Το φαγητό δεν είναι απλώς φαγητό

Facebook Twitter
0

Το Heart Attack Grill άνοιξε την περασμένη Τετάρτη στο Λας Βέγκας.

Η κεντρική ιδέα του εστιατορίου δεν είναι ιδιαίτερα διακριτική. Εσωτερικά μοιάζει με «νοσοκομείο», οι πελάτες λέγονται «ασθενείς» , οι σερβιτόρες λέγονται «νοσοκόμες» και οι παραγγελίες λέγονται «συνταγές».

Οι θερμίδες στο μενού αγγίζουν τη στρατόσφαιρα. Τα μικρότερο μπέργκερ λέγεται «μονό μπαϊπάς» και το τετραπλό, που είναι το μεγαλύτερο , έχει 8.000 θερμίδες. Οι πατάτες είναι τηγανισμένες σε λαρδί και τα μιλκ σέικ έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό βουτύρου στον κόσμο (ή, έτσι περηφανεύονται). Οι πελάτες που καταφέρνουν να φάνε το τετραπλό μπέργκερ έχουν την τιμή να συνοδευτούν μέχρι το αυτοκίνητό τους με αναπηρικό καροτσάκι.

Ίσως στο Λας Βέγκας, όπου όλα επιτρέπονται, να καταφέρει να μείνει ανοιχτό. Το θέμα είναι προκλητικό, ειδικά για τους Αμερικανούς που βασανίζονται από παχυσαρκία και διεξάγουν έναν πόλεμο υπέρ της υγιεινής διατροφής ο οποίος σε ορισμένες πολιτείες φτάνει στα άκρα.  Το πρώτο υποκατάστημα της αλυσίδας άνοιξε το 2005 στο Φοίνιξ και αντιμετώπισε μεγάλη κριτική. Ο δικηγόρος της Αριζόνα απείλησε να το κλείσει με τη δικαιολογία ότι καταπατούνται νόμοι της πολιτείας όταν αποκαλούν «νοσοκόμες» ανθρώπους χωρίς νόμιμες άδειες.

Εν τω μεταξύ…

Oι καταναλωτές που αισθάνονται ότι δεν έχουν τον έλεγχο είναι αυτοί που διαλέγουν τις μεγαλύτερες συσκευασίες φαγητού προκειμένου να βελτιώσουν την κοινωνική τους θέση στα μάτια των άλλων, υποστηρίζει μία νέα θεωρία που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Live Science.

Η θεωρία θα συμπεριληφθεί τον Απρίλιο του 2012 στο Journal of Consumer Research και μεταξύ άλλων υποστηρίζει ότι «η τάση των καταναλωτών σε σχέση με το φαγητό είναι να καταναλώνουν όλο και περισσότερο και είναι πιο έντονη μεταξύ των πιο ευπαθών ομάδων, όπως μεταξύ των καταναλωτών χαμηλής κοινωνικής τάξης».

Η μελέτη έγινε από ερευνητές των École des Hautes Études Commerciales de Paris και  Northwestern University του Ιλλινόις. Τα πειράματα έγιναν για να διαπιστωθεί γιατί οι άνθρωποι λιγότερων μέσων κάνουν κακές επιλογές για την υγεία τους, παραγγέλνοντας ή αγοράζοντας περισσότερο φαγητό απ’ όσο χρειάζονται.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι παρόμοιες συμπεριφορές εντοπίζονται και στις αγορές αντικειμένων όπως κατοικιών, οχημάτων και τηλεοράσεων. Όμως το φαγητό είναι ο καθρέφτης που κυρίως αντικατοπτρίζει την οικονομική ανασφάλεια.

Νομίζω ότι οι Έλληνες δεν χρειαζόμαστε επιστημονική θεωρία για να συμφωνήσουμε με τα παραπάνω. Έχοντας μεγαλώσει σε οικογένειες με μαμάδες που κυνηγάνε παιδιά να φάνε ενώ είναι σαφές ότι δε θέλουν (ή, ακόμα χειρότερα, ότι δεν χρειάζονται άλλο φαγητό, μάλλον λιγότερο), έχοντας συνηθίσει σε υπερβολικά πλούσια οικογενειακά τραπέζια (όσο πιο μακρινοί οι συγγενείς, τόσο πιο μεγαλειώδες το γεύμα), έχοντας παραφάει σε άπειρα τραπεζώματα σε ταβέρνες με κουμπάρους που τσακώνονται για το ποιος θα πληρώσει όλα αυτά που ήταν αδύνατον να φαγωθούν, μπορούμε να γράψουμε ο καθένας τη δικιά μας μελέτη.

Βέβαια οι συμπεριφορές μας έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και θα αλλάξουν κι άλλο. Έχω την εντύπωση ότι ο κόσμος έχει σταματήσει τις υπερβολές, θέλοντας και μη. Κρίμα που έπρεπε να καταστραφούμε πρώτα.

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος μισεί τα μακαρόνια με κιμά;

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Ρεμί / Ποιος μισεί τα μακαρόνια με κιμά;

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει πως όταν δοκιμάζεις κάτι που είχες καιρό στο μυαλό σου, συχνά απογοητεύεσαι. Εκτός κι αν πρόκειται για ένα ζυγούρι με χυλοπίτες που θα μπορούσε να τρώει και αποκλεισμένος με χιονοθύελλα σε βουνό, και να μην τον νοιάζει.
ΡΕΜΙ
Gimjang αλά ελληνικά

Γεύση / Έτσι γίνεται το κίμτσι. Η κορεάτικη κοινότητα μάς έμαθε τα μυστικά

Tο περασμένο Σάββατο, η Πρεσβεία της Κορέας προσκάλεσε 30 Έλληνες και Ελληνίδες να συμμετάσχουν σε ένα ιδιαίτερο πρότζεκτ αφιερωμένο στο κίμτσι, το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο σε συνεργασία με την κορεάτικη κοινότητα της Ελλάδας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στο Άθος δεν παίζουν με την φωτιά. Ξέρουν

Γεύση / Στο Άθος δεν παίζουν με την φωτιά. Ξέρουν

Σε ένα αδιέξοδο δρομάκι στον Κολωνό βρίσκεται ένα εστιατόριο στημένο γύρω από τη φωτιά και τη μνήμη. Προσφέρει ένα μενού δεκαοκτώ πιάτων, πολύπλοκο, αλλά αυθεντικό. Δοκιμάστε το αρνί μαγειρεμένο σε νταβά, και θα καταλάβετε.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Τo γαλακτομπούρεκo της καρδιάς μου

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Ρεμί / Τo γαλακτομπούρεκo της καρδιάς μου

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει πως όταν τα γλυκά φτιάχνονται με αγάπη, δεν χαλάνε ποτέ, όπως το γαλακτομπούρεκο της γιαγιάς του, που γι' αυτόν είναι το καλύτερο. Ωστόσο, δεν σταματά να δοκιμάζει καινούργια - ποτέ δεν ξέρεις!
ΡΕΜΙ
4 νέοι φούρνοι και το top pastry που φτιάχνουν

Γεύση / Πόσους νέους φούρνους αντέχουμε; Σίγουρα και αυτούς τους 4

Χειροποίητα γλυκά και ψωμιά, και παραγωγή σε μικρή κλίμακα: οι φούρνοι νέας γενιάς επαναφέρουν την αυθεντικότητα και αναβαθμίζουν τη ζύμη σε μια καθημερινή αλλά πολύτιμη εμπειρία. Πήγαμε, δοκιμάσαμε και διαλέξαμε το αγαπημένο μας από τον κάθε ένα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δώδεκα Πιάτα: Νέα αθηναϊκή κουζίνα με υπογραφή

Γεύση / Δώδεκα Πιάτα: Τρώγοντας λαχανοντολμάδες και κεμπάπ σε λευκά τραπεζομάντιλα

Ο βραβευμένος με αστέρι Michelin σεφ Παύλος Κυριάκης, μετά το Κουκάκι, άνοιξε εστιατόριο στο κέντρο της πόλης, κρατώντας το όνομα και τον μικρό κατάλογο με κλασικά πιάτα, σαν αυτά που θα 'θελε να βλέπει κι ο ίδιος σε ένα μενού.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Είναι η Αίτνα η πιο «καυτή» περιοχή στον κόσμο του κρασιού τώρα;

Το κρασί με απλά λόγια / Είναι η Αίτνα η πιο «καυτή» περιοχή στον κόσμο του κρασιού τώρα;

Ο Παναγιώτης Ορφανίδης και η Υρώ Κολιακουδάκη «ταξιδεύουν» στη Σικελία και ανακαλύπτουν τα κρασιά της λάβας και του πάγου μέσα από τις ιστορίες και τα μυστικά τριών σπουδαίων παραγωγών: του Giuseppe Russo, του Angelo di Garcia (Tornatore) και του Federico Graziani.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει ότι τα τρίγωνα Πανοράματος είναι καλά μόνο για να βγάζεις φωτογραφίες. Σε κάθε περίπτωση, προτιμάει να δοκιμάζει φαγητά παρά να βλέπει ταινίες – εξαίρεση έκανε μόνο για την καινούργια ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΡΕΜΙ