«Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος» Facebook Twitter
«Oι πρωταγωνιστές μου μοιάζουν περισσότερο με μέτριους τύπους που φορούν τρύπιες κάλτσες παρά με υπερανθρώπους».
0


ΑΚΟΜΑ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΗΝ ευρωπαϊκή πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου Snowpiercer στο Βερολίνο. «Είστε σίγουρος πως θα χρειαστείτε το εισιτήριό σας, θα έρθετε σίγουρα στην προβολή;» με ρώτησαν δύο φορές από την εταιρεία που διοργάνωνε τις συνεντεύξεις και παραξενεύτηκα, γιατί φυσικά και θα παρακολουθούσα την ταινία, καθώς η συνάντησή μου με τον αείμνηστο Τζον Χερτ ήταν προγραμματισμένη από τους ίδιους.

Η ουρά που συνάντησα και, κυρίως, οι θεατές που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μαγικό χαρτάκι και με κοιτούσαν στην τσέπη με οργή και ζήλια που εγώ, και όχι εκείνοι, κατευθυνόμουν στην αίθουσα ήταν κάτι που πολύ σπάνια συναντάς στην Berlinale – στις Κάννες συχνότατα, στη Βενετία επίσης, στη Γερμανία σχεδόν ποτέ!

Ο δημιουργός του Host είχε αποκτήσει ήδη ένα ισχυρό fanbase και το αγγλόφωνο ντεμπούτο του απλώς ενίσχυσε τη φήμη του. Και μετά ήρθε ο Χρυσός Φοίνικας με το παγκόσμιας αποδοχής αριστούργημά του.

«Πήρα την κατάλληλη και αναγκαία απόσταση απ’ όσα συνέβαιναν και χαμογελούσα όταν το ένα βραβείο διαδεχόταν το επόμενο, χαρούμενος αλλά και ψύχραιμος. Δεν πέρασε πολύς καιρός, και επέστρεψα στη δουλειά μου!».

«Πού ήσασταν τόσα χρόνια, αγαπητέ κύριε Μπονγκ;» είναι η πρώτη και εύλογη ερώτηση στον σκηνοθέτη που δεν προλάβαινε να μαζεύει βραβεία για τα Παράσιτα και μετά αποσύρθηκε στις δημιουργικές του διαδικασίες, στα πλατό και στις μονταζιέρες του, ανασύροντας κάθε τόσο στην επιφάνεια του προγραμματισμού το Mickey 17 και μετά από αναβολές και καθυστερήσεις να το προβάλλει στο αγαπημένο του φεστιβάλ.

Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος» Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης με τον πρωταγωνιστή του Mickey 17, Ρόμπερτ Πάτινσον. Φωτ.: Alexander Janetzko

«Είναι η τρίτη μου φορά στην Berlinale και αισθάνομαι καλά εδώ, ασφαλής. Δεν άργησα ακριβώς», διευκρινίζει, «αφού έναν μήνα μετά τα Όσκαρ του 2020 ξεκίνησα να γράφω το σενάριο του Mickey 17, διασκευάζοντας και προσαρμόζοντας το διήγημα του Άστον που μόλις είχε κυκλοφορήσει. Το 2021 τελείωσα την προετοιμασία και ξεκίνησα τη συγγραφή και το 2022, το φθινόπωρο και τον χειμώνα, έκανα τα γυρίσματα στο Λονδίνο. Το 2023 μόνταρα για πολύ καιρό γιατί είχαμε πολλά εφέ, κυρίως με τα διαπλανητικά πλάσματα, και το 2024 τελείωσα!». 

Η απειλή της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες στα Όσκαρ τελικά αποδείχθηκε άσφαιρη, με δύο μόνο νίκες, και τα Παράσιτα παραμένει η μοναδική μη αγγλόφωνη ταινία που έχει κατακτήσει το κορυφαίο αγαλματίδιο του θεσμού, μαζί με εκείνα της καλύτερης σκηνοθεσίας, σεναρίου και διεθνούς ταινίας.

Πώς αντιμετώπισε ο ίδιος την χιονοστιβάδα θαυμασμού από την Ακαδημία; «Όταν συνέβη αυτό είχα συμπληρώσει ήδη τα 50 μου χρόνια και δυο δεκαετίες καριέρας. Οπότε πήρα την κατάλληλη και αναγκαία απόσταση απ’ όσα συνέβαιναν και χαμογελούσα όταν το ένα βραβείο διαδεχόταν το επόμενο, χαρούμενος αλλά και ψύχραιμος. Δεν πέρασε πολύς καιρός, και επέστρεψα στη δουλειά μου!».

Ο Μπονγκ είναι φαν της επιστημονικής φαντασίας, αλλά η ιστορία ανέδιδε ανθρωπισμό «και ήθελα οπωσδήποτε να αφηγηθώ την ιστορία του Μίκι, τη διαδρομή και τα βάσανά του, όχι τόσο να κάνω μια ταινία είδους με τη στενή έννοια. Ξέρετε, δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες ούτε οι περιπέτειες που βασίζονται στα κόμικς. Προτιμώ να αφηγηθώ την ιστορία ενός ανίσχυρου ατόμου που παρασύρεται από το χάος. Σίγουρα έχουν πολιτικές και κοινωνικές αποχρώσεις οι ταινίες μου» προσθέτει όταν του αναφέρω το ταξικό ζήτημα που κυριαρχεί στον πυρήνα της φιλμογραφίας του, «αλλά, από ανθρωπιστική σκοπιά, οι πρωταγωνιστές μου μοιάζουν περισσότερο με μέτριους τύπους που φορούν τρύπιες κάλτσες παρά με υπερανθρώπους».

MICKEY 17 Trailer

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ