Μία βόλτα στο δάσος: Hänsel and Gretel

Facebook Twitter
0

Ένας ξυλοκόπος και η γυναίκα του είναι τόσο απελπισμένοι από την μεγάλη πείνα και φτώχια που αποφασίζουν –με προτροπή της γυναίκας, που είναι μητριά των δύο παιδιών- να στείλουν τα παιδιά στο δάσος και να τα εγκαταλείψουν εκεί, για να μείνει περισσότερο φαγητό για τους ίδιους.

Τα παιδιά επιστρέφουν αφού έχουν αντιμετωπίσει μια μάγισσα/καννίβαλο, η οποία τους έχει δελεάσει με ένα σπίτι από ζαχαρωτά. Εκεί μέσα όμως βρίσκεται και η φυλακή τους.

Πολλοί οι συμβολισμοί του παραμυθιού: ιστορία δεν περιγράφει μόνο μια περίοδο μεγάλης πείνας αλλά και εκτεταμένη ηθική κατάπτωση. Είναι μία εποχή θανάτου, δολοφονιών και κανιβαλισμού ως στρατηγικές επιβίωσης. Ίσως είναι βασισμένη στις αναμνήσεις του Μεγάλου Λιμού, μεταξύ 1315-1322 που είχε ως αποτέλεσμα εκατομμύρια θανάτων στην βόρεια Ευρώπη. Οι καιρικές συνθήκες κατέστρεψαν σχεδόν ολοσχερώς τις καλλιέργειες. Η ανέχεια χτύπησε όλα τα φάσματα της κοινωνίας και τα περιστατικά εγκατάλειψης παιδιών και ο κανιβαλισμός πράγματι καταγράφηκε από τους χρονικογράφους της εποχής.

Σύμφωνα με μερικούς ερευνητές, τα πρώτα σπίτια από ζαχαρωτά εμφανίστηκαν μετά το διάσημο παραμύθι των αδερφών Γκριμ. Άλλοι ιστορικοί υποστηρίζουν ότι τα αδέρφια έγραφαν για πράγματα που ήδη υπήρχαν. Δε μπορούμε να είμαστε σίγουροι για καμία από τις δύο εκδοχές.

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάνος Μακρυγιαννάκης: «Στο Philema, στις Βρυξέλλες, κάνουν ουρά για ξινόμαυρο και ξινόχοντρο»

Το κρασί με απλά λόγια / Μάνος Μακρυγιαννάκης: «Στο Philema κάνουν ουρά για ξινόμαυρο και ξινόχοντρο»

Ο «πρεσβευτής» της ελληνικής κουζίνας στις Βρυξέλλες, αναπολεί τα παιδικά του Χριστούγεννα στην Κρήτη και μιλά για τον ρόλο του Philema – του εστιατορίου που εδώ και έντεκα χρόνια προσφέρει στους «καλεσμένους» του αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα και ελληνικά κρασιά.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Στον «Σήφη» ξέρουν από καλή κρητική κουζίνα

Γεύση / Στον «Σήφη» για γαμοπίλαφο και αυγά με στάκα και απάκι

Εδώ και σχεδόν πέντε δεκαετίες, μια οικογενειακή ταβέρνα στον Άγιο Δημήτριο, με την κυρά-Φωφώ σταθερά στο τιμόνι, σερβίρει φαγητά και μεζέδες όπως ακριβώς θα τους έβρισκες σε ένα αυθεντικό κρητικό καφενείο.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Χριστουγεννιάτικος κορμός, μια γλυκιά ιστορία που συνεχίζεται στα καλύτερα ζαχαροπλαστεία της πόλης

Γεύση / Χριστουγεννιάτικος κορμός, ένα σοκολατένιο έπος. Εδώ οι καλύτεροι

Ξεκίνησε ως ένα ρολό παντεσπάνι με αφράτη σοκολάτα γκανάς και ζάχαρη άχνη, σύμβολο της καλοτυχίας. Πλέον κάθε ζαχαροπλάστης κάνει μια δική του παραλλαγή, μετατρέποντάς το σε γλυκό έργο τέχνης.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
«Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Το κρασί με απλά λόγια / «Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης η εμβληματική προσωπικότητα του ελληνικού κρασιού, ο Άγγελος Ιατρίδης, εξηγεί ότι πήγε στο Αμύνταιο πριν από τριάντα χρόνια επειδή είδε ότι θα άντεχε στην κλιματική αλλαγή και μιλάει για τη μεγάλη ανάπτυξη του Κτήματος Άλφα από τα 4.000 στρέμματα στα 14.000.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Η εποχή του Ευχέλαιου της μεσογειακής διατροφής ή Τα μυστήρια της εποχής της ελιάς

Γεύση / Ελιές με χταπόδι: Στο Αιγαίο τις φτιάχνουν απλά, όπως τις μαντινάδες

Κολυμπάτες, ελίδια, κλαστάδες, σταφιδολιές, ψαρολιές, κουροπολιές, νερατζολιές: όπως και να την πεις, η ελιά παραμένει ένα μικρό σύμβολο του μεσογειακού πολιτισμού. Mε το χταπόδι πώς ταιριάζει;
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ