Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών

Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
0
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Στούντιο καλλιτεχνών στο Montparnasse, Paris, 1936. Φωτογραφία: Willy MaywaldCredit: Association Willy Maywald/, Paris 2016

Τα ατελιέ των καλλιτεχνών ήταν πάντα μία συναρπαστική πρόκληση για τους φωτογράφους. Ουσιαστικά από τον 19ο αιώνα -τότε που ανακαλύφθηκε- η φωτογραφία δεν έχει σταματήσει να διεισδύει, να εξερευνεί και να καταγράφει τους χώρους στους οποίους δημιουργούνται τα έργα τέχνης. Το μυστηριώδες, σχεδόν απόκοσμο "άβατο" όπου ο καλλιτέχνης, δουλεύει διυλίζοντας τις προσωπικές του φαντασιώσεις αποτελούσε πάντα μεγάλο δέλεαρ.

 

Αυτή την εμμονή της φωτογραφίας έρχεται να αναδείξει η έκθεση Dans l' atelier (5 Απριλίου-17 Ιουλίου) στο Petit Palais στο Παρίσι. Πρόκειται για μία παρουσίαση μεγάλης κλίμακας -περίπου 400 φωτογραφίες- που επιτρέπει στο κοινό να αποκτήσει μία ολοκληρωμένη εικόνα για τη δημιουργική διαδικασία καλλιτεχνών όπως οι Ingres, Picasso, Matisse, Bordelles, Zadkine , Brancusi , Joan Mitchell, Miquel Barcelo, Jeff Koons και πολλών άλλων.

Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Henri de Toulouse-Lautrec ζωγραφίζοντας το "Moulin Rouge, la danse", 1895. Φωτογραφία: Maurice GilbertCredit: Reproduction Bibliotheque National de France, Paris
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Στο στούντιο ενός γλύπτη. Φωτογραφία: Léon Gimpel, 1911Credit: Collection Societe Franchaise de Photographie, Paris/Leon Gimpel
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Paul Rebeyrolle στο στούντιό του στη Boudreville, 1988. Φωτογραφία: Gérard RondeauCredit: Gerard Rondeau
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Το στούντιο του Giorgio Morandi, Bologna, 1989. Φωτογραφία: Luigi GhirriCredit: Eredi Luigi Ghirri
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Picasso καθώς ζωγραφίζει, 1955. Φωτογραφία: André VillersCredit: Andre Villers, Adagp, Paris 2016/Coll. Bibliotheque National de France, Succession Picasso.
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Claude Monet στο στούντιό του στη Giverny, 1920. Φωτογραφία: Henri ManuelCredit: Henri Manuel
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Constantin Brancusi στο ατελίε του που βρισκόταν στο αδιέξοδο της οδού Ronsin, Paris, 1925. Φωτογραφία: Edward SteichenCredit: The estate of Edward Steichen/ Paris 2016
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η παλέτα του Picasso, 1955. Φωτογραφία: André VillersCredit: ANDRÉ VILLERS, Paris 2016 / Succession Picasso.
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Alexandre Cabanel στο Παρίσι, 1880. Φωτογραφία: Edmond Bénard Credit: Collections Roger Viollet
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Στο στούντιο του Francis Bacon, 1986. Φωτογραφία: Charles MattonCredit: Charlew Matton, Paris 2016
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η Marlène Mocquet στο έργο της, Paris, 2010. Φωτογραφία: Marie-Paule NègreCredit: Marie-Paule Negre
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η Camille Claudel και η Jessie Lipscomb στο ατελιέ τους, στο 117 της οδού Notre-Dame-des-Champs, Paris, 1887.Credit: Musee Rodin, Paris
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Η Κοιμωμένη της Νάπολης σε καβαλέτο στο στούντιο του Jean Auguste Dominique Ingres, 1851.Credit: Montauban, Musee Ingres
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Ο Alberto Giacometti στην οδό Hippolyte-Maindron στο Παρίσι, 1957. Φωτογραφία: Robert DoisneauCredit: Gamma-Rapho/Adagp 2016/succesion Alberto Giacometti
Στα ατελιέ σπουδαίων καλλιτεχνών Facebook Twitter
Το στούντιο του Jeff Koons, New York, 2005Credit: Gautier Deblonde
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ