Farmers Republic

Farmers Republic Facebook Twitter
0

Farmers Republic Facebook Twitter

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου ανοίγει στον Άγιο Στέφανο Αττικής το Farmers Republic, μια τεράστια στεγασμένη αγορά με φρέσκα λαχανικά, φρούτα και τυποποιημένα προϊόντα από τις παραγωγικές γωνιές της χώρας μας.

Εμπνευστής της ιδέας είναι ένας νέος επιχειρηματίας με σπουδές οικονομολόγου, ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, που έχοντας εργασθεί σε μεγάλες εταιρείες εξαγωγικού λιανικού εμπορίου, επιλέγει να «επιχειρήσει» στον χώρο του τροφίμου. Όπως πολλοί άλλοι νέοι της γενιάς του, πιστεύει ότι το ελληνικό τρόφιμο και το ελληνικό φαγητό μόλις τώρα αρχίζουν να κερδίζουν το διεθνές επενδυτικό αλλά και εγχώριο καταναλωτικό ενδιαφέρον.

Χίλια διακόσια τετραγωνικά μέτρα όμορφα διακοσμημένα, κλιματιζόμενοι χώροι, οι Έλληνες παραγωγοί παρόντες για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, ηλεκτρονικό κατάστημα για δωρεάν αποστολή στο σπίτι, 40 παραγωγοί φρέσκων προϊόντων, 100 παραγωγοί με περισσότερα από 200 προϊόντα στο παντοπωλείο του Farmers Republic αρχικά, το όλο εγχείρημα παραπέμπει στα υπερκαταστήματα τροφίμων Eataly (Eat+Italy) που εγκαινίασαν Ιταλοί επιχειρηματίες πριν από μερικά χρόνια με σκοπό να βοηθήσουν τις εξαγωγές ιταλικών προϊόντων αλλά και να παρουσιάσουν στους καθημερινούς πελάτες τους ό,τι καλύτερo έχει να προσφέρει η γείτονα χώρα, με τη συμβουλευτική καθοδήγηση όμως του μεγαλύτερου διατροφικού κινήματος για καλύτερη τροφή, της Slow Food. Oι εμπνευστές του ελληνικού Farmers Republic επισκέφθηκαν τα Eataly και δεν κρύβουν ότι εμπνεύστηκαν από τη μεθοδικότητα και τη φιλοδοξία τους να δημιουργήσουν κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα.

Η αλήθεια είναι ότι το Farmers Republic έρχεται σε μία αγορά-κονφούζιο, που πολλές φορές μπερδεύει και παραπλανεί τον καταναλωτή τόσο ως προς την ποιότητα, την αληθινή προέλευση των προϊόντων αλλά και τις τιμές που τραμπαλίζονται εντυπωσιακά από το ένα κατάστημα στο άλλο!

Farmers Republic Facebook Twitter

Λαϊκές αγορές, βιολογικές αγορές, καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παζάρια, κινήματα παραγωγών για απευθείας σύνδεση με τους καταναλωτές σε γειτονιές, καλάθια από τον μπάρμπα στο χωριό, σούπερ μάρκετ, υπερ-μάρκετ... Αναρωτιέμαι, λοιπόν, τι επιπλέον έχει να προσφέρει αυτό το καινούργιο επιχειρηματικό τόλμημα στον καταναλωτή, ιδίως σε μια εποχή που πρωτίστως η τιμή –και, δυστυχώς, η ανάλογη ποιότητα δευτερευόντως– παίζει αποφασιστικό ρόλο; Συνεργάτες τους δηλώνουν ότι «δεν επιδιώκουν την τοποθέτηση ακριβών προϊόντων στο παντοπωλείο τους, το οποίο άλλωστε δεν εξυπηρετεί και την πολιτική τους για χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τις παραδοσιακές αγορές. Επίσης, βασική αρχή της εταιρείας για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι να προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής-ποιότητας. Συνεπώς, κάθε προϊόν που μπαίνει στην αγορά τους έχει υποστεί έλεγχο από την ομάδα του Farmers Republic, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία».

Το Farmers Republic επίσης, εκτός του καταναλωτή, φιλοδοξεί να στηρίξει τον Έλληνα γεωργό, κτηνοτρόφο, οικοτέχνη και βιοτέχνη τροφίμων με την απευθείας πώληση, χωρίς μεσάζοντες, «αναδεικνύοντας τα παραδοσιακά πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης, επαναφέροντας τις αξίες και την ηθική στη διάθεση των τροφίμων» και, όπως τονίζουν οι συνεργάτες του Farmers Republic, επενδύοντας στην εργατικότητα, στις επιχειρηματικές ικανότητες, τις παραδόσεις και τις αξίες των Ελλήνων παραγωγών τροφίμων, δημιουργώντας έτσι ένα δυναμικό και εξωστρεφές μοντέλο ανάπτυξης».

Το Farmers Republic έρχεται σε μια στιγμή που η Ευρώπη τολμά τη νομοθεσία που δεν υποστηρίζει τους παραδοσιακούς σπόρους και δεν ενδιαφέρεται τόσο για τα μικρά ή μεγάλα αγροκτήματα που συνεχίζουν να καλλιεργούν λαχανικά και φρούτα με σπόρους που επί γενιές κρατούν στα χέρια τους σαν χρυσάφι, εξασφαλίζοντας ποιότητα και πάνω απ' όλα... γεύση! Ρωτώ αν το Farmers Republic θα υποστηρίξει την παραγωγή και με παραδοσιακούς σπόρους ή μόνο με συμβατικούς.

«Η ομάδα επιλέγει κάθε προϊόν με όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για τα στάνταρ που έχουν τεθεί, όπως το προϊόν να είναι πιστοποιημένο βιολογικό ή προϊόν ήπιας καλλιέργειας. Η επιλογή του σπόρου που θα χρησιμοποιηθεί είναι καθαρά ευθύνη του παραγωγού. Είναι έξω από το πεδίο αρμοδιότητάς της εταιρείας και δεν προτιθέμεθα να εμπλακούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Πρόθεσή μας είναι να δημιουργηθεί μια αγορά που να δίνει βήμα και πρόσβαση σε όλους και να είμαστε εναρμονισμένοι με το νομικό πλαίσιο που προωθείται από το υπουργείο για τη λειτουργία των Farmer's Markets στην Ελλάδα. Οι προτάσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Τσαυτάρη αποτέλεσαν και αυτές μια σοβαρή αφορμή για την πραγμάτωση του εγχειρήματος».

Η Λαϊκή Αγορά λειτουργεί αρχικά κάθε Σάββατο από τις 11:00 έως 16:00, ενώ το παντοπωλείο και το ηλεκτρονικό κατάστημα καθημερινά.

Και μία σημαντική λεπτομέρεια, σημείο των καιρών μας: οι παραγωγοί που συνεργάζονται με το Farmers Republic προσφέρουν τα προϊόντα τους σε δράσεις κοινωνικής προσφοράς, στηρίζοντας, για παράδειγμα, την οργάνωση «Μπορούμε», που συγκεντρώνει φαγητό ή τρόφιμα από διάφορες επιχειρήσεις και εστιατόρια, συμβάλλοντας στη σίτιση των απόρων.

http://twominutesangie.blogspot.gr

http://www.lifo.gr/team/u34535

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Aspasia: Πώς η Σταυριανή Ζερβακάκου έστησε ένα εστιατόριο-προορισμό

Γεύση / Aspasia: Ένα εστιατόριο που ανταμείβει κάθε στροφή του δρόμου προς τη Μάνη

Στο απόγειο της φήμης της, η Σταυριανή Ζερβακάκου αποφάσισε να επιστρέψει σε έναν τραχύ τόπο και να στήσει ένα εστιατόριο-προορισμό σε έναν μικρό ορεινό οικισμό, αξιοποιώντας στην κουζίνα της όσα άγρια της δίνει το μέρος.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η άνοιξη και το καλοκαίρι της ρίγανης

Γεύση / H ρίγανη που δίνει γεύση στα καλοκαίρια μας

Είναι το πιο δημοφιλές μυριστικό της Aνατολικής Μεσογείου και δίνει ιδέες για μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά καλοκαιρινά εδέσματα, όπως η ριγανάδα, ο ντάκος, η χωριάτικη σαλάτα και οι ριγανάτες σαρδέλες.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Quinn’s: Γιατί όλοι πίνουν Dry Martini «στου Ηλία» Μαρινάκη 

Γεύση / Quinn’s: Γιατί όλοι πίνουν Dry Martini στου Ηλία Μαρινάκη 

Στην πιάτσα των Ιλισίων, σε ένα μέρος όπου όλα είναι μελετημένα, ένας πολύπειρος και προσγειωμένος μπάρμαν μας καλεί να χαθούμε στον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων», συζητώντας και πίνοντας κλασικά αλλά αναβαθμισμένα κοκτέιλ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ, DELI

Γεύση / Ο μεγάλος οδηγός του Αθηναίου καλοφαγά: Τα 51 πιο νόστιμα σημεία της πόλης

Εξειδικευμένα παντοπωλεία, deli με αλλαντικά και τυριά από την Ελλάδα και τον κόσμο, χασάπικα για κρέατα άριστης ποιότητας, κάβες και φούρνοι με ψωμιά παραδοσιακά αλλά και νέας εποχής, σε μια λίστα που μπορεί να είναι ο παράδεισος του foodie.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Είναι η τούρτα αμυγδάλου του Μπόζα η πιο ωραία στην Αθήνα;

Γεύση / Είναι η τούρτα αμυγδάλου του Μπόζα η πιο ωραία τούρτα της Αθήνας;

Όσο και αν η τέχνη της ζαχαροπλαστικής έχει κάνει άλματα στη χώρα μας, δεν έχουμε πάψει ποτέ να αγαπάμε τα «παλιά γλυκά» που μας θυμίζουν παιδικά χρόνια, οικογενειακές συγκεντρώσεις, γενέθλια και γιορτές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Γεύση / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Τα κρασιά της Κεφαλονιάς: Ρομπόλα, Μαυροδάφνη και άλλες εξαιρετικές ποικιλίες

Το κρασί με απλά λόγια / Τα κρασιά της Κεφαλονιάς: Ρομπόλα, Μαυροδάφνη και άλλες εξαιρετικές ποικιλίες

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης ταξιδεύουν στους αμπελώνες της Κεφαλονιάς, με οδηγό τον οινοποιό Ευρυβιάδη Σκλάβο. Μαθαίνουμε για τις γνωστές, αλλά και τις πιο σπάνιες ποικιλίες του νησιού, καθώς και για τον ρόλο που παίζει το βουνό Αίνος στην αμπελουργία του.
THE LIFO TEAM
Στο ΚΙΝΩΝΩ στο Κουκάκι που περνάει την πιο νόστιμη φάση του

Γεύση / Στο ΚΙΝΩΝΩ στο Κουκάκι που περνάει την πιο νόστιμη φάση του

Ο Βαγγέλης από το «Σπιρτόκουτο» –δηλαδή ο Γιάννης Βουλγαράκης– άφησε τα Κύθηρα για την Αθήνα και ανανέωσε, με τις λιτές του γεύσεις, έναν χώρο όπου κάποτε αράζαμε για ποτά και τώρα πηγαίνουμε για φρέσκες παπαρδέλες και σφακιανόπιτα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ