«Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς Facebook Twitter
H Μαριόν Κοτιγιάρ καταφέρνει να γλιστρά από τον τραυματισμένο οίκτο στην απόλυτη μοχθηρία.
0


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ φορά που η Γαλλίδα σεναριογράφος και σκηνοθέτις Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς επιλέγει μαγικές ιστορίες και ασυνήθιστες φιλίες για να υποβάλλει τον θεατή σε μια ιδιότυπη κινηματογραφική ατμόσφαιρα, αντί να προσεγγίσει ορθόδοξα ή ρεαλιστικά τους χαρακτήρες της – το έκανε θαυμαστά στην καλύτερη ταινία της, το υγρό και παραμυθένιο Evolution, με τον νεαρό Νικολά που βρήκε τον αστερία και την Στέλλα, τη νοσοκόμα που του χάρισε την ελευθερία του.

Ο στόχος της ταινίας είναι να ντύσει με μια ευδιάκριτη ταυτότητα ένα εύθραυστο πλάσμα που τη χρειάζεται και ενίοτε έχει το θράσος να την απαιτεί, φτάνοντας στα άκρα για να την κατακτήσει.

Στον Πύργο από Πάγο (La Tour de Glace), η έφηβη ορφανή Ζαν δεν ανήκει πουθενά και η περιπλάνηση της στον χριστουγεννιάτικο εφιάλτη της μοναξιάς της, κάπου στις γαλλικές Άλπεις στη δεκαετία του '70, σαν από θαύμα (αφού γλιτώνει και από ένα παρακινδυνευμένο οτοστόπ) τη βγάζει στα πλατό μιας κινηματογραφικής μεταφοράς της Βασίλισσας του Χιονιού του Άντερσεν, με πρωταγωνίστρια τη φημισμένη, αινιγματική Κριστίνα βαν ντερ Μπεργκ, αφού πρώτα υιοθετεί το όνομα Μπιάνκα από μια κοπέλα που έχασε μπροστά της τη λευκή τσάντα της.

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς Facebook Twitter
H Ζαν/Μπιάνκα δεν χάνει την ευκαιρία να γλυστρήσει σε μια πρισματική παράλληλη πραγματικότητα και να αναμετρηθεί με ένα άπιαστο είδωλο, σα να πασχίζει να δώσει διαστάσεις σε μια φιγούρα του φανταστικού.

Παρεισφρέει δειλά σε έναν εκτυφλωτικά πάλλευκο κόσμο κλέβοντας ένα στολίδι από το άσπιλο φόρεμα της ηρωίδας αλλά γίνεται αντιληπτή και, από επιμονή και συγκυρία, μπαίνει ως κομπάρσος και αντικαταστάτρια στο καστ. Αντιμέτωπη με την γρανιτένια, ανέκφραστη Κριστίνα, τη βαριά της σκιά και τον σκοτεινό μύθο που υποδύεται με τρόπο αξεδιάλυτο από τον πραγματικό χαρακτήρα της, η Ζαν/Μπιάνκα δεν χάνει την ευκαιρία να γλιστρήσει σε μια πρισματική παράλληλη πραγματικότητα και να αναμετρηθεί με ένα άπιαστο είδωλο, σα να πασχίζει να δώσει διαστάσεις σε μια φιγούρα του φανταστικού.

Ο στόχος της ταινίας είναι να ντύσει με μια ευδιάκριτη ταυτότητα ένα εύθραυστο πλάσμα που τη χρειάζεται και ενίοτε έχει το θράσος να την απαιτεί, φτάνοντας στα άκρα για να την κατακτήσει, αλλά η πρόθεση της Χατζιχαλίλοβιτς παραμένει, από το αργό ξεκίνημα ως το θραυσματικό φινάλε, να σπάσει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς Facebook Twitter
H πρόθεση της Χατζιχαλίλοβιτς παραμένει, από το αργό ξεκίνημα ως το θραυσματικό φινάλε, να σπάσει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια.

Το βλέμμα πολύ εύκολα ξεφεύγει από την απελπισία της Ζαν στο μυστήριο που εκπέμπει η μυθιστορηματική καλλονή Μαριόν Κοτιγιάρ, η οποία καταφέρνει να γλιστρά από τον τραυματισμένο οίκτο στην απόλυτη μοχθηρία, σαν έξοχο γλυπτό έτοιμο να ραγίσει σε χίλια κομμάτια και να πληγώσει θανάσιμα όποιους την πλησιάζουν παραπάνω απ' όσο τους επιτρέπει.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ