ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

«Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» Facebook Twitter
Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης στα «Χορικά Ύδατα».
0

Τα «Χορικά Ύδατα» αποτελούν μια πολύχρωμη παλέτα με στιγμές κωμωδίας και δράματος, εστιάζοντας στα μεγάλα και διαχρονικά θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο και ορίζουν τη φύση, τη μοίρα και τα έργα του. Τη σκηνοθεσία, την επιλογή των κειμένων και των χορικών, καθώς και τη συγγραφή συνδετικών κειμένων, έχει αναλάβει η Λίνα Νικολακοπούλου που στη μακρόχρονη δημιουργική της πορεία, μεταξύ άλλων και στο θέατρο, έχει έρθει σε επαφή με έργα σπουδαία, καλύπτοντας ένα ευρύτατο φάσμα, από το αρχαίο δράμα και τη σύγχρονη δραματουργία. και έχει συνεργαστεί με πολλούς και σπουδαίους σκηνοθέτες και συνθέτες.

«Η πρώτη μου επιθυμία, κάτι που με έτρωγε, ήταν να θυμηθώ τα χορικά που είχαν γεννηθεί πολύ νωρίς στη διαδρομή μου, από το 1986, από τη “Λυσιστράτη” και τις “Τρωάδες” και από σύγχρονα ελληνικά έργα, αλλά και αργότερα από τον “Οιδίποδα Τύραννο”, και να τα ξαναφέρω στα αυτιά μου», λέει η Λίνα Νικολακοπούλου.

«Θυμάμαι τη συμμετοχή του κόσμου, αλλά και τη συστολή και την αγωνία που είχα μέσα μου αν μπορώ να τα γράψω· την ίδια στιγμή έπαιρνα και ρίσκα όταν έλεγα το “ναι”. Διάβαζα πολύ τα έργα, προσπαθούσα να αποκωδικοποιήσω τι έλεγαν αυτά τα κείμενα και μετά να γίνουν κομμάτια οργανικά της παράστασης.

«Ήθελα να ξεφύγω κάπως από τη συμβατικότητα του μελοποιημένου λόγου και να ζοριστώ, να ξανακάτσω στο θρανίο και να με ενθουσιάσει κάτι που ονομάζω και φανερώνω, κάτι που ανακινήθηκε μέσα μου, και θα το πάρουν άξιοι άνθρωποι που τους αφορά· νιώθω ότι κάτι προσφέρω».

Όταν είδα ότι είχα πάρα πολλά θεατρικά τραγούδια και χορικά, άρχισα να ψάχνω έναν τρόπο να κάνω μια σύνθεση με αυτά γιατί έχουν περάσει πια σαράντα πέντε χρόνια από τότε που ξεκίνησα τη δισκογραφία και ήμουν βέβαιη ότι τα περισσότερα τραγούδια που δισκογραφήθηκαν έχουν air-play, παίζονται συνεχώς, έχουν μια συνέχεια, ακόμα υπάρχουν και τα λένε νεότερες γενιές, αλλά αισθανόμουν την ανάγκη να έρθουν στην επιφάνεια και τα άλλα γραπτά που έγιναν με αφορμή θεατρικά έργα. Γρήγορα είδα μια ισορροπία ανάμεσα σε κωμωδίες και τραγωδίες, έτσι είχα ουσιαστικά ένα πρώτο ξεκίνημα».

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» Facebook Twitter
«Σκαλίζοντας όσα είχα γράψει και ανοίγοντας έργα σαν τις “Τρωάδες”, τον “Οιδίποδα”, αλλά και του Αριστοφάνη, είδα τη μέγιστη τέχνη τους, που είναι τρομερά απαιτητική· αυτά που είναι να ειπωθούν πρέπει να γραφτούν πάνω σε μέτρα».

Πολλά από αυτά τα θεατρικά τραγούδια αυτονομήθηκαν και μέσα στα χρόνια έγιναν μεγάλες επιτυχίες, με το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που τα αγάπησε να μη γνωρίζει ότι πρόκειται για τραγούδια βγαλμένα από το θέατρο. Στα «Χορικά Ύδατα» επιστρέφουν ξανά στην πηγή τους, τη θεατρική σκηνή. Με αφετηρία τη «Λυσιστράτη» (1986) και συνεχίζοντας με τις «Τρωάδες», τον «Πλούτο», τους «Ιππείς», τον «Οιδίποδα», «Το έκτο πάτωμα», το «Άγριο Μέλι», «Το Σκλαβί» κ.ά., η Λίνα Νικολακοπούλου αναδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο της χορικής τέχνης που αποτελεί συνδυασμό ποίησης, μουσικής και χορού. Τραγούδια γνωστά και άγνωστα που έχουν μια ιστορία θεατρική να πουν σμίγουν σε μια νέα συνθήκη υψηλής αισθητικής αξίας και ανοίγουν έναν συναισθηματικό διάλογο με τον θεατή. Στην παράσταση ακούγονται με τη σειρά αφήγησης μουσικά έργα των Oscar Strock, Γιώργου Κουρουπού, Θάνου Μικρούτσικου, Goran Bregović, Γιώργου Χριστιανάκη, Σταμάτη Κραουνάκη και Νίκου Κυπουργού.

Επί σκηνής οκτώ ηθοποιοί ευρύτατης ερμηνευτικής γκάμας, τέσσερις γυναίκες και τέσσερις άντρες από τρεις γενιές, ερμηνεύουν, χορεύουν και τραγουδούν. Η σπουδαία κυρία του θεάτρου Αννίτα Σαντοριναίου, που φέρει το ήθος της θρυλικής εποχής του Κουν, η Στέλα Φυρογένη, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Χάρης Πισίας και η Νιόβη Χαραλάμπους, ηθοποιοί με μακρά και επιτυχημένη πορεία στο θέατρο, αλλά και οι νεότεροι Χρήστος Γκρόζος, Λουκάς Προκοπίου και Μαρία Τσιάκκα. Διακεκριμένοι και πολύπειροι είναι και οι έξι μουσικοί της παράστασης που αποδίδουν τα μουσικά μέρη ισορροπώντας θαυμάσια μεταξύ δεξιοτεχνίας και μπρίου.

Για μια ηθοποιό σαν την Αννίτα Σαντοριναίου, με εκατοντάδες ρόλους στο ενεργητικό της, η παράσταση αυτή είναι μια άσκηση, ένα παιχνίδι πολύ ωραίο, όπως το αποκαλεί, που ταυτόχρονα έχει εξαιρετική δυσκολία: η μετάβαση από τους ρόλους της Εκάβης και της Ιοκάστης στους «Ιππείς» επιφυλάσσει κρημνώδεις, αλλά ελκυστικές εναλλαγές.

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» Facebook Twitter
Η Στέλα Φυρογένη.
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» Facebook Twitter
Η Στέλα Φυρογένη.

«Είναι σαν να δίνουμε εξετάσεις, σαν να κάνουμε οντισιόν σε διάφορα είδη θεάτρου και ανθρώπων με διαφορετικές υποστάσεις», λέει. «Η παράσταση είναι ένα ψηφιδωτό με χρωματιστές και μελαγχολικές ψηφίδες: κάποια κομμάτια είναι από το αρχαίο δράμα ή την Κλυταιμνήστρα της Γιουρσενάρ, που έχει το απόσταγμα μιας πίκρας, και από τις “Τρωάδες”, που έχουν τον ίδιο θρήνο με τις γυναίκες της Παλαιστίνης ή της Ουκρανίας, τον κλαυθμό των γυναικών σε όλο τον κόσμο.

Έχουμε, επίσης, το πάρα πολύ ενδιαφέρον μέρος της αναζήτησης του ανθρώπου, του εαυτού και της αλήθειας του κόσμου μέσα από ένα κομμάτι του “Οιδίποδα”. Μετά μπαίνουμε στην αττική κωμωδία, στους “Ιππείς”, και στη διάβρωση του πολιτικού βίου, στη “Λυσιστράτη”, όπου ο Αριστοφάνης, αναζητώντας την αλήθεια, καταφεύγει στην ουτοπία, επεξεργαζόμενος την υπόθεση της ειρήνης, και καταλήγουμε σε μία ακόμα ουτοπία του Αριστοφάνη, τον “Πλούτο”, για να εξετάσουμε τη σχέση του με την πενία, με τον άνθρωπο να αναζητά το χρήμα, την καλύτερη ζωή. Στη συνέχεια, προχωράμε στα σύγχρονα, στην ανάγκη που γεννιέται στον άνθρωπο για το παραμύθι. Π.χ. στο “Απόψε αυτοσχεδιάζουμε” αποκαλύπτουμε ότι, με αυτόν τον τρόπο, αυτοσχεδιάζοντας, ακολουθούμε τα χνάρια της ανθρώπινης ζωής, το καλό και το κακό, τη χαρά και τη λύπη, που είναι όλα αλληλένδετα. Ένα παιχνίδι είναι όλη η παράσταση, μια επιλογή από σκηνές».

«Η όρχηση, θα σου πουν όσοι γνωρίζουν την πραγματική γενεαλογία της, γεννήθηκε την ίδια στιγμή που γεννήθηκε και το σύμπαν, και φανερώθηκε ταυτόχρονα με εκείνο τον πανάρχαιο θεό, τον Έρωτα. Άλλωστε ο χορός που σέρνουν τα αστέρια ή ο τρόπος που συμπλέκονται οι πλανήτες με τους απλανείς αστέρες –η εύρυθμη κοινωνία τους, η εύτακτη αρμονία τους– δείχνουν πώς η όρχηση είναι συνυφασμένη με τις απαρχές του κόσμου», γράφει ο Λουκιανός.

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» Facebook Twitter
Πολλά από αυτά τα θεατρικά τραγούδια αυτονομήθηκαν και μέσα στα χρόνια έγιναν μεγάλες επιτυχίες, με το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που τα αγάπησε να μη γνωρίζει ότι πρόκειται για τραγούδια βγαλμένα από το θέατρο.

«Σκαλίζοντας όσα είχα γράψει και ανοίγοντας έργα σαν τις “Τρωάδες”, τον “Οιδίποδα”, αλλά και του Αριστοφάνη, είδα τη μέγιστη τέχνη τους, που είναι τρομερά απαιτητική· αυτά που είναι να ειπωθούν πρέπει να γραφτούν πάνω σε μέτρα. Μου ήρθε η επιθυμία να ασχοληθώ σοβαρά με τη χορική ποίηση, ώστε να αποκωδικοποιήσω το τι και πόσο σπουδαία τέχνη είναι, πόσα γράμματα έπρεπε να ξέρεις για να την ασκήσεις –π.χ. την προσωδία, τη δημοκρατία–, για να μπορείς να αξιολογήσεις, να αφουγκραστείς αυτό που λέει ο λαός», λέει η Λίνα Νικολακοπούλου.

«Και σκεφτόμουν –δεν είναι αναλογία αυτό αλλά άξιο παρατήρησης– ότι τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τον λαό μαζικά να θεωρεί ότι αυτό που έχει μέσα του το εκφράζει η τραπ. Κάνω αυτήν τη γέφυρα, προσπαθώντας να κατανοήσω γιατί πάει τόσο πολύς κόσμος να ακούσει αυτήν τη μουσική και εκφράζεται μέσα από λόγο ελλειπτικά διατυπωμένο, όχι μουσικά, αλλά ρυθμικά. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, σημαίνει πως όταν κάτι εκφράζει ένα αληθινό αίτημα θα βρει τον αρχέγονο δρόμο για να βγει στην επιφάνεια. Ήθελα να ξεφύγω κάπως από τη συμβατικότητα του μελοποιημένου λόγου και να ζοριστώ, να ξανακάτσω στο θρανίο και να με ενθουσιάσει κάτι που ονομάζω και φανερώνω, κάτι που ανακινήθηκε μέσα μου, και θα το πάρουν άξιοι άνθρωποι που τους αφορά· νιώθω ότι κάτι προσφέρω. Αυτό είναι το δικό μου κέρδος σαν σκέψη και σαν συμπέρασμα από την ενασχόλησή μου με τα χορικά». 

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» Facebook Twitter
Η Αννίτα Σαντοριναίου.

Κολυμπώντας σε πρωτόγνωρα ύδατα, η Λίνα Νικολακοπούλου θυμάται ότι πριν από τριάντα χρόνια ένιωσε πάλι την ανάγκη να «αποδεσμευτεί από ράγες» και να σκεφτεί τι θέλει από το τραγούδι. «Είναι συγκλονιστικό ότι τα είχα παρατήσει όλα και ενώ ήμουν, υποτίθεται, μεγάλο όνομα στο τραγούδι εξέθεσα το εαυτό μου πάλι σε μια άλλη δυσκολία και επανεκκίνηση, κάνοντας με τη Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου το “Σταγόνα Στα Γόνατα” με κείμενα τα οποία έμπαιναν να δουν δέκα άνθρωποι. Γι’ αυτόν τον λόγο με συγκίνησε πολύ το “ναι” που άκουσα από τους ανθρώπους του ΘΟΚ όταν τους πρότεινα να συνεργαστούμε. Ήρθε πάλι για μένα η στιγμή να σκεφτώ τι θέλω».

Ο τίτλος της παράστασης, που τον σκέφτηκε η Λίνα, αντλεί από τον δόκιμο πολιτικό όρο «χωρικά ύδατα». Σκέφτηκε τα «χορικά ύδατα» με όμικρον, ένα παράδοξο λογοπαίγνιο που συνδέεται με τα δικά της νερά, που ήταν πάντα ο έμμετρος λόγος. «Μου αρέσει αυτός ο τίτλος και ήταν χαριτωμένο και ανανεωτικό τo ότι έβαλα πάλι μια σταγόνα της νοοτροπίας μου στο παιχνίδι με τον λόγο», λέει.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα» εδώ.

Θέατρο
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ