O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή

O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter
0
O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter

Υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις ανθρώπων που είχαν κάποιου είδους φώτιση και έφτιαξαν ένα πολύ καλό άλμπουμ αλλά ίσως επειδή στην εποχή του δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, ίσως λόγω συνθηκών, δεν κατάφεραν να γνωρίσουν καμία επιτυχία, όσες προσπάθειες και αν έκαναν και όσο κι αν επέμεναν. Ο Palmer Rockey είναι μια τέτοια περίπτωση. Έφτιαξε το σάουντρακ μιας ταινίας που ήταν μία από τις χειρότερες που έγιναν ποτέ, κι όσες φορές κι αν προσπάθησε να το προωθήσει, χάθηκε μέσα στις κακές κριτικές και την χλεύη. Έπρεπε να περάσουν τριάντα χρόνια και να φτάσει να πουλιέται για 200 δολάρια στο e-bay για να τον προσέξουν και να τον πάρουν στα σοβαρά. Μέχρι τότε δεν ήταν γνωστό κανένα στοιχείο για τη ζωή του και μόνο όσοι τον γνώρισαν ήξεραν το απίθανο στόρι του.

Ο Palmer Rockey το 1974 έφτιαξε μια ταινία στην οποία έγραψε το σενάριο, σκηνοθέτησε, πλήρωσε από την τσέπη του [όχι ακριβώς, αλλά ήταν ας το πούμε έτσι αφού ήταν ο παραγωγός], πρωταγωνίστησε και έγραψε και το σάουντρακ. Αυτή η ταινία του έφαγε τριάντα χρόνια από τη ζωή του για να ολοκληρωθεί και να την προωθήσει και στο τέλος έφαγε και τον ίδιο.

Ο Palmer Rockey ήταν απίθανος τύπος. Το όνομά του ήταν ένας συνδυασμός του ιταλικού επωνύμου του πατέρα του –Rocchi- και του μικρού ονόματος της μάνας του –Παλμέρα- η οποία πέθανε δύο ώρες αφού τον γέννησε. Ο πατέρας του δεν ξαναπαντρεύτηκε, όταν  ο Palmer ήταν οχτώ χρονών μπήκε στο ψυχιατρείο και δεν βγήκε ποτέ ξανά. Πέθανε εκεί μέσα δέκα χρόνια αργότερα. Ο Palmer πήρε Ph.d στην Φιλοσοφία από το πανεπιστήμιο του Σεντ Λούις, αλλά αποφάσισε να γίνει σεναριογράφος και έφυγε για την Αγγλία. Πήγε στα Σέπερτον στούντιο και έδωσε ένα χειρόγραφο στον Boris Karloff- το οποίο κατά πάσα πιθανότητα δεν το διάβασε ποτέ. Παρόλα αυτά, δεν απογοητεύτηκε. Επέστρεψε στην Αμερική με σχέδια να μην γράψει απλά το σενάριο μιας ταινίας, αλλά να κάνει κι ό,τι άλλο χρειάζεται για ολοκληρώσει ένα φιλμ που θα κέρδιζε Όσκαρ. Για να το καταφέρει αυτό, άρχισε να δανείζεται λεφτά από πλούσιες Τεξανές νοικοκυρές και παντρεύτηκε την Κούκι Αν. Πολύ προκομμένη γυναίκα. Εκείνος δεν δούλευε -για να μπορεί να αφοσιωθεί στο έργο του-, αλλά η Κούκι Αν δούλευε υπερωρίες στο ταχυδρομείο για να συντηρούνται και έπιασε για τρία χρόνια και έξτρα δουλειά για να μαζέψουν λεφτά για την  ταινία. Μόλις μαζεύτηκαν αρκετά για να ξεκινήσει, βρήκε συνεργείο και ηθοποιούς, οι οποίοι μετά από μερικά γυρίσματα τον παράτησαν και έφυγαν. Μετά του τελείωσαν τα λεφτά. Ξαναβγήκε στη γύρα να βρει λεφτά, βρήκε και νέο συνεργείο και ηθοποιούς, τράβηξε καναδυο ακόμα σκηνές και μετά άρχισαν πάλι να τον εγκαταλείπουν άνθρωποι και λεφτά. Αυτό συνεχίστηκε για χρόνια. Τελικά, με πολλά δάνεια, αλλαγές προσώπων και αφού ξεπατώθηκε η Κούκι Αν στις υπερωρίες, ολοκλήρωσε την ταινία. Την ονόμασε It Happened One Weekend, μάζεψε καμιά 300αριά φίλους και γνωστούς και στις 11 Οκτωβρίου 1974 έκανε στη πρεμιέρα στο Canyon Creek. Στην ταινία που πρωταγωνιστούσε σαν τον δίδυμο αδερφό του εκτός από το σενάριο, την σκηνοθεσία, το μοντάζ, την παραγωγή, είχε γράψει και τη μουσική και μάλλον ήταν το μόνο πράγμα με λογική από όσα προβλήθηκαν στην οθόνη. Ο κόσμος άρχισε να γελάει και να αδειάζει την αίθουσα και ήταν μια καταστροφή σε κάθε επίπεδο. Έτσι, η πρεμιέρα ήταν και η μόνη προβολή της ταινίας.

O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter

Ο Palmer δεν πτοήθηκε. Πήρε την ταινία και την πήγε στο Λος Άντζελες για να προσπαθήσει να την βάλει στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ. Τα  επόμενα χρόνια την ξαναδούλεψε αρκετές φορές και έφτιαξε μπόλικες διαφορετικές version με τον τίτλο It Happened On Sunday. Κατάφερε μάλιστα να την βγάλει για μερικές μέρες σε μια αίθουσα στο Denver και να κάνει μια πολύ σύντομη καριέρα σε drive in σινεμά. Έπειτα εξαφανίστηκε μέχρι το 1980 που ξαναεμφανίστηκε σε τρεις εκδοχές με διαφορετικούς τίτλους: Rockey’s Style, Scarlet Love, και Scarlet warning 666. Στο μεταξύ οι δανειστές τον έτρεχαν στα δικαστήρια και ο θείος του τον μήνυσε επειδή δεν του επέστρεψε ποτέ τα λεφτά που του έδωσε. Δεν ξέρει κανείς τι έκανε μέχρι τον θάνατό του το 1996. Η Κούκι Αν είχε βαρεθεί να τον πληρώνει και τον είχε εγκαταλείψει από καιρό. Πίσω του άφησε μόνο χρέη κι ένα άλμπουμ. Δεν έχει μείνει ούτε ένα ίχνος της ταινίας του, μάλλον είχε προλάβει να την καταστρέψει.

Το σάουντράκ της έχει κυκλοφορήσει σε διαφορετικές, επίσης, version, ένα για κάθε φορά που άλλαξε τον τίτλο και πείραζε λίγο την ταινία, αλλά είναι το ίδιο ακριβώς με διαφορετικά εξώφυλλα. Και στο σάουντρακ τα είχε κάνει όλα μόνος του. Έγραψε και έπαιξε τη μουσική, τραγουδούσε, είχε γράψει τους στίχους, είχε κάνει ακόμα και δυο διασκευές κλασικών κομματιών με τέτοιον τρόπο που τα έκανε σχεδόν δικά του. Όταν τραγούδησε τα κομμάτια του σάουντρακ δεν είχε ξανατραγουδήσει ποτέ στη ζωή του.

Ο “disco lounge-lizard from hell” άρχισε να συζητιέται ξανά 20 χρόνια μετά τον θάνατό του και να δεις ότι αν βρεθεί ποτέ η ταινία θα γίνει καλτ επιτυχία.

Πριν από καναδυο χρόνια ο δίσκος κυκλοφόρησε από την εταιρία του Jonny Trunk σε το μάστερινγκ του Jon Brooks της Ghost Box.

 

O Palmer Rockey και το σάουντρακ μιας άφαντης ταινίας που του κατέστρεψε τη ζωή Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ