O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή

O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter
0
O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter

Υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις ανθρώπων που είχαν κάποιου είδους φώτιση και έφτιαξαν ένα πολύ καλό άλμπουμ αλλά ίσως επειδή στην εποχή του δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, ίσως λόγω συνθηκών, δεν κατάφεραν να γνωρίσουν καμία επιτυχία, όσες προσπάθειες και αν έκαναν και όσο κι αν επέμεναν. Ο Palmer Rockey είναι μια τέτοια περίπτωση. Έφτιαξε το σάουντρακ μιας ταινίας που ήταν μία από τις χειρότερες που έγιναν ποτέ, κι όσες φορές κι αν προσπάθησε να το προωθήσει, χάθηκε μέσα στις κακές κριτικές και την χλεύη. Έπρεπε να περάσουν τριάντα χρόνια και να φτάσει να πουλιέται για 200 δολάρια στο e-bay για να τον προσέξουν και να τον πάρουν στα σοβαρά. Μέχρι τότε δεν ήταν γνωστό κανένα στοιχείο για τη ζωή του και μόνο όσοι τον γνώρισαν ήξεραν το απίθανο στόρι του.

Ο Palmer Rockey το 1974 έφτιαξε μια ταινία στην οποία έγραψε το σενάριο, σκηνοθέτησε, πλήρωσε από την τσέπη του [όχι ακριβώς, αλλά ήταν ας το πούμε έτσι αφού ήταν ο παραγωγός], πρωταγωνίστησε και έγραψε και το σάουντρακ. Αυτή η ταινία του έφαγε τριάντα χρόνια από τη ζωή του για να ολοκληρωθεί και να την προωθήσει και στο τέλος έφαγε και τον ίδιο.

Ο Palmer Rockey ήταν απίθανος τύπος. Το όνομά του ήταν ένας συνδυασμός του ιταλικού επωνύμου του πατέρα του –Rocchi- και του μικρού ονόματος της μάνας του –Παλμέρα- η οποία πέθανε δύο ώρες αφού τον γέννησε. Ο πατέρας του δεν ξαναπαντρεύτηκε, όταν  ο Palmer ήταν οχτώ χρονών μπήκε στο ψυχιατρείο και δεν βγήκε ποτέ ξανά. Πέθανε εκεί μέσα δέκα χρόνια αργότερα. Ο Palmer πήρε Ph.d στην Φιλοσοφία από το πανεπιστήμιο του Σεντ Λούις, αλλά αποφάσισε να γίνει σεναριογράφος και έφυγε για την Αγγλία. Πήγε στα Σέπερτον στούντιο και έδωσε ένα χειρόγραφο στον Boris Karloff- το οποίο κατά πάσα πιθανότητα δεν το διάβασε ποτέ. Παρόλα αυτά, δεν απογοητεύτηκε. Επέστρεψε στην Αμερική με σχέδια να μην γράψει απλά το σενάριο μιας ταινίας, αλλά να κάνει κι ό,τι άλλο χρειάζεται για ολοκληρώσει ένα φιλμ που θα κέρδιζε Όσκαρ. Για να το καταφέρει αυτό, άρχισε να δανείζεται λεφτά από πλούσιες Τεξανές νοικοκυρές και παντρεύτηκε την Κούκι Αν. Πολύ προκομμένη γυναίκα. Εκείνος δεν δούλευε -για να μπορεί να αφοσιωθεί στο έργο του-, αλλά η Κούκι Αν δούλευε υπερωρίες στο ταχυδρομείο για να συντηρούνται και έπιασε για τρία χρόνια και έξτρα δουλειά για να μαζέψουν λεφτά για την  ταινία. Μόλις μαζεύτηκαν αρκετά για να ξεκινήσει, βρήκε συνεργείο και ηθοποιούς, οι οποίοι μετά από μερικά γυρίσματα τον παράτησαν και έφυγαν. Μετά του τελείωσαν τα λεφτά. Ξαναβγήκε στη γύρα να βρει λεφτά, βρήκε και νέο συνεργείο και ηθοποιούς, τράβηξε καναδυο ακόμα σκηνές και μετά άρχισαν πάλι να τον εγκαταλείπουν άνθρωποι και λεφτά. Αυτό συνεχίστηκε για χρόνια. Τελικά, με πολλά δάνεια, αλλαγές προσώπων και αφού ξεπατώθηκε η Κούκι Αν στις υπερωρίες, ολοκλήρωσε την ταινία. Την ονόμασε It Happened One Weekend, μάζεψε καμιά 300αριά φίλους και γνωστούς και στις 11 Οκτωβρίου 1974 έκανε στη πρεμιέρα στο Canyon Creek. Στην ταινία που πρωταγωνιστούσε σαν τον δίδυμο αδερφό του εκτός από το σενάριο, την σκηνοθεσία, το μοντάζ, την παραγωγή, είχε γράψει και τη μουσική και μάλλον ήταν το μόνο πράγμα με λογική από όσα προβλήθηκαν στην οθόνη. Ο κόσμος άρχισε να γελάει και να αδειάζει την αίθουσα και ήταν μια καταστροφή σε κάθε επίπεδο. Έτσι, η πρεμιέρα ήταν και η μόνη προβολή της ταινίας.

O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter

Ο Palmer δεν πτοήθηκε. Πήρε την ταινία και την πήγε στο Λος Άντζελες για να προσπαθήσει να την βάλει στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ. Τα  επόμενα χρόνια την ξαναδούλεψε αρκετές φορές και έφτιαξε μπόλικες διαφορετικές version με τον τίτλο It Happened On Sunday. Κατάφερε μάλιστα να την βγάλει για μερικές μέρες σε μια αίθουσα στο Denver και να κάνει μια πολύ σύντομη καριέρα σε drive in σινεμά. Έπειτα εξαφανίστηκε μέχρι το 1980 που ξαναεμφανίστηκε σε τρεις εκδοχές με διαφορετικούς τίτλους: Rockey’s Style, Scarlet Love, και Scarlet warning 666. Στο μεταξύ οι δανειστές τον έτρεχαν στα δικαστήρια και ο θείος του τον μήνυσε επειδή δεν του επέστρεψε ποτέ τα λεφτά που του έδωσε. Δεν ξέρει κανείς τι έκανε μέχρι τον θάνατό του το 1996. Η Κούκι Αν είχε βαρεθεί να τον πληρώνει και τον είχε εγκαταλείψει από καιρό. Πίσω του άφησε μόνο χρέη κι ένα άλμπουμ. Δεν έχει μείνει ούτε ένα ίχνος της ταινίας του, μάλλον είχε προλάβει να την καταστρέψει.

Το σάουντράκ της έχει κυκλοφορήσει σε διαφορετικές, επίσης, version, ένα για κάθε φορά που άλλαξε τον τίτλο και πείραζε λίγο την ταινία, αλλά είναι το ίδιο ακριβώς με διαφορετικά εξώφυλλα. Και στο σάουντρακ τα είχε κάνει όλα μόνος του. Έγραψε και έπαιξε τη μουσική, τραγουδούσε, είχε γράψει τους στίχους, είχε κάνει ακόμα και δυο διασκευές κλασικών κομματιών με τέτοιον τρόπο που τα έκανε σχεδόν δικά του. Όταν τραγούδησε τα κομμάτια του σάουντρακ δεν είχε ξανατραγουδήσει ποτέ στη ζωή του.

Ο “disco lounge-lizard from hell” άρχισε να συζητιέται ξανά 20 χρόνια μετά τον θάνατό του και να δεις ότι αν βρεθεί ποτέ η ταινία θα γίνει καλτ επιτυχία.

Πριν από καναδυο χρόνια ο δίσκος κυκλοφόρησε από την εταιρία του Jonny Trunk σε το μάστερινγκ του Jon Brooks της Ghost Box.

 

O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ