Τρία Όσκαρ στη σειρά;

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter
0

Τελικά το μεγάλο κλείσιμο για την «Επιστροφή» δεν έγινε με τους νικητές Ντι Κάπριο και Ινιαρίτου και υπάρχει πολύ καλός λόγος για αυτό... Ποτέ ξανά στην ιστορία των βραβείων Όσκαρ, που και φέτος τα απολαύσαμε στα κανάλια Novacinema σε απευθείας και αποκλειστική μετάδοση, δεν έχει πάρει επί τρία συναπτά έτη, Διευθυντής Φωτογραφίας το Όσκαρ. Και το κατάφερε ένας Μεξικανός βιρτουόζος της κάμερας, αναγνωρισμένος τα μέγιστα και από τους Αμερικανούς συναδέλφους του. 

Πολλοί τον αποκαλούν τον πρώτο d.p. (director of photography) σούπερ σταρ, οι περισσότεροι τον σημαντικότερο κινηματογραφιστή της γενιάς του και δεν μας κάνει καμία εντύπωση.

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Επειδή όλοι μας αγαπάμε το σινεμά, επειδή όλοι μας ταξιδεύουμε με μία ωραία ταινία, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πίσω από αυτό το μαγικό ταξίδι, κρύβεται ένας μάγος, που δεν είναι άλλος από τον Διευθυντή Φωτογραφίας. Είναι ο άνθρωπος που φροντίζει να οπτικοποιήσει τις σκηνοθετικές ιδέες, είναι αυτός που φτιάχνει το πλάνο βάσει ενός σεναρίου και μιας σκηνοθετικής οδηγίας.

Ο Εμάνουελ «Τσίβο» Λουμπέσκι, πέρασε στην ιστορία του θεσμού, καταρρίπτοντας το ρεκόρ και αισθανόμενος μοναδικά όπως χαρακτηριστικά ανέφερε την επόμενη ημέρα: «Είμαι ο πιο τυχερός κινηματογραφιστής του κόσμου. Οι κόρες μου νομίζουν ότι το να πηγαίνεις στα Όσκαρ είναι κάτι φυσιολογικό που συμβαίνει κάθε χρόνο, ενώ δεν είναι. Μπορεί να μην ξανάρθω ποτέ στα Όσκαρ. Μπορεί να μην είμαι ξανά υποψήφιος ποτέ.»

Έγινε ευρέως γνωστός όταν πήρε το πρώτο του αγαλματάκι με την ταινία «Gravity», ενώ η καριέρα του ξεκίνησε ήδη τη δεκαετία του 90, μετρώντας συνεργασίες με τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όπως για παράδειγμα ο Τιμ Μπάρτον, ο Τέρενς Μάλικ, ο Αλφόνσο Κουαρόν, με τον οποίο Κουαρόν ήταν και συμφοιτητές στο τμήμα κινηματογράφου του Πανεπιστημίου του Μεξικό. 

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Ο τελευταίος μάλιστα (θυμίζω τις τελευταίες μεγάλες δουλειές του «Τα Παιδιά των Ανθρώπων» και το «Gravity» που του έδωσε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας), είπε χαρακτηριστικά σε μία συνέντευξη προ ολίγων ημερών «Πάντα ήθελα να γίνω σκηνοθέτης και να κάνω μάλιστα και τη διεύθυνση φωτογραφίας στις ταινίες μου. Αλλά όταν συνάντησα τον Τσίβο, έγινε ξεκάθαρο σε μένα ότι ήταν πολύ καλύτερος από μένα. Είπα: Αυτός είναι ένας d.p.!”. Και συνεχίζοντας, με θαυμασμό: «Είναι σελέμπριτι. Είναι ο Τσίβο! Το παρατσούκλι του, είναι πλέον σήμα κατατεθέν.»

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που τον σταματούν στο δρόμο για αυτόγραφα και τον ζήτησε η εταιρεία μπύρας Indio να πρωταγωνιστήσει σε διαφημιστικό σποτ, πράγμα ανήκουστο για έναν άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από τις κάμερες...

Όλη αυτή η επιτυχία των τελευταίων ετών τον κάνουν να αισθάνεται λίγο άβολα. Ο ίδιος ανέφερε, σε συνέντευξη του στο Variety, ότι η κινηματογράφηση είναι μια ομαδική δουλειά, για αυτό και όταν παίρνεις ένα Όσκαρ, είναι λίγο άσχημο, καθότι αυτό ανήκει σε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει μια ταινία πραγματικότητα. Όσο για τους υπόλοιπους συνυποψήφιους δήλωσε ότι είναι όλοι μάστερς σε αυτό που κάνουν, ενώ ο ίδιος πέρα ότι θαυμάζει πολύ τη δουλειά τους, θεωρεί ότι κάποιοι από αυτούς είναι για αυτόν μεγάλοι δάσκαλοι.

Τρία Όσκαρ στη σειρά; Facebook Twitter

Όσο για το αν γίνεται περισσότερο εύκολο, ο δρόμος προς το podium, ο Λουμπέσκι εξομολογείται ότι κάθε φορά είναι χειρότερο για αυτόν. Κάθε χρόνο, αισθανόταν όλο και πιο νευρικός: θα ξεχάσει κάποιο όνομα, θα ξεχάσει τα λόγια του, θα πέσει στη σκηνή... Όταν δεν είσαι ηθοποιός που ξέρεις να αποστηθίζεις, συνεχίζει, όλο αυτό σε βάζει σε μία εντελώς άλλη διάσταση. Είναι πολύ περίεργο, σαν να είσαι υπό την επήρεια αναισθησίας. Και για αυτό και από τις τρεις φορές που έχει ανέβει πάνω, δεν θυμάται τίποτα!

Εμείς πάλι θυμόμαστε τις δουλειές του και του ευχόμαστε να είναι και πάλι σύντομα υποψήφιος. Για την «Επιστροφή» και για άλλες πρεμιέρες, εμείς θα επιστρέψουμε στα κανάλια Novacinema. πρώτα και αποκλειστικά βραβευμένες οσκαρικές πρεμιέρες λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και 1 χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι. Εκτός από την Επιστροφή, έχουμε να περιμένουμε τις ταινίες 'Room', 'Spotlight', 'Mad Max: Fury Road', 'Carol', 'Joy', 'Brooklyn', 'Bridge of spies', 'Creed', 'The Martian' και όχι μόνο, τις οποίες θα παρακολουθήσουμε όπου και αν βρισκόμαστε live ή και τις περισσότερες από αυτές on demand, στο tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO και μάλιστα χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Οπότε μένουμε συντονισμένοι!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ