«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ Facebook Twitter
Φωτογραφία του Γιάννη Βεσλεμέ: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
0

1.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ

Καρκαλού

1984

karkalouΜε την ίδια ευκολία που ο Τορνές έφτιαχνε κάποτε –για την πάρτη του– γλυπτά με κροκάλες, έφτιαξε και την «Καρκαλού». Με πέτρες, χώμα αρκαδικό, λίγα δανεικά χιλιάρικα και την πιο όμορφη μουσική του ελληνικού σινεμά (από τη Charlotte Van Gelder). Ένας νεκροζώντανος μεσήλικας φορτώνει το φέρετρό του σε ένα ταξί και ξεκινάει για την Καρκαλού, το χωριό των παιδικών του χρόνων. Ο νεαρός ταξιτζής και μια νεαρή γυναίκα που θα συναντήσουν στη μέση της διαδρομής –στην πιο μαγική καλύβα αυτής της έρημης γης– θα γίνουν οι συνοδοιπόροι του σε αυτό το ταξίδι. Μια διαδρομή πέρα και έξω από τον χρόνο, την καταπιεσμένη επιθυμία και το όνειρο. Η σκόνη απ’ τα νταμάρια, η μυρωδιά απ’ το πιτσούνι που σιγοψήνεται και οι αναθυμιάσεις απ’ το σαράβαλο με το οποίο ολοκληρώνουν επικολυρικά το ταξίδι τους διαπερνούν την οθόνη εισβάλλοντας στον κόσμο των ζωντανών και ποτίζουν τα ρούχα και το σώμα μας με αυτό που είναι: βρόμικη ποίηση, αληθινή και μεγαλειώδης.

Καρκαλού Facebook Twitter
Iσμήνη Καρυωτάκη και Μάριος Καραμάνης.
 

2.

LARS VON TRIER

The Element of Crime

1984

element of crimeΥπάρχουν καλές ταινίες που βλέπεις μία φορά σε αυτήν τη ζωή και υπάρχει και το «Στοιχείο του Εγκλήματος». Ο Τρίερ ήταν 28 χρονών όταν παρουσίασε στον κόσμο το ντεμπούτο του.

Αντλώντας την έμπνευσή του από το μεταπολεμικό αμερικανικό νουάρ όσο και από τα σύγχρονά του ανατολικοευρωπαϊκά sci-fi, υφαίνει έναν αστυνομικής πλοκής ιστό σε μια δικής του επινόησης μεταευρωπαϊκή terra incognita. Σχετικά με τη διαλεύκανση των φόνων μικρών κοριτσιών ο Τρίερ δεν δίνει εύκολες απαντήσεις. Τον ενδιαφέρει πιο πολύ η σχέση ενός οριακά παροπλισμένου ντέντεκτιβ με τον άλλοτε μέντορά του και οι τεχνικές έρευνάς του. Αυτές οι τεχνικές οδηγούν τον ήρωα στο μυαλό του δολοφόνου. Και όταν ακολουθείς τα βήματά του, αρχίζεις να φέρεσαι σαν και αυτόν και τότε όλος ο κόσμος σου πνίγεται μέσα στον ηδονικό κεχριμπαρένιο εφιάλτη του «Εγκλήματος».

element of crime Facebook Twitter
O Lars von Trier με τον Michael Elphick και τη Me Me Lai στα γυρίσματα της ταινίας.
 
element of crime Facebook Twitter
Michael Elphick.
element of crime Facebook Twitter
Me Me Lai.

3.

RIDLEY SCOTT

Legend

1985

legendΗ ταινία που ακολούθησε τον μονόλιθο «Blade Runner», είναι και η τελευταία ταινία που ο Ρίντλεϊ Σκοτ αφήνει τον εαυτό του να ξεφύγει. Δεν υπάρχει μέτρο στον «Θρύλο». Ο Γκριμ παροξυσμός του σκηνοθέτη αντανακλάται σε κάθε λεπτομέρεια του συνθετικού αυτού δάσους. Όλα έχουν την ίδια σημασία και ο χρόνος που τους δίνεται σωστός και δίκαιος. Το ψεύτικο χιόνι, τα παγωμένα ρολόγια, τα μοχθηρά πλάσματα του μύθου, οι ακρωτηριασμένοι μονόκεροι και ο έρωτας του νέου και της νέας θα παραταχθούν σε ζωντανά ταμπλό βιβάν σε ένα παράλληλο σύμπαν που θα μπορούσε –που θα έπρεπε– να γίνει το απόλυτο ποπ φάντασι φαινόμενο. Κάτι πήγε λάθος, οι πιο πολλοί κάτι άλλο περιμένανε. Για κάποιους από μας όμως το τιτάνιο τζάκι του Σκοτεινού (Darkness) θα μας ζεσταίνει πάντα. Ίσως και να μας καίει και λίγο παραπάνω… Έτσι όπως καίνε βαθιά τα τραύματα του μύθου, στα αποκαΐδια του θρύλου.

legend Facebook Twitter
Τομ Κρουζ και Μία Σάρα.

4.

GUY MADDIN

Careful

1992

carefulΑρκετοί γνωρίζουν πλέον τον Guy Maddin, ελάχιστοι όμως έχουν δει την τρίτη μεγάλου μήκους του, «Careful». Σε ένα αλπικό χωριό –μια φτωχοτεκνικολόρ εκδοχή των ορειβατικών ταινιών της Ρίφενσταλ– οι κάτοικοι ζουν μέσα στην παγωμένη ησυχία φοβούμενοι τις κατολισθήσεις σε περίπτωση που κάποιος φωνάξει λίγο παραπάνω. Οι πιο πολλοί υποψήφιοι υπηρέτες του Κόμη, μεταξύ τους και τρία αδέλφια ερωτευμένα με τη μητέρα τους, ένας πατέρας-εκτόπλασμα που και απ’ τον τάφο οδηγεί, ερωτική τρέλα και ένα μελόδραμα-υπερπαραγωγή δωματίου. Ένα φιλμ που χώρεσε σε ένα μικρό στούντιο όλα τα χαμένα φιλμ των αρχών του αιώνα. Αυτά που ο Maddin μόνο ξέρει τόσο καλά να σκαρώνει ξανά και ξανά στο μυαλό και στην ασημένια οθόνη.

5.

MICHELANGELO ANTONIONI

L'Avventura

1960

avventuraΛέω κατά καιρούς στους φίλους μου ότι ένα remake θα έκανα στη ζωή μου και αυτό είναι της «Περιπέτειας». Όχι ότι χρειάζεται στ' αλήθεια να μολύνω με τα χέρια μου το αλαβάστρινο σώμα της… Η πιο όμορφη υπόθεση στη φιλμογραφία του Αντονιόνι ακολουθεί μια παρέα που κάνει διακοπές με γιοτ κάπου στη Μεσόγειο. Σε μια σύντομη στάση σε ένα βραχονήσι η σύντροφος ενός απ’ την παρέα μυστηριωδώς θα εξαφανιστεί. Ο φίλος της και η κολλητή της θα την αναζητήσουν παντού στο νησάκι και αλλού. Αντιμέτωποι με τον χαμό και μουδιασμένοι από τον παραλογισμό του γεγονότος, θα βρουν παρηγοριά ο ένας στον άλλον. Η εξαφάνιση της φίλης τους θα γίνει αφορμή για τη γέννηση του δικού τους έρωτα. Όταν πρωτοείδα Αντονιόνι στα 18, δεν ένιωσα τίποτα. Μετά τα 35 κατάλαβα ότι εδώ τα προβλήματα των αστών είναι απλά ένας δούρειος ίππος που οδηγεί βαθιά μέσα στην καρδιά της οχυρωμένης ενήλικης ζωής. Εκεί μέσα εκρήγνυται ο μηχανισμός του με ακρίβεια και γυρισμός δεν υπάρχει. Αυτή είναι μια περιπέτεια υπαρξιακή και η Lisca Bianca το νησί που θα βρίσκουμε πάντα να χανόμαστε.

Gabriele Ferzetti και Monica Vitti Facebook Twitter
Gabriele Ferzetti και Monica Vitti.
 
avventura Facebook Twitter
avventura Facebook Twitter

6.

NICHOLAS ROEG

Eureka

1983

«Ι’ve never earned a nickel from another man’ sweat!», επαναλαμβάνει ο ζάμπλουτος πρώην χρυσοθήρας που υποδύεται ο Τζιν Χάκμαν στην πιο σημαντική (και παραγνωρισμένη) ταινία του Νίκολας Ρεγκ. Και λέει ψέματα. Γιατί πιστεύει στον καπιταλισμό και ο καπιταλισμός –ενσαρκωμένος από δολοφόνους μπίζνεσμεν– επιστρέφει να τον πυρακτώσει σε έναν από τους πιο ενοχλητικούς φόνους που έχουν καταγραφεί στο σελιλόιντ. Μια ταινία ψυχεδελικό μετα-γουέστερν για την Αμερική της ευκαιρίας, ερωτική ιστορία (μεταξύ της κόρης Τερέζα Ράσελ και του γαμπρού Ρούτγκερ Χάουερ που ο πατέρας φυσικά απεχθάνεται), βουντού παραληρήματος (βρισκόμαστε πλέον στην Καραϊβική), γκανγκστερικού φιλμ (ναι, ακόμα και στην Καραϊβική οι Αμερικάνοι θέλουν να κάνουν μπίζνες) και δικαστικού δράματος που εκτροχιάζεται σε καυτή σαπουνόπερα. Μόνο ο Ρεγκ θα μπορούσε να φτιάξει αυτό το πυκνό χαρμάνι, που άλλοτε μοιάζει με ηδύποτο και άλλοτε με πικρό ξόρκι.

eureka Facebook Twitter
H αγαπημένη αφίσα της ταινίας του Γιάννη Βεσλεμέ.
 
Joe Pesci Facebook Twitter
Τζο Πέσι.
Theresa Russell και Rutger Hauer Facebook Twitter
Τερέζα Ράσελ και Ρούτγκερ Χάουερ.
Gene Hackman, Rutger Hauer και Theresa Russell Facebook Twitter
Τζιν Χάκμαν, Ρούτγκερ Χάουερ και Τερέζα Ράσελ.
Gene Hackman Facebook Twitter
Τζιν Χάκμαν.

7.

PETER BOGDANOVICH

Saint Jack

1979

&

JOHN HUSTON

Under the Volcano

1984

Ο Flowers είναι ο πιο τρυφερός νταβαντζής του κόσμου. Μαζί με άλλους απόκληρους και χωρίς να χάνει στιγμή το στυλ του, ο Μπεν Γκαζάρα (που τον υποδύεται μέσα απ’ τον απόηχο του Cosmo από το «Killing of a Chinese Bookie») περιφέρεται στη Σιγκαπούρη μπλέκοντας με χαμένους ομοεθνείς του και μαφιόζικες τριάδες, φροντίζοντας πάντα τα κορίτσια του και ξεχνώντας να φροντίσει τον εαυτό του. Όπως άλλωστε και ο Άλμπερτ Φίνεϊ ως Firmin στο έτερο τροπικό νουάρ «Under the Volcano». Ο μέθυσος Βρετανός πρόξενος κάπου στην επαρχία του Μεξικού, προς το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μέσα στο μυαλό του –αλλά και στ' αλήθεια τελικά– προσπαθεί να σώσει την από καιρό διαλυμένη σχέση με τη γυναίκα του. Ο Flowers και o Firmin είναι δυο από τους πιο σπουδαίους χαρακτήρες που έχω ζήσει ποτέ στις ταινίες. Και αυτό γιατί ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν και τις ταινίες στις οποίες μετά μετακόμισαν. Έγιναν φίλοι μου, ήπιαμε μαζί και κλάψαμε μαζί και ίσως πεθάναμε μαζί. Μέσα σε δυο ταινίες που έγιναν μία.

Albert Finney Facebook Twitter
O Άλμπερτ Φίνεϊ ως Firmin στο τροπικό νουάρ «Under the Volcano».
Saint Jack Facebook Twitter
Ο Μπεν Γκαζάρα ως Flowers στο «Saint Jack».
Saint Jack Facebook Twitter
Η αφίσα του «Saint Jack».
Under the Volcano Facebook Twitter
Η αφίσα του «Under the Volcano».

8.

INGMAR BERGMAN

Shame

1968

shameΗ «Ντροπή» δεν αναφέρεται ποτέ ως μια από τις καλύτερες ταινίες του Σουηδού ημίθεου. Και πάντα αναρωτιέμαι γιατί… Γυρισμένη στο Fårö, το αγαπημένο νησί του Μπέργκμαν, και με πρωταγωνιστές ως συνήθως τη Λιβ Ούλμαν και τον Μαξ Φον Σίντοφ, περιγράφει –ως συνήθως– την κρίση στη σχέση ενός ζευγαριού . Όλα αυτά καθώς εκεί κοντά ξεσπάει ένας (επινοημένος από τον σκηνοθέτη) εμφύλιος πόλεμος. Αν με τον τρόπο του, λίγο μετά την ίδια χρονιά, στην «Ώρα του Λύκου» ο Μπέργκμαν αγγίζει το σινεμά του τρόμου, εδώ στοιχειοθετεί μια δικής του μαγιάς επιστημονική φαντασία που καλύπτει με ένα νέο μυστήριο το γνωστό ψυχογραφικό σινεμά του. Απέριττες σκηνές, όπως μια γυναίκα που ρίχνει νερό στο πρόσωπό της το πρωί ή ένας άντρας που κλαίει σε ένα σκαλοπάτι, γίνονται μεγάλες αφηγήσεις, μεγαλύτερες και από τον αλλόκοτο πόλεμο που διαδραματίζεται στο φόντο. Και αν ξεχαστείς λίγο, ο χρόνος περνάει. Και έναν χρόνο μετά, το 1969, ο Μπέργκμαν ολοκληρώνει αυτή την τριλογία με το «Καλοκαίρι της Άννας», οι ίδιοι πρωταγωνιστές (όπως και στις άλλες δυο ταινίες), το ίδιο νησί (έγχρωμο πλέον). Μια άλλη ιστορία… και ο χρόνος περνάει και πάλι.

Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ Facebook Twitter
Λιβ Ούλμαν.
 

9.

LOUIS MALLE

My Dinner with Andre

1981

Πολλές φορές στις ταινίες –όπως και στη ζωή– τα λόγια είναι περιττά. Όχι όμως στο «Δείπνο με τον Αντρέ». Μια ταινία μόνο λόγια δυο ανθρώπων και ένα δείπνο σε ένα άδειο, άχρονο νεοϋορκέζικο ρεστοράν, το φαΐ του οποίου δεν δείχνει να ενδιαφέρει κανέναν από τους δυο παλιόφιλους συνομιλητές. O ένας, ο Γουάλας Σον, παλεύει με τη ζωή του θεατρικού συγγραφέα σε μια πόλη σαν τη Νέα Υόρκη και αισθάνεται χαρούμενος όταν κάποια από τα πρωινά του δεν βρίσκει κατσαρίδα στην κούπα του καφέ. Ο άλλος, o Αντρέ Γκρέγκορι, φτασμένος θεατρικός σκηνοθέτης, μπουχτισμένος από τις παραδοσιακές φόρμες, γυρνάει τον κόσμο διερευνώντας το νέο, την επανάσταση στην τέχνη και δηλώνει ενθουσιασμένος με τις ανακαλύψεις του. Όλα είναι σοβαρά και όλα είναι αστεία σε αυτή την αναμέτρηση της συνήθειας με τον ξεσηκωμό των αισθήσεων. Οι δυο χαρακτήρες υποδύονται τον εαυτό τους (ή μπορεί και όχι), ο Λουί Μαλ, φρενήρης μετά το «Pretty Baby» και το «Atlantic City», σκηνοθετεί και εμείς οι θεατές μένουμε να χαζεύουμε μια ταινία που μπορεί και να μην είναι ταινία, αλλά ένας λυγμός ή ένα γέλιο νευρικό για κάποιες απ’ τις ζωές που ζούμε.

Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ Facebook Twitter
Wallace Shawn και Andre Gregory.
 

10.

MICHAEL MANN

The Keep

1983

Σχεδόν εξαφανισμένο μέχρι σήμερα (μόλις το κυκλοφόρησε αποκατεστημένο η Vinegar Syndrome), κυρίως γιατί ο πασίγνωστος σκηνοθέτης δεν επιθυμούσε την κυκλοφορία του, μιας και το θεωρεί μελανή σελίδα στη φιλμογραφία του. Και πόσο λάθος κάνει. Σφυρηλατημένο από τον νεαρό τότε Μαν με όλα τα υλικά του ονείρου, με τη μουσική των Tangerine Dream να δονεί τις αρχαίες πέτρες σε αυτό το κάστρο-φυλάκιο-φυλακή ενός αρχέγονου κακού. Η προβληματική παραγωγή δεν ευνόησε τον σκηνοθέτη και το τεράστιο όραμά του, που δεν ήθελε να συμβιβαστεί με μια ταινία μιάμισης ώρας (φήμες λένε ότι το director’s cut ήταν πάνω από τρεις). Παρ' όλα τα κενά της πλοκής, τις σε στιγμές αμφιλεγόμενες ερμηνείες και το ακρωτηριασμένο μοντάζ, το «The Keep», ένα υπερφυσικό θρίλερ που διαδραματίζεται σε μια ρουμανική επαρχία του 1941, έχει πρωταγωνιστές μια μυστική μεραρχία της Βέρμαχτ, τον Εβραίο ιστορικό Κούζα και την κόρη του, τον παπα-Μιχάλι και φυσικά τον δαίμονα Μολαζάρ. Θα είναι πάντα στην καρδιά μου μια ημιτελής συμφωνία, ένα νέον ευαγγέλιο, το παιδί που δεν μεγάλωσε ποτέ – φυλακισμένο στη σοφίτα του παγκόσμιου σινεμά.

Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ Facebook Twitter
H αφίσα της ταινίας.
 

H νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο» παίζεται στους κινηματογράφους

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
«Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο»

Πολιτισμός / «Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο»: Η νέα μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ κάνει πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη

Στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca, και συγκεκριμένα στο τμήμα “Escape from Tribeca” που φιλοξενεί τις πιο ιδιαίτερες και αταξινόμητες δουλειές δημιουργών απ’ όλο τον κόσμο, θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ