Γράφω για την πάρτη μου και θα λέω ό,τι γουστάρω

Γράφω για την πάρτη μου και θα λέω ό,τι γουστάρω Facebook Twitter
1

Τον Δεκέμβριο του 1996, ανησυχώντας για την επίδραση του «τολμηρού» τέταρτου album "Insomniac" των Green Day στον οκτάχρονο γιο της, μια οργισμένη μητέρα αποφάσισε να γράψει μια ελαφρώς επιθετική επιστολή παραπόνων στην μπάντα. Προφανώς χτύπησε κάποιο ευαίσθητο σημείο και σύντομα έλαβε μια ιδιόχειρη επιστολή ως απάντηση από τον τότε 24χρονο frontman τους, τον Billie Joe Armstrong.

Το περιεχόμενο των επιστολών αυτών φαίνεται ότι ενέπνευσε το τραγούδι Reject του επόμενου album των Green Day, Nimrod.

Ιδού η επιστολή της διαμαρτυρόμενης μάνας:

2 Δεκεμβρίου 1996,

Green Day

P.O Box 710

Berkeley, CA 94701 – 0710

Σχ: Insomniac

Προς κάθε ενδιαφερόμενο:

 

Είμαι γονέας και έχω θορυβηθεί πολύ από την κασσέτα που άκουγε ο 8 ετών γιος μου. Η 60 ετών γιαγιά του την αγόρασε ως δώρο γενεθλίων και δεν γνώριζε καθόλου το τολμηρό περιεχόμενο της. Το κατάστημα από το οποίο την αγόρασε δεν είχε τοποθετήσει κάποια σήμανση ή ειδικό χρώμα ώστε να προειδοποιεί τους γονείς για το περιεχόμενο της. Του ζητήματος αυτού σκοπεύω να επιληφθώ απευθυνόμενη στους κατάλληλους ανθρώπους.

Δεν είναι δυνατόν να γράψει κανείς πια μουσική; Η κασσέτα αυτή δεν είναι κάτι για το οποίο οποιοσδήποτε τραγουδιστής/μουσικός θα έπρεπε να υπερηφανεύεται. Είναι τρομακτική και σαφώς μία από τις χειρότερες ερμηνείες οποιασδήποτε "μορφής τέχνης" που είχα ποτέ την ατυχία να ακούσω. Γνωρίζω ότι το συγκρότημα μπορεί να γράψει "καλή μουσική" γιατί τους έχω ακούσει στο παρελθόν. Για παράδειγμα το τραγούδι "When I come around" είναι ένα από τα αγαπημένα του γιου μου. Το τραγουδούσε με τον μπαμπά του όποτε το έπαιζε το MTV ή όταν ήταν μαζί στο αυτοκίνητο.

 

Δυστυχώς για εσάς δεν χρειάζεται να τραγουδάει κανείς σκουπίδια για να έχει κόσμο να τον ακούει. Κι αν αυτό δημιουργεί ρεύμα τότε θα πρέπει να αναρωτηθεί τι είδους ανθρώπους θέλει να τον ακούνε! Ίσως αυτό να μην σας κάνει να αλλάξετε το είδος της μουσικής που παίζετε ή να αλλάξει τις απόψεις σας για την τέχνη του να κάνεις μουσική αλλά με βοηθάει να γνωρίζω ότι υπάρχει μια οικογένεια λιγότερη που θα αγοράζει τέτοια σκουπίδια και επειδή έχω μεγάλο στόμα θα μιλήσω σε όλους όσους γνωρίζω.

 

Η κασέτα αυτή είναι σκουπίδι όπως θα δείτε και θα την βρείτε συνημμένη στον φάκελο. Γιατί δεν κάνετε κάτι θετικό και να γίνετε καλύτεροι!!!! Δεν υπάρχουν αρκετά σκουπίδια στον κόσμο; Όλες οι σκέψεις που βοηθάτε να μπουνε στα μυαλά της νεολαίας μας είναι τρομακτικές. Έχετε τόση επιρροή γιατί δεν την χρησιμοποιείτε για κάτι ΚΑΛΟ;

 

Υπογραφή,

[έχει αφαιρεθεί]

 


 

Και η πληρωμένη απάντηση:

[έχει αφαιρεθεί]

 

Μόλις έλαβα την επιστολή σου και αυτή είναι η απάντηση μου.

 

Δεν γράφω μουσική για γονείς, παππούδες ή οκτάχρονα. Γράφω για την πάρτη μου και θα λέω ό,τι γουστάρω. Αυτή είναι η διαφορά μας. Εγώ κάνω ότι θέλω... Εσύ ό,τι σου πούνε.

 

Προφανώς δεν ανήκουμε στον ίδιο πλανήτη, πόσο μάλλον στην ίδια παρέα. Ανθρώπους σαν εσένα τους βρίσκω προσβλητικούς και "με βοηθάει" να γνωρίζω ότι δεν θα ξαναγοράσετε τους δίσκους μας. Την επόμενη φορά σου προτείνω να το ψάξεις λίγο πριν αγοράσεις τέτοια "σκουπίδια" για το αγοράκι σου. Μπορεί και να εξοικονομήσεις λίγα φράγκα.

 

Billie Joe και τα υπόλοιπα μέλη των Green Day

(υπογραφή)

 

Υ.Γ. Έχεις δίκιο και σε κάτι...Έχεις όντως μεγάλο στόμα.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια