Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης Facebook Twitter
Γενικά, ένας άνθρωπος επειδή είχε την ατυχία να είναι διάσημος έγινε βορά στις αδηφάγες διαθέσεις της κοινής γνώμης. Φωτ.: via instagram
0


ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ
ο τραγουδιστής Γιώργος Μαζωνάκης έχει το στίγμα ενός ανθρώπου που αντιμετωπίζει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, προφανώς απόνερα μιας δύσκολης ζωής. Σίγουρα όχι για όλους αλλά σίγουρα για πολλούς από όσους παρακολούθησαν τη δημόσια διαπόμπευσή του, ο Μαζωνάκης είναι ένας άνθρωπος για τον οποίο άκουσαν, διάβασαν και είδαν εξαιρετικά πολλές λεπτομέρειες της περιπέτειάς του σε ένα ψυχιατρείο και γενικά της προσωπικής του ζωής, η οποία μάλλον δεν είναι διόλου ανέμελη και ωραία.

Άλλωστε, θα σκέφτονται, γιατί ένας άνθρωπος να οδηγηθεί ακούσια σε ψυχιατρική κλινική, αν δεν αντιμετωπίζει τόσο σοβαρά προβλήματα; Τελικά έχουν και οι διάσημοι δυσκολίες στη ζωή τους, δεν έχουμε μόνο εμείς, θα σκέφτονται επίσης, μάλλον ανακουφισμένοι. Αλλά δεν θα σκεφτούν ποτέ ότι οι ζωές των άλλων δεν θα έπρεπε να τους αφορούν καθόλου.

Το στίγμα ήδη συνοδεύει τον τραγουδιστή, ο οποίος για κάποιους είναι ένας διάσημος με σοβαρά προβλήματα, για άλλους που είδαν την περίπτωσή του πιο συγκαταβατικά ένα θύμα συγγενών, του συστήματος, κάποιας πλεκτάνης, αυτών τέλος πάντων που μάλλον τον μισούν επειδή είναι διάσημος.

Μια μέρα, σχεδόν όλα τα ειδησεογραφικά μέσα δημοσιοποίησαν την πληροφορία ότι ο τραγουδιστής οδηγήθηκε κατόπιν εισαγγελικής εντολής σε ψυχιατρικό ίδρυμα. Τα πιο light από αυτά τα μέσα (ένας κατ’ ευφημισμόν όρος που χρησιμοποιείται για να τα χαρακτηρίσει, ουσιαστικά όμως πρόκειται για χυδαία και κίτρινα μέσα ενημέρωσης που επιβιώνουν κανιβαλίζοντας τις ζωές των άλλων και τα οποία αριθμητικά είναι πολλά και ασκούν σημαντική επιρροή στην κοινωνία) μπήκαν ή προσπάθησαν να μπουν ακόμα πιο βαθιά από την κλειδαρότρυπα και να δώσουν όσο περισσότερες πληροφορίες μπορούσαν στο κοινό τους. Γνωρίζουν ότι αυτό το κοινό διψάει για τέτοια θεάματα. Πρόκειται για ένα κοινό που επιθυμεί να ξέρει κάθε είδους λεπτομέρεια για ανάλογα θέματα αλλά δεν δείχνει, για παράδειγμα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για έναν πόλεμο που συμβαίνει σχεδόν δίπλα του. Αυτό όμως είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία.

Ακολούθησαν όσα συμβαίνουν συνήθως: περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωή του Μαζωνάκη, περισσότερα χυδαίας αντίληψης σχόλια αναγνωστών στα μέσα ή στα κοινωνικά δίκτυα, μια συνεχής αναπαραγωγή τοξικότητας, εισβολή στη ζωή ενός άλλου, απουσία οποιουδήποτε είδους σεβασμού γι’ αυτήν τη ζωή, εξαγωγή εύκολων συμπερασμάτων. Γενικά, ένας άνθρωπος επειδή είχε την ατυχία να είναι διάσημος έγινε βορά στις αδηφάγες διαθέσεις της κοινής γνώμης. Το στίγμα ήδη συνοδεύει τον τραγουδιστή, ο οποίος για κάποιους είναι ένας διάσημος με σοβαρά προβλήματα, για άλλους που είδαν την περίπτωσή του πιο συγκαταβατικά ένα θύμα συγγενών, του συστήματος, κάποιας πλεκτάνης, αυτών τέλος πάντων που μάλλον τον μισούν επειδή είναι διάσημος.

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό. Τα λάθη αυτά αποτελούν πια κανόνα, έναν κανόνα που λέει πως η δημοσιοποίηση και η ανάδειξη τέτοιων θεμάτων, και μάλιστα σε όλη τους την έκταση, συνιστούν δείγμα καλής δημοσιογραφίας, και η αποδοχή από πάρα πολλούς αποδέκτες αποτελεί μια υγιή κοινωνική συμπεριφορά· όλο αυτό είναι εν τέλει ο τρόπος με τον οποίο τα πράγματα πρέπει να γίνονται. Το λάθος αποκτά μια κανονικότητα πια, η οποία αυτόματα του αφαιρεί τον χαρακτηρισμό του λάθους.

Το λάθος δεν αφορά μόνο τα μέσα που εισβάλλουν και διαπομπεύουν τις ζωές των άλλων· αφορά και τους αποδέκτες των πληροφοριών χωρίς τους οποίους δεν θα υπήρχε λάθος, γιατί κανένας δεν θα ενδιαφερόταν για τα μυστικά πίσω από την κλειδαρότρυπα. Αφορά όμως και το ίδιο το σύστημα, το κράτος δηλαδή, το οποίο δίνει τη δυνατότητα για εύκολους ακούσιους εγκλεισμούς σε ιδρύματα. Γιατί τελικά ίσως και εκεί βρίσκεται ένα σημαντικό ζήτημα: ο τρόπος με τον οποίο οδηγούνται οι άνθρωποι σε ιδρύματα…

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Οπτική Γωνία / Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Ο Μπέος έχει τον λαό του. Όχι μόνο στον Βόλο. Είναι ο ίδιος κόσμος που γελάει με emoticon κάτω από τις «λουλούδες» και τα «πουστρόνια». Ο ίδιος λαός που βλέπει τον Μπέο ως μια λιγάκι άξεστη πλην ίσως αναγκαία απάντηση στον woke κίνδυνο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Οπτική Γωνία / Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Από το Qatargate και τους δεσμούς με το περιβάλλον Τραμπ μέχρι τις δωρεές σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το sporstwashing και τις υποθέσεις στην Ελλάδα, το Κατάρ χτίζει ένα αόρατο δίκτυο επιρροής που εκτείνεται από την Ουάσιγκτον έως τις Βρυξέλλες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Οδήγηση / Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους θα ενισχυθεί με ελέγχους μέσω drugwipe test. Ποιες ναρκωτικές ουσίες θα ανιχνεύουν και πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι έλεγχοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Βασιλική Σιούτη / Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Σύννεφα πάνω από τις Βρυξέλλες: H σύλληψη της Φεντερίκα Μογκερίνι, το σκάνδαλο του Qatargate, οι γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ε.Ε. και Ελλάδα αλλά και πώς ο Κάθετος Διάδρομος μπορεί να επηρεάσει το πολιτικό παιχνίδι.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Οπτική Γωνία / Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαβουνέλη, μιλά στη LiFO για την πιθανότητα ευρύτερης σύρραξης μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, την κλιμάκωση υβριδικών επιθέσεων και τη χρήση drones που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, ενώ εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την επιτυχία των συνομιλιών σχετικά με την «επόμενη μέρα» της Ουκρανίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι για την Ελλάδα και το ευρώ.

Έρευνα / Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι

Το ηθικo-πολιτικό ζήτημα γύρω από την υπόθεση Έπσταϊν, το ενδιαφέρον για το οικονομικό δράμα που ζούσε η Ελλάδα το 2015 και ο «αριστερός φίλος» για τον οποίο έλεγε ότι έστειλε το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα για να τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους

Οπτική Γωνία / Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους. H δολοφονία του Μεχντί Κεσασί

Ο μόνος τρόπος να τιμήσει κανείς τα θύματα δολοφονιών είναι αποφεύγοντας τη συμβατική μιντιακή και πολιτική ρητορική, τον ευπώλητο εξωτισμό του κακού ή την υπερ-αστυνομική δημαγωγία.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Από πρώην «ριζοσπάστης μαρξιστής» ο Αλέξης Τσίπρας αυτοπαρουσιάζεται στο βιβλίο του ως ένας πολιτικός που παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις του με βάση ουρανόσταλτα σημάδια της μοίρας και την «κραυγή ενός περιστεριού». Οι παλιοί του σύντροφοι διαψεύδουν πλήθος περιστατικών που περιγράφει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Οπτική Γωνία / Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί τι κρύβεται πίσω από την πρόωρη προσμονή των Χριστουγέννων αλλά και γιατί για πολλούς η γιορτινή περίοδος γίνεται πηγή άγχους αντί χαράς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ξενάγηση στο νέο Ωνάσειο, στο πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Υγεία / Νέο Ωνάσειο: Το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό μιλούν στη LiFO για τη λειτουργία του καινούργιου κέντρου με τα υβριδικά χειρουργεία, την υπερσύγχρονη παιδιατρική μονάδα, τα ρομποτικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας αλλά και το «Δωμάτιο Δύναμης», έναν διαφορετικό χώρο αναμονής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ