Η ιστορία των απόκληρων

Η ιστορία των απόκληρων Facebook Twitter
0

ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΟΣ γιος ενός περιπλανώμενου αστρολόγου, ο Λόντον αναδείχθηκε σε παραδειγματική και θρυλική μορφή ανθρώπου της περιπέτειας, της αυτοδιδαχής και της αέναης συγγραφής βιβλίων για το πλατύ κοινό. Παρότι έζησε μόλις σαράντα χρόνια, πρόλαβε να γράψει πενήντα βιβλία μέσα σε μια δεκαεξαετία και να γίνει ο διασημότερος -και πιο καλοπληρωμένος- συγγραφέας της εποχής του στις ΗΠΑ. Το Κάλεσμα της άγριας φύσης (1903), το Άσπρο Δόντι (1906), το Καυτερό φως της ημέρας (1910), ο Θαλασσόλυκος (1904), Ο γιος του λύκου (1900), Μάρτιν Ήντεν (1909) κ.λπ., είναι βιβλία που άσκησαν μεγάλη έλξη και διαβάστηκαν «αχόρταγα», όπως λέμε, παρά τις τεχνικές τους ατέλειες και το ομολογημένο «βιαστικό γράψιμο». Ειδικά στη Σοβιετική Ένωση, η αναμνηστική εκδοση των απάντων του εξαντλήθηκε μέσα σε πέντε μόλις ώρες! Άρα, τα θέματά του υπερείχαν συχνά έναντι του ύφους (καθώς ο Λόντον «όφειλε» να γράφει χίλιες λέξεις κάθε μέρα). Το Σιδερένιο Τακούνι (1907), όπου έχουμε μια προφητική σύλληψη του φασισμού, αντανακλά με πληρότητα την άποψή του για τον σοσιαλισμό, τη διαμαρτυρία του για την κοινωνική αδικία και την υποστήριξη ενός ανθρωπισμού που συνδυαζόταν με την περιπέτεια, τη θυσία και την αφοσίωση. Ο Λόντον φυλακίστηκε για αλητεία και το 1894 έγινε αφοσιωμένο μέλος του σοσιαλιστικού κινήματος. Άλλωστε, στον Αλκοολικό ομολογεί με χιούμορ ότι βοήθησε το αμερικανικό σοσιαλιστικό κίνημα να επιταχυνθεί «τουλάχιστον κατά πέντε λεπτά την ώρα...».

 Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το Σιδερένιο Τακούνι κυκλοφόρησε πριν από έναν αιώνα, δηλαδή πριν απ’ τις επαναστάσεις του 20ού αιώνα, θα υποψιαστούμε και το πνεύμα του Ανατόλ Φρανς όταν έγραφε τις ακόλουθες σκέψεις: «Το βιβλίο του Λόντον κυκλοφόρησε το 1907 και μας περιγράφει τον πόλεμο που θα ξεσπάσει μια μέρα (αν οι κακές μοίρες το επιτρέψουν) ανάμεσα στην Πλουτοκρατία και τον Λαό. Αλίμονο! Ο Λόντον είχε εκείνη την ιδιαίτερη μεγαλοφυΐα που προβλέπει όσα ο όχλος δεν μπορεί να διακρίνει και κατείχε μια ειδική γνώση που του επέτρεπε να προαισθάνεται το μέλλον. Προέβλεψε τα γεγονότα εκείνα που εκτυλίσσονται τώρα μπροστά στα μάτια μας. Το τρομερό δράμα που μας παρουσιάζει τόσο ζωντανά στο Σιδερένιο Τακούνι δεν ξέσπασε ακόμα και δεν ξέρουμε πότε θα εκπληρωθεί η φοβερή προφητεία του Αμερικανού μαρξιστή». Πράγματι, αν παραδοθούμε σε μιαν αναδρομική προφητεία, οι σκέψεις του Λόντον προλαμβάνουν εκ του αοράτου κάτι απ’ τη ρωσική επανάσταση, απ’ τη γερμανική επανάσταση, απ’ την κινέζικη, και πάει λέγοντας.

Εξάλλου, το κεντρικό του πρόσωπο, ο Ερνέστος Έβερχαντ, ενσαρκώνει μια μορφή επαναστάτη εξαιρετικά αναγνωρίσιμη που διαπέρασε καθέτως και οριζοντίως τις ψυχές των κοινωνικών επαναστάσεων του 20ού αιώνα. Η επιστολή που Τρότσκι στο οπισθόφυλλο είναι εύλογη: «Ο Λόντον είναι τελείως απελευθερωμένος από ρεφορμιστικές και πασιφιστικές αυταπάτες. Απο τον καμβά του για το μέλλον απουσιάζουν εντελώς η δημοκρατία και η ειρηνική πρόοδος. Πάνω από τη μάζα των απόκληρων υψώνονται οι κάστες της εργατικής αριστοκρατίας, του πραιτωριανού στρατού, της πανίσχυρης αστυνομοκρατίας και, ως επιστέγμασμα όλων αυτών, η ολιγαρχία του πλούτου. Όταν κάποιος διαβάζει αυτές τις γραμμές, δεν πιστεύει στα μάτια του. Είναι ένας πίνακας του φασισμού, της οικονομίας του, της κυβερνητικής πρακτικής του και της πολιτικής ψυχολογίας του».

Όντως, ο αφηγητής, ήτοι η Άβις Εβερχαρντ, που ερωτεύεται τον επαναστάτη και ζει μαζί του το δράμα της κοινωνικής θύελλας, είναι μορφή συγκινητική, ενίοτε στημένη με επιτυχή τρόπο, με ανθεκτικά υλικά και στέρεη γνώση της ψυχολογίας των εξεγερμένων. Αλλά από αυτό το σημείο έως την άποψη του εκδότη που υποστηρίζει ότι η σημερινή κατάσταση της «Κρίσεως», η οποία σαρώνει Ευρώπη και Αμερική, προφητεύεται από το μυθιστόρημα του Λόντον, το χάσμα είναι μεγάλο και η πειθώ μάλλον πλέει σε άγνωστα νερά. Γενικά, ενώ τα δυο κεντρικά πρόσωπα (Ερνέστος και Άβις) είναι δουλεμένα, οι αντίπαλοι (ήτοι τα τραστ κι οι μεγαλοεπιχειρηματίες) παραμένουν σχηματικά, κομμάτι άψυχα, πόσο μάλλον που η ίδια η αμερικανική κοινωνία παραμένει αινιγματική, καθώς το πρόβλημα τού γιατί δεν έγινε στην Αμερική η μεγάλη ταξική επανάσταση δεν απαντάται. Επίσης, αν το πρόβλημα των μαύρων δεν πολυαναφέρεται στο βιβλίο του Λόντον, η αιτία αφορά τις ειδικές απόψεις του συγγραφέα για την ανωτερότητα της λευκής φυλής.


ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΖΙΝ που γράφτηκε απο την πλευρά των εργατών, των μαύρων, των Ινδιάνων και των γυναικών αναλύονται καταλεπτώς οι συνέπειες της Αμερικανικής Επανάστασης. Οι μεγάλες ακίνητες περιουσίες των φιλοβρετανών αποτελούσαν ένα απ’ τα μεγαλύτερα κίνητρα που οδήγησαν στην Επανάσταση. Στη Βιρτζίνια ο λόρδος Φέρφαξ κατείχε περισσότερα από 2.000.000 εκτάρια, τα οποία εκτείνονταν σε 21 επαρχίες και, βέβαια, μετά την Επανάσταση, έτυχε ευνοϊκής μεταχειρίσεως, δεδομένου ότι ήταν φίλος του Τζορτζ Ουάσινγκτον. Πάντως, η ταξική δομή δεν άλλαξε ριζικά. Οι έμποροι της Βοστώνης και της Νέας Υόρκης κατέλαβαν αθόρυβα την κοινωνική θέση των οικογενειών που ατύχησαν στο εμπόριο και απώλεσαν τις περιουσίες τους επειδή παρέμειναν πιστές στο Στέμμα. Δικαιολογημένα γράφει ο Καρλ Ντέγκλερ ότι ουδεμία κοινωνική τάξη κατέλαβε την εξουσία της Αμερικανικής Επανάστασης. Οι πρωτεργάτες της Επαναστάσεως ήταν σε μεγάλο βαθμό μέλη της αποικιακής άρχουσας τάξης. Τυχαία μήπως ο Γεώργιος Ουάσινγκτον ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Αμερική; Τυχαία μήπως οι Ινδιάνοι πολέμησαν στο πλευρό της Αγγλίας κατά τη διάρκεια της Επανάστασης;

Ιδιαίτερο ένδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση του Βενιαμίν Μπάνκερ, ενός μαύρου που ειχε μελετήσει μαθηματικά και αστρονομία, προβλέποντας μάλιστα μιαν έκλειψη ηλίου, ο οποίος έγραψε κάποτε στον Τόμας Τζέφερσον: «Υποθέτω ότι αποτελεί αυταπόδεικτη αλήθεια το γεγονός ότι είμαστε μια φυλή ανθρώπων, οι οποίοι για πολλά χρόνια έχουμε υποστεί την κακομεταχείριση του κόσμου, ότι για χρόνια μας κοιτούσαν με περιφρόνηση, ότι για χρόνια μας θεωρούσαν περισσότερο ζώα παρά ανθρώπους...». Ο Τζέφερσον δεν αδιαφόρησε απέναντι στα επιχειρήματα του Μπάνκερ. Ωστόσο, η δομή της αμερικανικής κοινωνίας, η πολιτική της ενότητας Βορείων και Νοτίων και οι φυλετικές προκαταλήψεις στις αποικίες τον ώθησαν να παραμείνει ιδιοκτήτης σκλάβων σε όλη τη διάρκεια της ζωής του! Μ’ έναν λόγο, τέσσερις πληθυσμιακές ομάδες δεν είχαν εκπροσωπηθεί στο συνταγματικό συνέδριο: οι σκλάβοι, οι υπηρέτες με σύμβαση υποχρεωτικής εργασίας, οι γυναίκες και όσοι δεν είχαν ακίνητη περιουσία. Άρα, το Σύνταγμα δεν αντιπροσώπευε τα συμφέροντά τους. Γράφει ο Ζιν: «Αν διαβάσουμε τα συνήθη ιστορικά βιβλία, υπάρχει περίπτωση να λησμονήσουμε τον μισό πληθυσμό της Αμερικής.

Οι Ινδιάνοι και οι μαύροι ήταν οι πρώτες πληθυσμιακές ομάδες που παρέμεναν στο άγριο περιθώριο. Στην προεκλογική του εκστρατεία του 1858 ο Λίνκολν είχε δηλώσει: «Κι έτσι θα πω ότι δεν είμαι -και ποτέ δεν υπήρξα- υπέρμαχος της επιβολής με οιονδήποτε τρόπο της κοινωνικής και πολιτικής ισότητας μεταξύ της λευκής και της μαύρης φυλής (χειροκροτήματα). Θα πω ότι δεν είμαι -και ποτέ δεν υπήρξα- υπέρμαχος της παραχώρησης στους μαύρους του εκλογικού δικαιώματος να ορίζονται ως ένορκοι, ούτε του δικαιώματος να εκλέγονται σε δημόσια αξιώματα, ούτε του δικαιώματος να συνάπτουν γάμους με λευκούς... Οι δύο φυλές όμως δεν μπορούν να ζήσουν έτσι, αλλά θα πρέπει, ενόσω συνυπάρχουν, η μία να είναι σε ανώτερη θέση και η άλλη σε κατώτερη. Εγώ, όπως και οποιοσδήποτε ἄάλλος, προτιμώ να βρίσκεται η λευκή φυλή σε ανώτερη θέση!». Πράγματι, η ελίτ του Βορρά επεδίωκε την οικονομική επέκταση (ελεύθερη γη, ελεύθερη εργασία, υψηλούς προστατευτικούς δασμούς και μια Τράπεζα των Ηνωμένων Πολιτειών). Έτσι, όταν εξελέγη ο Λίνκολν, επτά νότιες πολιτείες αποχώρησαν από την Ένωση. Τάχιστα δημιουργήθηκε η Συνομοσπονδία και άρχισε ο αμερικανικός εμφύλιος. Γενικά, το αμερικάνικο Σύνταγμα έπασχε απο αχρωματοψία...

Το 1844, ήτοι τέσσερα χρόνια προτού εμφανιστεί το κομμουνιστικό μανιφέστο του Μαρξ και του  Ένγκελς, μια εφημερίδα έγραφε: «Διαχωρισμός της κοινωνίας σε παραγωγικές και μη παραγωγικές τάξεις και η άνιση κατανομή του πλούτου μεταξύ τους εισάγει αυτομάτως έναν νέο διαχωρισμό μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας. Η εργασία μετατρέπεται σε αγαθό. Ο ανταγωνισμός και τα αντικρουόμενα συμφέροντα εμφανίζονται στην κοινωνία. Κατά συνέπεια, η εργασία συγκρούεται με το κεφάλαιο». Κατά συνέπεια ο Λόντον -που διάβαζε μανιακά στις βιβλιοθήκες- μπορούσε να βρει άφθονο υλικό για το βιβλίο του. Ακόμη και το ζεύγος Ερνέστου και Άβις Έβερχαρντ θα μπορούσε να το εμπνευσθεί απ’ το ζεύγος Αλεξάντερ Μπέρκμαν και Έμας Γκόλντμαν, που ήταν αναρχική και φεμινίστρια και ο εραστής της είχε εγκλειστεί πολλά χρόνια στις φυλακές. Έγραφε η Γκόλντμαν μετά τον πόλεμο με τους Ισπανούς: «Όταν συνήλθαμε από το πατριωτικό αμόκ κατά των βάρβαρων Ισπανών, συνειδητοποιήσαμε ότι αιτία για τον πόλεμο ήταν η τιμή της ζάχαρης, ότι οι ζωές, το αίμα και τα χρήματα του αμερικανικού λαού χρησιμοποιήθηκαν για να προστατευτούν τα συμφέροντα των Αμερικανών καπιταλιστών».

Στο κεφάλαιό του για τη «Σοσιαλιστική πρόκληση» ο Ζιν αναφέρει στη σειρά τους συγγραφείς που αντλούσαν ιδέες απ’ την ταξική πάλη και την κοινωνική αδικία. Ο Μαρκ Τουέιν, για παράδειγμα, ήταν αναρχικός και ριζοσπάστης. Το 1900, στα εξήντα πέντε του, ήταν παγκοσμίως διάσημος και είχε το θάρρος να γράφει: «Σας παρουσιάζω την επιβλητική οικοδέσποινα χριστιανοσύνη, η οποία επιστρέφει λασπωμένη, βρόμικη και καταρρακωμένη απ’ τις πειρατικές επιδρομές που έκανε στο Κιαστσόου, στη Μαντζουρία, στη Νότια Αφρική και στις Φιλιππίνες, με την ψυχή γεμάτη κακία, τις τσέπες γεμάτες λεφτά και το στόμα της γεμάτο υποκριτική ευσέβεια».

Πολλοί συγγραφείς υποστήριζαν τον σοσιαλισμό κι επέκριναν το καπιταλιστικό σύστημα: Άπτον Σινκλέρ, Τζακ Λόντον, Θίοντορ Ντράιζερ, Φρανκ Νόρις κ.λπ. Οι άνθρωποι της «Αβύσσου» (κεφάλαιο του Σιδερένιου Τακουνιού) λέγεται ότι επηρέασαν τον Σινκλέρ, που το βιβλίο του Η Ζούγκλα διαβάστηκε από εκατομμύρια αναγνωστών. Ακόμη και ο μέγας Χένρι Τζέιμς που ζούσε στην Ευρώπη, περιοδεύοντας στις ΗΠΑ το 1904, χαρακτήρισε την Αμερική «τεράστιο κήπο του Ρεπατσίνι (κήπο με δηλητηριώδη φυτά), ο οποίος περιελάμβανε όλες τις ποικιλίες του δηλητηριώδους φυτού που αποκαλείται ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑ».

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Βιβλίο / Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Από την Αμοργό ως την Αλεξανδρούπολη και από την Ξάνθη ως τη Μυτιλήνη, τα μικρά βιβλιοπωλεία αποκτούν για πρώτη φορά συλλογική φωνή. Βιβλιοπώλες και βιβλιοπώλισσες αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ