Τρία Όσκαρ στη σειρά;

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter
0

Τελικά το μεγάλο κλείσιμο για την «Επιστροφή» δεν έγινε με τους νικητές Ντι Κάπριο και Ινιαρίτου και υπάρχει πολύ καλός λόγος για αυτό... Ποτέ ξανά στην ιστορία των βραβείων Όσκαρ, που και φέτος τα απολαύσαμε στα κανάλια Novacinema σε απευθείας και αποκλειστική μετάδοση, δεν έχει πάρει επί τρία συναπτά έτη, Διευθυντής Φωτογραφίας το Όσκαρ. Και το κατάφερε ένας Μεξικανός βιρτουόζος της κάμερας, αναγνωρισμένος τα μέγιστα και από τους Αμερικανούς συναδέλφους του. 

Πολλοί τον αποκαλούν τον πρώτο d.p. (director of photography) σούπερ σταρ, οι περισσότεροι τον σημαντικότερο κινηματογραφιστή της γενιάς του και δεν μας κάνει καμία εντύπωση.

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Επειδή όλοι μας αγαπάμε το σινεμά, επειδή όλοι μας ταξιδεύουμε με μία ωραία ταινία, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πίσω από αυτό το μαγικό ταξίδι, κρύβεται ένας μάγος, που δεν είναι άλλος από τον Διευθυντή Φωτογραφίας. Είναι ο άνθρωπος που φροντίζει να οπτικοποιήσει τις σκηνοθετικές ιδέες, είναι αυτός που φτιάχνει το πλάνο βάσει ενός σεναρίου και μιας σκηνοθετικής οδηγίας.

Ο Εμάνουελ «Τσίβο» Λουμπέσκι, πέρασε στην ιστορία του θεσμού, καταρρίπτοντας το ρεκόρ και αισθανόμενος μοναδικά όπως χαρακτηριστικά ανέφερε την επόμενη ημέρα: «Είμαι ο πιο τυχερός κινηματογραφιστής του κόσμου. Οι κόρες μου νομίζουν ότι το να πηγαίνεις στα Όσκαρ είναι κάτι φυσιολογικό που συμβαίνει κάθε χρόνο, ενώ δεν είναι. Μπορεί να μην ξανάρθω ποτέ στα Όσκαρ. Μπορεί να μην είμαι ξανά υποψήφιος ποτέ.»

Έγινε ευρέως γνωστός όταν πήρε το πρώτο του αγαλματάκι με την ταινία «Gravity», ενώ η καριέρα του ξεκίνησε ήδη τη δεκαετία του 90, μετρώντας συνεργασίες με τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όπως για παράδειγμα ο Τιμ Μπάρτον, ο Τέρενς Μάλικ, ο Αλφόνσο Κουαρόν, με τον οποίο Κουαρόν ήταν και συμφοιτητές στο τμήμα κινηματογράφου του Πανεπιστημίου του Μεξικό. 

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Ο τελευταίος μάλιστα (θυμίζω τις τελευταίες μεγάλες δουλειές του «Τα Παιδιά των Ανθρώπων» και το «Gravity» που του έδωσε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας), είπε χαρακτηριστικά σε μία συνέντευξη προ ολίγων ημερών «Πάντα ήθελα να γίνω σκηνοθέτης και να κάνω μάλιστα και τη διεύθυνση φωτογραφίας στις ταινίες μου. Αλλά όταν συνάντησα τον Τσίβο, έγινε ξεκάθαρο σε μένα ότι ήταν πολύ καλύτερος από μένα. Είπα: Αυτός είναι ένας d.p.!”. Και συνεχίζοντας, με θαυμασμό: «Είναι σελέμπριτι. Είναι ο Τσίβο! Το παρατσούκλι του, είναι πλέον σήμα κατατεθέν.»

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που τον σταματούν στο δρόμο για αυτόγραφα και τον ζήτησε η εταιρεία μπύρας Indio να πρωταγωνιστήσει σε διαφημιστικό σποτ, πράγμα ανήκουστο για έναν άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από τις κάμερες...

Όλη αυτή η επιτυχία των τελευταίων ετών τον κάνουν να αισθάνεται λίγο άβολα. Ο ίδιος ανέφερε, σε συνέντευξη του στο Variety, ότι η κινηματογράφηση είναι μια ομαδική δουλειά, για αυτό και όταν παίρνεις ένα Όσκαρ, είναι λίγο άσχημο, καθότι αυτό ανήκει σε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει μια ταινία πραγματικότητα. Όσο για τους υπόλοιπους συνυποψήφιους δήλωσε ότι είναι όλοι μάστερς σε αυτό που κάνουν, ενώ ο ίδιος πέρα ότι θαυμάζει πολύ τη δουλειά τους, θεωρεί ότι κάποιοι από αυτούς είναι για αυτόν μεγάλοι δάσκαλοι.

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Όσο για το αν γίνεται περισσότερο εύκολο, ο δρόμος προς το podium, ο Λουμπέσκι εξομολογείται ότι κάθε φορά είναι χειρότερο για αυτόν. Κάθε χρόνο, αισθανόταν όλο και πιο νευρικός: θα ξεχάσει κάποιο όνομα, θα ξεχάσει τα λόγια του, θα πέσει στη σκηνή... Όταν δεν είσαι ηθοποιός που ξέρεις να αποστηθίζεις, συνεχίζει, όλο αυτό σε βάζει σε μία εντελώς άλλη διάσταση. Είναι πολύ περίεργο, σαν να είσαι υπό την επήρεια αναισθησίας. Και για αυτό και από τις τρεις φορές που έχει ανέβει πάνω, δεν θυμάται τίποτα!

Εμείς πάλι θυμόμαστε τις δουλειές του και του ευχόμαστε να είναι και πάλι σύντομα υποψήφιος. Για την «Επιστροφή» και για άλλες πρεμιέρες, εμείς θα επιστρέψουμε στα κανάλια Novacinema. πρώτα και αποκλειστικά βραβευμένες οσκαρικές πρεμιέρες λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και 1 χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι. Εκτός από την Επιστροφή, έχουμε να περιμένουμε τις ταινίες 'Room', 'Spotlight', 'Mad Max: Fury Road', 'Carol', 'Joy', 'Brooklyn', 'Bridge of spies', 'Creed', 'The Martian' και όχι μόνο, τις οποίες θα παρακολουθήσουμε όπου και αν βρισκόμαστε live ή και τις περισσότερες από αυτές on demand, στο tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO και μάλιστα χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Οπότε μένουμε συντονισμένοι!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ