H μύτη που αξίζει εκατομμύρια

Facebook Twitter
0


[via] Ο κριτικός με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο σήμερα είναι ένας κριτικός κρασιού. Δεν πρόκειται για κάποιον σνομπ όπως θα φανταζόταν κανείς, αλλά για έναν συνηθισμένο Αμερικάνο, έναν άντρα από το βόρειο Μέριλαντ, που ζει ακόμα σε μια φάρμα. Το όνομά του είναι Robert Parker Jr, Bob για τους φίλους του, και δεν έχει κλασική εκπαίδευση στο κρασί.  



Δεν δουλεύει μπροστά σε άλλους αλλά μόνος του, σε ένα γραφείο, το οποίο έχει έναν υπολογιστή, πολλά CD, (Bob Dylan, Neil Young), έναν πάγκο γεμάτο με μπουκάλια κρασί, μια σειρά με καθαρά ποτήρια κρασιού, και ένα νεροχύτη αρκετά βαθύ για να μπορεί να φτύνει χωρίς να λερώνεται. Εκεί γράφει το περιοδικό του με όνομα The Wine Advocate, με υπότιτλο “ανεξάρτητος διμηνιαίος οδηγός για καλό κρασί.» Το περιοδικό δεν έχει φωτογραφίες.


Το περιοδικό δεν δέχεται διαφημίσεις. Η συνδρομή κάνει 40 ευρώ το χρόνο. κάθε τεύχος έχει ένα εντιτόριαλ και περίπου πενήντα έξι σελίδες με σχόλια για κρασιά που έχει δοκιμάσει ο ίδιος. Τα σχόλια συνήθως είναι σύντομα, δύο ή τρεις προτάσεις, και η βαθμολογία κυμαίνεται μεταξύ 50 και 100.



Το περιοδικό έχει 40.000 συνδρομητές, σε όλη την Αμερική και σε 37 ξένες χώρες. Οι αναγνώστες έχουν επίσης επιρροή και οι γνώμες κυκλοφορούν, ανεβοκατεβάζοντας υπολήψεις και παραγωγούς στην Ασία, στις ΗΠΑ, τώρα ακόμα και στην Ευρώπη. Τα αποτελέσματα φαίνονται στα ράφια, όπου οι πωλητές αναρτούν τα σχόλια του Parker και αυτό δημιουργεί αλυσιδωτές αντιδράσεις που φτάνουν ξανά πίσω, μέχρι τους παραγωγούς. Ήταν η πρώτη φορά που αυτός ο κλάδος απέκτησε μία τόσο ισχυρή φωνή.


Βέβαια από το 2008 και μετά οι φήμες σχετικά με την αμεροληψία του και την αντικειμενικότητά του έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν: ταξίδια πληρωμένα από εφημερίδες, συγγενείς που συμμετέχουν σε εταιρίες σχετικές με κρασί, υπάλληλοι που κατηγορήθηκαν ευθέως για χρηματισμό, έχουν κλονίσει το όνομά του αλλά δεν τον έχουν εκθρονίσει. Πριν από μερικά χρόνια δήλωσε ότι αφήνει τις κριτικές για τα κρασιά της Καλιφόρνια σε συνεργάτη του, κάτι που ερμηνεύτηκε ως πρόθεση απόσυρσης.


Tώρα ο Parke rέχει και Twitter. Ποιό περιοδικό κατέληξε σ’ αυτό το ποσοστό, αναρωτιέμαι, γιατί ούτε η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει βγάλει άκρη ακόμα.

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει ότι τα τρίγωνα Πανοράματος είναι καλά μόνο για να βγάζεις φωτογραφίες. Σε κάθε περίπτωση, προτιμάει να δοκιμάζει φαγητά παρά να βλέπει ταινίες – εξαίρεση έκανε μόνο για την καινούργια ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΡΕΜΙ
Pfalz: Η νέα δύναμη του Riesling και του Pinot Noir, που «ταράζει» την Ευρώπη

Το κρασί με απλά λόγια / Εξαιρετικά Riesling. Δυνατά Pinot Noir. Πώς το Pfalz έκανε τη Γερμανία σοβαρό παίκτη στο κρασί

Στο νέο επεισόδιο της σειράς «Το κρασί με απλά λόγια» η Υρώ Κολιακουδάκη DipWSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης μας ταξιδεύουν στο Pfalz, τη μεγαλύτερη οινοπαραγωγική περιοχή Riesling στον κόσμο, μέσα από τις φωνές τεσσάρων κορυφαίων προσωπικοτήτων του γερμανικού κρασιού: της Caro Maurer MW, του Frank John, του Dominik Sona και του Nicola Libeli.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Όχι άλλη σφυρίδα!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Όχι άλλη σφυρίδα στο Προεδρικό Μέγαρο!

Ο κύριος Ρεμί βαρέθηκε τα αποδομημένα, παράτολμα και ανέμπνευστα πιάτα - κάνε μια σωστή «ιεροσυλία», αλλιώς μείνε στα απλά. Στην τελική, προτιμά μια βραδιά στην παραλιακή, με πίτσα, μπίρα και Χούλιο Ιγκλέσιας.
ΡΕΜΙ
«Τριλέτσε, κουλάτς, μπομπόνες»: Η Αναστασία έκανε τα αλβανικά γλυκά viral

Γεύση / «Τριλέτσε, κουλάτς, μπομπόνες»: Η Αναστασία έκανε τα αλβανικά γλυκά viral

Τα βίντεό της κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές στο TikTok και μας δείχνουν τι χάναμε τόσο καιρό που αγνοούσαμε κλασικά γλυκά της γειτονικής μας χώρας. Η ίδια, βέβαια, πιστεύει ότι τα φτιάχνει καλύτερα.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
«Χίλιες φορές μακαρόνια παρά σπανακόρυζο»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Χίλιες φορές μακαρόνια παρά σπανακόρυζο»

Ο Κύριος Ρεμί στοχάζεται πάνω στα όρια της κριτικής εστιατορίων, μαγειρεύει τέσσερις παστιτσάδες μέσα στην εβδομάδα και δεν έχει κάτι προσωπικό με το σπανακόρυζο. Απλώς δεν είναι μακαρονάδα!
ΡΕΜΙ
«Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Ο κύριος Ρεμί τρώει σπίτι του πιο συχνά απ' ότι νομίζεις, προτείνει να παίρνεις καλύτερες φακές και λέει αυτό που ξέρουμε όλοι και δεν λέμε για το delivery.
ΡΕΜΙ
Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Ο χαρισματικός οινοποιός Άρης Τσέλεπος μεταφέρει την Υρώ Κολιακουδάκη-Dip WSET και τον Παναγιώτη Ορφανίδη στη Napa Valley και στα αμπέλια της Καλιφόρνιας μέσα από μια συναρπαστική συζήτηση για το κρασί και τα μαθήματα που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από μια από τις πιο εμβληματικές οινοπαραγωγικές περιοχές του κόσμου.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Θύμηση, μια νέα κρεμερία στο Παγκράτι

Γεύση / Θύμηση: Ο Νίκος και ο πατέρας του έφεραν ξανά το γαλακτοπωλείο στο Παγκράτι

Παίρνει στοιχεία από τα παλιά γαλακτοπωλεία αλλά δεν στέκεται εκεί. Προσθέτει γλυκά –λευκά, όπως αυτά που του αρέσουν– και πίτες. Αυτή η κρεμερία είναι μία από τις καλύτερες ιδέες που έχουμε δει στο χώρο της ζαχαροπλαστικής φέτος.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Nothing Days / Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Από την πιο αρχαία καλλιέργεια στην ιστορία μέχρι τις γκουρμέ, ακριβές εκδοχές τους, τα σαλιγκάρια κατέληξαν από βασική τροφή να γίνουν υποτιμημένη και σπάνια, και η αφορμή για τοξικά σχόλια στα social media.
M. HULOT
Οι γεύσεις του καλοκαιριού που φυλάξαμε για το χειμώνα

Γεύση / Φρυγανισμένα, λιόκαφτα, παστά, ξιδάτα: Έτσι μένει η γεύση του καλοκαιριού

Η τέχνη της συντήρησης των τροφών πάει χιλιάδες χρόνια πίσω και έχει ακόμα λόγο ύπαρξης γιατί μεταμορφώνει τα υλικά σε κάτι άλλο. Και αυτό το «άλλο» έχει γαστρονομική και συναισθηματική αξία.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ