Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
0
Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
Τρομπετίστας με βαθύ, λιτό και εντελώς μελωδικό παίξιμο, ο Akinmusire αυτοσχεδιάζει σαν να συνθέτει και συνθέτει σαν να αυτοσχεδιάζει...

Έχει χαιρετιστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο χώρο της σύγχρονης τζαζ. Ο λόγος για τον αμερικανό τρομπετίστα Ambrose Akinmusire, που έχει γεννηθεί στο Ώκλαντ, στην Καλιφόρνια, το 1982, διαπρέποντας στη σκηνή την τελευταία 15ετία (από πολύ μικρός δηλαδή). Γιατί για τους μουσικούς της τζαζ δεν είναι μόνο η προσωπική δισκογραφία εκείνη που τους αναδεικνύει σε «ήρωες» ή «λιγότερο ήρωες», μα και η τριβή τους στις σκηνές και τα κλαμπ, και βεβαίως τα καλά λόγια, πρώτα-πρώτα, των ίδιων των συναδέλφων τους. Και αναφέρομαι στα ουσιαστικά «καλά λόγια» – τις προσκλήσεις, εννοώ, να συμμετάσχεις σε ηχογραφήσεις άλλων.

Έτσι, από την ηλικία των 18, ο Ambrose Akinmusire αρχίζει να παίρνει μέρος σε διάφορα sessions, δίπλα σε άλλα σημαντικά ονόματα της εποχής και της γενιάς του (Steve Coleman, Aaron Parks, Vijay Iyer, Walter Smith III, Esperanza Spalding, Umberto Echo…) δείχνοντας το παικτικό ταλέντο του.

Tο 2014 ο Ambrose Akinmusire κάνει πράξη ένα παλιό όνειρό του. Να έρθει πιο κοντά με τη μουσική τής Joni Mitchell, η τραγουδοποιία τής οποίας αποτελεί μία από τις βασικές πηγές των συνθέσεών του.

Τρομπετίστας με βαθύ, λιτό και εντελώς μελωδικό παίξιμο, ο Akinmusire αυτοσχεδιάζει σαν να συνθέτει και συνθέτει σαν να αυτοσχεδιάζει. Έτσι, μια «έτοιμη» και επεξεργασμένη μελωδία του μοιάζει να αναδύεται τη στιγμή ακριβώς που ακούγεται σβήνοντας τα όρια ανάμεσα στη σύνθεση και την έμπνευση της στιγμής.

Υπήρξαν, λοιπόν, οι συνεργασίες πριν ο Akinmusire μπει στο στούντιο για να ηχογραφήσει το πρώτο προσωπικό CD του, το “Prelude: To Cora” [Fresh Sound New Talent] το 2008, ένα άλμπουμ που αμέσως θα τον οδηγήσει στο ξέφωτο. Αρχίζουν όλοι να τσεκάρουν τ’ όνομά του και βεβαίως να μιλάνε για τον ήχο τής τρομπέτας του, που έχει σε ίσες «ποσότητες» μαύρες και λευκές αναφορές. Από τη μια στέκεται το hard bop παίξιμο ενός Clifford Brown, ενώ από την άλλη το «ευρωπαϊκό πνεύμα», όπως λέμε, ο λυρισμός και η καθαρότητα των φράσεων ενός Tomasz Stańko.

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter
Το 2011 ο Ambrose Akinmusire έχει ανακαλυφθεί από τους πάντες και για τα καλά, και γι’ αυτό δεν θ’ αργήσει να ’ρθει το δεύτερο προσωπικό CD του ηχογραφημένο αυτή τη φορά για την Blue Note...

Οι συνεργασίες όχι απλώς θα συνεχιστούν, αλλά και κάθε φορά θα διατρανώνουν το ταλέντο του Ambrose Akinmusire, την ικανότητα του να εισβάλει σε μικρά και μεγαλύτερα σχήματα σφραγίζοντας δικές του ή άλλων συνθέσεις με το παίξιμό του.

Τον ακούμε για παράδειγμα σε δουλειές των Linda Oh Trio, του σαξοφωνίστα David Binney, της Big Band του τρομπετίστα Roy Hargrove (ενός επίσης μεγάλου ονόματος της σύγχρονης τζαζ τρομπέτας), των Brother Thelonious Quintet, αλλά και της άξιας τραγουδίστριας Gretchen Parlato (που πριν τέσσερα χρόνια την είχαμε δει και στην Αθήνα).

Το 2011 ο Ambrose Akinmusire έχει ανακαλυφθεί από τους πάντες και για τα καλά, και γι’ αυτό δεν θ’ αργήσει να ’ρθει το δεύτερο προσωπικό CD του ηχογραφημένο αυτή τη φορά για την Blue Note. Μπορεί η εταιρεία να μην έχει πια το παραγωγικό status των παλιών δεκαετιών, εντούτοις κάθε στάμπα της σ’ έναν τζαζ δίσκο πάντα κάτι θα σημαίνει. Το “When the Heart Emerges Glistening” είναι ένας ακόμη εξαιρετικός δίσκος, που ισορροπεί από τη μια μεριά ανάμεσα στο hard bop και τις bluesy μελωδίες και από την άλλη στην ευρωπαϊκή romance, αφήνοντας άλλοτε χορευτικές (σουινγκάτες) και άλλοτε πνευματικές (spiritual) διαστάσεις. Έξοχες συνθέσεις, αλλά και σπουδαία ονόματα στο team: Ambrose Akinmusire τρομπέτα, Walter Smith III τενόρο σαξόφωνο,  Gerald Clayton πιάνο, Jason Moran fender rhodes, Harish Raghavan μπάσο και Justin Brown ντραμς.

Έρχεται ο Ambrose Akinmusire- ένας από τους πιο σημαντικούς τζαζ τρομπετίστες της νέας γενιάς Facebook Twitter

Το 2014 ο Ambrose Akinmusire κάνει πράξη ένα παλιό όνειρό του. Να έρθει πιο κοντά με τη μουσική τής Joni Mitchell, η τραγουδοποιία τής οποίας αποτελεί μία από τις βασικές πηγές των συνθέσεών του. Κάπως έτσι τον ακούμε να παίζει τρομπέτα στο “Borderline”, που εμπεριέχεται στο τετραπλό CD-αφιέρωμα στην καναδή singer-songwriter “Love Has Many Faces (A Quartet, A Ballet, Waiting To Be Danced)” [Rhino].

Το 2014 είναι όμως και η χρονιά κυκλοφορίας του πιο πρόσφατου άλμπουμ τού Ambrose Akinmusire, που έχει τίτλο “The Imagined Savior is Far Easier to Paint” [Blue Note]. Εδώ δεν υπάρχουν μόνο φανταχτερές συνθέσεις και παιξίματα (“As we fight”) που περικλείουν το πνεύμα της τζαζ πρωτοπορίας του καιρού μας, μα ακόμη και πολύ ωραία τραγούδια, όπως οι μπαλάντες “Our basement” με την Becca Stevens (να ανακαλεί στη μνήμη κάτι από την Kate Bush) και “Ceaseless inexhaustible child” με την Cold Specks. Βεβαίως για όλα υπεύθυνη είναι η βασική πεντάδα (Ambrose Akinmusire τρομπέτα, Charles Altura κιθάρα, Sam Harris πιάνο, Harish Raghavan κοντραμπάσο, Justin Brown ντραμς), όμως είναι και οι guests την ίδια ώρα που προσφέρουν πολλές και σημαντικές «πινελιές» σε έγχορδα, φλάουτο, σαξόφωνα, εφφέ, ακόμη και mellotron.

Τρεις απ’ αυτούς τους μουσικούς, τον Akinmusire φυσικά, τον πιανίστα Harris, τον κοντραμπασίστα Raghavan, συν τον ντράμερ Rodney Green θα τους απολαύσουμε και στην Αθήνα.

 

Info:

The Ambrose Akinmusire Quartet

Στέγη / Ίδρυμα Ωνάση 18 Μαρτίου 2016

20:30 μ.μ. στην Κεντρική Σκηνή

Εισιτήρια: κανονικό 15-18-28 €, μειωμένο ή μικρή παρέα (5-9 άτομα) 11-14-22 €, μεγάλη παρέα (10+ άτομα) 9-12-20 €, ΑΜΕΑ & άνεργοι 5 €, συνοδός ΑΜΕΑ 10 €

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT