρια δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, καθώς υπολείπονται οι δύο πιο αναμενόμενες παραστάσεις Αριστοφάνη, η Λυσιστράτη σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού και οι Όρνιθες σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου.


Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του Φεστιβάλ Αθηνών και του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ώστε να παραβρεθούμε στην ανακοίνωση της ίδρυσης του Λυκείου της Επιδαύρου, ένα διεθνές θερινό σχολείο του αρχαίου δράματος με στόχο την προσέλκυση σπουδαστών και νέων ηθοποιών από την Ελλάδα, αλλά κυρίως από το εξωτερικό. Μία ιδέα που ίσως όφειλε να είχε πραγματοποιηθεί πολλά χρόνια πριν –άλλωστε έχει πέσει ουκ ολίγες φορές στο τραπέζι κατά το παρελθόν και κάποιες κινήσεις ανάλογες υπάρχουν έτσι κι αλλιώς- αλλά που μόλις τώρα μπαίνουν τα θεμέλια χάρη στην αποφασιστική πρωτοβουλία του Θεοδωρόπουλου, ο οποίος μας εκμυστηρεύτηκε ότι ήταν κάτι που το οραματιζόταν εδώ και 40 χρόνια από την εποχή που ήταν και ο ίδιος μαθητής δραματικής σχολής.

Το Λύκειο Επιδαύρου θα λειτουργήσει το αμέσως επόμενο καλοκαίρι του 2017, σε μορφή θερινού σχολείου σε εγκαταστάσεις που θα διαμορφωθούν σε μία δασική έκταση 20 στρεμμάτων ανάμεσα στο Λυγουριό και το αρχαίο θέατρο.


Στη συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα στην όχι ιδιαίτερα μεγάλη, αλλά ασφυκτικά γεμάτη από κόσμο, αίθουσα συνεδριάσεων του Ξενία της Επιδαύρου, η πλειονότητα δεν ήταν ούτε δημοσιογράφοι ούτε καλλιτέχνες. Αποτελούταν κυρίως από τοπικούς παράγοντες, άρχοντες, συμβουλάτορες της συμπολίτευσης αλλά και της αντιπολίτευσης, και οι οποίοι έδειχνα ενθουσιασμένοι που ο τόπος τους ξαφνικά γινόταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, πόσο μάλλον που νέες προοπτικές προβολής του(ς) ανοίγονται. Με πολλά χαμόγελα και πολύ συναίνεση μίλησαν πριν τον καλλιτεχνικό διευθυντή, ο δήμαρχος Ασκληπιείου Κωνσταντίνος Γκάτζιος, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, η πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Ναύπλιο, Άλκηστις Κοντογιάννη. Απούσα ήταν η έφορος αρχαιοτήτων Αργολίδας Άλκηστις Παπαδημητρίου, βασικός πυλώνας του εγχειρήματος, η οποία έστειλε υποστηρικτική επιστολή. Όλοι ανεξαιρέτως εξέφρασαν μεγάλη και απόλυτη συμμετοχική διάθεση απέναντι στις επιλογές του Φεστιβάλ και του διευθυντή του. Για τον δήμαρχο που θεωρεί κληρονομιά σημαντική την παρουσία του αρχαίου θεάτρου, κάτι που γίνεται αφορμή και συνεχώς συμβάλει στη βελτίωση και στην επέκταση των υποδομών της περιοχής, ο περιφερειάρχης που αναλαμβάνει το κόστος αφού μπορεί να τα εξασφαλίσει χάρη σε διεθνή προγράμματα έως και το ποσό του ενός εκατομμυρίου, «ο σύγχρονος πολιτισμός δεν έχει όρια και σύνορα και απευθύνεται όχι στην ελίτ αλλά σε όλα τα λαϊκά στρώματα» είπε χαρακτηριστικά, τέλος, το πανεπιστήμιο ως το πλησιέστερο ίδρυμα ανώτερης εκπαίδευσης που σχετίζεται με το αντικείμενο που θα κερδίσει τα μέγιστα με ένα τέτοιο κέντρο – εργαστήρι θεάτρου υψηλών προδιαγραφών δίπλα του.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μίλησε από γραπτό κείμενο.Ο ίδιος ήταν συναισθηματικά φορτισμένος, αλλά και ιδιαίτερα χαρούμενος και ικανοποιημένος, και το έδειχνε που το σχέδιο επιτέλους υλοποιείται. Το Λύκειο Επιδαύρου θα λειτουργήσει το αμέσως επόμενο καλοκαίρι του 2017, σε μορφή θερινού σχολείου σε εγκαταστάσεις που θα διαμορφωθούν σε μία δασική έκταση 20 στρεμμάτων ανάμεσα στο Λυγουριό και το αρχαίο θέατρο και η οποία γειτνιάζει με το Κέντρο Υγείας, πολύτιμο σε περίπτωση που θα χρειαστούν Α' βοήθειες στους συμμετέχοντες. Η έκταση θα διαμορφωθεί ανάλογα σε κατασκήνωση με οικολογικές προδιαγραφές, ξύλινες κατασκευές που θα συμπεριλαμβάνουν καταλύματα, κλειστούς χώρους για διδασκαλία και καλλιτεχνική εργασία, καθώς και χώρους εστίασης με μοναστηριακού τύπου τραπέζια. Η διδασκαλία πάντως, δεν θα περιοριστεί στην κατασκήνωση, αλλά θα επιστρατευτούν και αίθουσες από σχολεία της περιοχής όπως τα Δημοτικά της Αρχαίας και Νέας Επιδαύρου, το Γυμνάσιο του Λυγουριού, όπως και το θέατρο της Μικρής Επιδαύρου όπου θα φιλοξενούνται είτε διαλέξεις είτε παρουσιάσεις μικρών παραστάσεων. Ως εκ τούτου, το πιθανότερο είναι ότι θα παύσει να χρησιμοποιείται για χώρος παραστάσεων του Φεστιβάλ.

Γιατί το Λύκειο Επιδαύρου είναι μάλλον κάτι ελπιδοφόρο Facebook Twitter
Είναι σαφές ότι το προφίλ του Λυκείου δε θα είναι ακαδημαϊκό ή ερευνητικού χαρακτήρα, αλλά με καθαρά υποκριτική δραστηριότητα και θα απευθύνεται σε ηθοποιούς.


Το Λύκειο θα πραγματοποιείται σε δύο περιόδους, δηλαδή δύο 15ενθήμερα μεταξύ 22 Ιουνίου και 6 Ιουλίου το πρώτο, από 10 έως 24 Ιουλίου του 2017 το δεύτερο. Οι ημερομηνίες καθορίστηκαν έτσι ώστε να συμπίπτουν με το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της Επιδαύρου. Από του χρόνου οι παραστάσεις της Επιδαύρου θα εντάσσονται σε μια συγκεκριμένη κοινή θεματική. Για το έτος 2017 η θεματική αυτή είναι «Η έλευση του ξένου». «Ένα ζήτημα που συνδέεται με τα σημερινά διλήμματα και θέτει μια εκ νέου συζήτηση για την πρόσληψη του πολιτικού θεάτρου της αρχαιότητας στη σημερινή εν βρασμώ παγκόσμια κατάσταση» όπως υπογράμμισε ο Θεοδωρόπουλος. Το περιεχόμενο των μαθημάτων του Λυκείου από εδώ και μπρος θα συνδέεται με την εκάστοτε θεματική.


Οι επαφές με σημαντικά ιδρύματα και θεσμούς του εξωτερικού έχουν ξεκινήσει: Με το Φεστιβάλ Θεάτρου της Πίζας, όπου συναντιούνται δραματικές σχολές από την Ιταλία και την Ευρώπη, με το Θεατρικό Ινστιτούτο της Βαρκελώνης, το οποίο ανήκει στο Πανεπιστήμιο της πόλης, με τη Δραματική Σχολή Γκίλντχολ του Λονδίνου, αλλά και με το Κέντρο Γκροτόφσκι. Είναι σαφές ότι το προφίλ του Λυκείου δε θα είναι ακαδημαϊκό ή ερευνητικού χαρακτήρα αλλά με καθαρά υποκριτική δραστηριότητα και θα απευθύνεται σε ηθοποιούς. Κατά 80% θα είναι πρακτικά μαθήματα με στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων των ηθοποιών σε ό,τι αφορά το αρχαίο δράμα και κωμωδία και μόλις κατά 20% θα αποτελείται από θεωρητικές συζητήσεις, αναλύσεις και διαλέξεις.


Μακροπρόθεσμα υπάρχει η φιλοδοξία να προστεθούν σκηνοθέτες, θεατρολόγοι, μουσικοί, χορογράφοι και χορευτές. Σε κάθε περίοδο θα παρέχεται η δυνατότητα να φοιτούν 150 σπουδαστές, οι οποίοι θα επιλέγονται ή θα προτείνονται από σημαντικές δραματικές σχολές και πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Θα παρακολουθούν συνολικά 170 ώρες διδασκαλίας ενώ θα συνυπάρχουν οκτώ με δέκα εργαστήρια που θα καθοδηγούνται από διαφορετικό δάσκαλο. Η συμμετοχή στο Λύκειο θα έχει δίδακτρα, το ποσό των οποίων ακόμα δεν έχει καθοριστεί. Σε αυτή τη λεπτομέρεια ο Θεοδωρόπουλος ήταν ξεκάθαρος: «Δεν πιστεύω στο τζάμπα. Κανείς δεν το σέβεται».


Διαλέξεις, περιηγήσεις, και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, επίσης θα προσφέρονται στους σπουδαστές. Οι διδάσκοντες θα είναι σημαντικές προσωπικότητες του διεθνούς θεάτρου που συνδέονται με την έρευνα του αρχαίου δράματος. Ένας άλλος στόχος του Λυκείου θα είναι τα αφιερώματα σε παραδοσιακά θέατρα της Ανατολής, όπως της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Ινδίας ώστε να επιτευχθεί μια διαπολιτισμική προσέγγιση της τραγωδίας. Τέλος, για την ευρύτερη αξιοποίηση της Αργολίδας, έχει ξεκινήσει συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Heilbronn της Γερμανίας και τον καθηγητή Sebastian Kaiser ώστε να δραστηριοποιηθεί στην περιοχή επιστημονική ομάδα, που θα ερευνήσει εναλλακτικούς τρόπους τουριστικής, οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης. Θα αποκτήσει το Λύκειο θεσμικό και νομικό χαρακτήρα ανεξάρτητο από το Φεστιβάλ; Ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Γκάτζιος διαβεβαίωσε ότι όλα θα πάρουν νομική μορφή, ώστε να συνεχίσουν να υφίστανται και μετά από τη θητεία όσων εμπλέκονται....

«Η διεθνής αυτή συνάντηση των νέων καλλιτεχνών, μέσα από μια διαδικασία παιδείας και βαθιάς κατανόησης των θεσμών – όπως της Δημοκρατίας, που είναι άρρηκτα δεμένη με το αρχαίο δράμα- θεωρούμε ότι προσδιορίζει μια νέα αισιοδοξία για τις επόμενες γενιές, όσο του θεάτρου όσο και του τόπου μας» συμπλήρωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής πριν δώσει το λόγο στην Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σύμβουλο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών, η οποία κατά κάποιο τρόπο τελεί χρέη «λυκειάρχη», και η οποία μίλησε για τις διεθνείς επαφές που έχουν ξεκινήσει για την επάνδρωση του διδασκαλικού προσωπικού. Αν και είναι νωρίς για το ακριβές ύφος του όλου προγράμματος το οποίο θα διαμορφωθεί σιγά σιγά.


Λίγο αργότερα, κάποιοι από εμάς ακολουθήσαμε τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο στο δασύλλιο το οποίο προορίζεται για την κατασκήνωση και το Λύκειο της Επιδαύρου. Περπατήσαμε ανάμεσα σε πεύκα σαν προσκοπάκια που ακολουθούν τον αρχηγό τους και σταθήκαμε σε ένα από τα λιγοστά ξέφωτα, όπου εκείνος συνέχισε να εξηγεί με μεγάλο ενθουσιασμό πώς θα υλοποιηθούν όλα. Ποιος θα επιμεληθεί αρχιτεκτονικά να διαμορφώσει το χώρο; «θα γίνει διεθνής διαγωνισμός για να βρεθεί αρχιτεκτονικό γραφείο εξειδικευμένο σε τέτοιου είδους εγκαταστάσεις» είπε και πρόσθεσε για μια ακόμα φορά:«Η ιδέα έχει αρχίσει να υλοποιείται. Και να θέλαμε δεν μπορούμε πια να κάνουμε πίσω».

Γιατί το Λύκειο Επιδαύρου είναι μάλλον κάτι ελπιδοφόρο Facebook Twitter
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με τοπικούς παράγοντες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ